کد خبر : 48610
انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - 11:07
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

صدا و سیما با ۵۰ هزار کارمند بزرگترین رسانه جهان!/ BBC با پانصدمیلیون مخاطب ۲۰ هزار کارمند دارد

صدا و سیما با ۵۰ هزار کارمند بزرگترین رسانه جهان!/ BBC با پانصدمیلیون مخاطب ۲۰ هزار کارمند دارد

صداوسیما با ایت تعداد نیرو حتی از شبکه SKY که شبکه‌های زیرمجموعه‌اش تقریبا همه‌ی حوزه‌ها را با چندین زبان پوشش می‌دهد حدود ۳۰ هزار نیرو، بی‌بی‌سی که حدود پانصد میلیون مخاطب را در جهان هدف گرفته است ۲۰ هزار و ۹۵۱ کارمند، NHK ژاپن و CCTV چین هر کدام حدود ۱۰ هزار کارمند، سی‌ان‌ان حدود ۴ هزار و فاکس حدود ۱۳۰۰ کارمند دارند.


به گزارش سایت خبری مدآرا، محمدرضا جلائی‌پور در کانال تلگرامی خودش نوشت: متاسفانه اصلاح‌طلبان و نیروهای طالب تغییر در نقد نهادهای غیرانتخابی به مطالبات کلی اکتفا کرده‌ و وارد جزئیات و زمینه‌سازی برای تحقق عملی اصلاح در این نهادها نشده‌اند. هفته‌ی گذشته تعدادی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان برای اولین بار چهل مطالبه‌ی مشخص و جزئی از قوه‌ی قضاییه را مطرح کردند که گام مبارکی است.

درباره‌ی صداوسیما و سایر نهادهای غیرانتخابی هم باید، مثل اصلاحات دولت و مجلس، وارد جزئیات شد و برای اصلاح عملی این نهادها روشنگری و رایزنی بیشتری کرد و فشار اجتماعی آورد.

صداوسیما با حدود پنجاه هزار کارمند، از حیث تعداد کارکنان، بزرگ‌ترین سازمان رسانه‌ای جهان است. مقایسه‌ای با سایر سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ جهان ابعاد صداوسیما را روشن‌تر می‌کند.

مثلا SKY که شبکه‌های زیرمجموعه‌اش تقریبا همه‌ی حوزه‌ها را با چندین زبان پوشش می‌دهد حدود ۳۰ هزار نیرو، بی‌بی‌سی که حدود پانصد میلیون مخاطب را در جهان هدف گرفته است ۲۰ هزار و ۹۵۱ کارمند، NHK ژاپن و CCTV چین هر کدام حدود ۱۰ هزار کارمند، سی‌ان‌ان حدود ۴ هزار و فاکس حدود ۱۳۰۰ کارمند دارند.

از حیث تعداد شبکه‌ها و ساعات برنامه‌های تولیدی تلویزیونی و رادیویی هم صداوسیما به یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای جهان تبدیل شده است. ۲۰ شبکه‌ی تلویزیونی سراسری، ۱۲ شبکه‌ی تلویزیونی برون‌مرزی (مشهورترین‌شان هیسپان، العالم، سحر، پرس‌تی‌وی،کوثر، أی‌فیلم و جام جم)، ۳۳ شبکه‌ی تلویزیونی استانی، ۱۷ شبکه‌ی رادیویی سراسری، ۳۹ شبکه‌ی رادیویی محلی و استانی، برنامه‌های به ۳۰ زبان در رادیوهای برون‌مرزی و نهادهایی مثل صبا، سیمافیلم، دانشگاه صداوسیما، انتشارات سروش، روزنامه‌ی جام جم و مرکز پژوهش‌ّهای مجلس همه زیر نظر صداوسیما و نشانگر رشد کمّی حیرت‌انگیز صداوسیما در دو دهه‌ی گذشته است. تعداد مخاطب جهانی و تاثیر و کیفیت برنامه‌های صداوسیما اصلا متناسب با این رشد کمّی و تعداد کارمندان این سازمان نیست.

اقتصاد صداوسیما ترکیبی است از اقتصاد دولتی و آن‌چه می‌توان «سرمایه‌داری اندک‌سالارانه‌ی مذهبی» (و حتی نوعی «نئولیبرالیسم مذهبی») خواند. در بودجه‌ی ۹۸ نزدیک به دو هزار میلیارد تومان به صداوسیما اختصاص یافته است.

رئیس سابق صداوسیما هم اخیرا گفته است که از آگهی‌های بازرگانی صداوسیما می‌توان حدود سه‌هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرد که فقط هزار میلیاردش را عملا محقق می‌کرده‌اند. اگر فرض کنیم که این هزار میلیارد بیشتر نشده باشد و مجموعه‌ی سایر درآمدهای صداوسیما هم بیش از هزار میلیارد تومان نباشد (که قاعدتا هست)، صداوسیما حداقل چهارهزار میلیارد تومان منابع مالی برای گرداندنش در سال ۹۸ در اختیار دارد.

اخبار مرتبط:
پیش بینی تندباد تا پایان هفته در اصفهان/بارش‌ها به قنوات میمه آسیب زد
پیش بینی تندباد تا پایان هفته در اصفهان/بارش‌ها به قنوات میمه آسیب زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تندباد لحظه‌ای پدیده غالب استان اصفهان تا پایان هفته جاری است.

تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم وزش باد شدید و رگبارهای بهاری در مناطق مختلف استان خبرداد.

۲ کیلومتر خط لوله فاضلاب شهیدان کاظمی بازسازی می‌شود/ نیاز به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی
۲ کیلومتر خط لوله فاضلاب شهیدان کاظمی بازسازی می‌شود/ نیاز به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲ کیلومتر خط لوله فاضلاب شهیدان کاظمی بازسازی می‌شود و برای این امر پیمانکاران در سه جبهه کاری فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است