کد خبر : 52465
انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - 08:19
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

احسان محسنی ثانی، متهم “شرکت پدیده” کیست؟!/ آقازاده هایی که پول پارو می کنند

رسیدگی به پرونده متهمان شرکت پدیده چند هفته ای است در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، به ریاست قاضی منصوری در حال برگزاری است و نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی کیفرخواست متهمان را قرائت می کند.

احسان محسنی ثانی، متهم “شرکت پدیده” کیست؟!/ آقازاده هایی که پول پارو می کنند

به گزارش اختصاصی سایت خبری مدارا، از جمله افرادی که تاکنون در دادگاه حاضر شده و اکنون در بازداشت به سر می برد، احسان محسنی ثانی است که در چهارمین جلسه از این پرونده، مشخص شده بواسطه انجام تبلیغات غیر واقعی، در راستای بالا بردن کاذب قیمت سهام پدیده نقش داشته و طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، نامبرده متهم به “معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور” از طریق تسهیل وقوع بزه و ارائه طریق ارتکاب جرم و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

 

نماینده داستان در خصوص نحوه عملکرد محسنی ثانی اعلام داشته که “نامبرده به تبلیغات غیر واقعی برای پدیده جهت افزایش قیمت حبابی سهام، مبادرت می ‌نموده” و بنا بر اعلام حسابرس ویژه پرونده، تعداد زیادی سهام هدیه به صورت رایگان از این شرکت دریافت کرده است.

 

بررسی ها نشان می دهد بازوی تبلیغاتی شرکت پدیده که نقش مهمی در انجام تبلیغات غیرواقعی و ایجاد قیمت حبابی سهام شرکت پدیده داشته، مدیرعامل یک شرکت مشهور تبلیغاتی به نام “فرآهنگ” و صاحب امتیاز کانون آگهی و تبلیغات فرآهنگ است که طی سالهای اخیر به عنوان “مرکز مدیریت رسانه” به فعالیت مشغول بوده است.

 

اما از آن مهمتر، منابع خرج کردن مبالغ به دست آمده از سهام هدیه ای است که از مدیران وقت شرکت پدیده دریافت می شده که بر این اساس، نام یک کانال مشهور تلگرامی یعنی ” خبر فوری” به چشم می خورد. آنطور که مشخص است، شرکت تبلیغاتی فراهنگ با تزریق مبالغ مذکور، تبدیل به یک مرکز رسانه ای شامل دپارتمان های مختلف شده که در بخش شبکه های اجتماعی آن، مجموعه “خبر فوری” (akhbarefori) فعالیت می کند.

 

این کانال مشهور خبری که اکنون مشخص شده با اسپانسری و حمایت مستقیم و غیرمستقیم احسان محسنی ثانی تاسیس شده، در دوران پس از مدیریت متخلف قبلی نیز همچنان به حمایت از مجموعه پدیده ادامه داده اخباراین شرکت را در زیرمجموعه های خود منعکس کرده است.

 

با توجه به سابقه بد و کارنامه سیاه برخی مجموعه های نزدیک به اصلاح طلبان که نمونه آن در بدهی ۸۰ میلیارد تومانی مدیر یکی از روزنامه های وابسته به این جناح در سال گذشته عیان شد، ضرورت پایش و نظارت بر منابع مالی که منجر به راه اندازی کانال های بزرگ خبری در شبکه های اجتماعی و اخبار خاص منتشره در آن می شود، بیش از پیش احساس می شود.

 

طبیعتا نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس، فرصت مناسبی برای برخی پولهای کثیف و غیرقانونی همچون ۲ مورد فوق است تا با اثرگذاری روی افکار عمومی و تبلیغات غیرواقعی همانند اتفاقی که در شرکت پدیده افتاد، تلاش کنند نیروهای مورد حمایت خود را در جامعه مطرح کنند.

 

به همین خاطر دادگاه شرکت پدیده فرصت مناسبی است تا دقیقا مشخص شود فردی که اکنون به جرم معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور در حال محاکمه است، غیر از این کانال مشهور خبری، اسپانسر کدام مجموعه های رسانه ای بوده و میلیاردها تومان سهام هبه شده به وی، در راستای تبلیغ و اهداف کدام جریانات اقتصادی و سیاسی هزینه شده است.

 

اما نکنه جالب توجه درباره این متهم این است که او فرزند محمدرضا محسنی ثانی، نماینده حوزه انتخابیه سبزوار در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخاباتی مشهد است. 

 

محسنی ثانی در سال ۱۳۷۹ با حکم دبیر شورای نگهبان به سمت مدیر کل نظارت و امور استان‌های شورای نگهبان منصوب شده و سپس در سال ۱۳۸۴، استاندار استان لرستان شد. او همچنین نخستین فرمانده سپاه سبزوار در سال ۵۸ است.

 

برخی از سمت های او به شرح زیر می باشد:

 

 

    • نخستین فرمانده سپاه سبزوار (۱۳۵۸)

 

    • فرماندار شهرستان آمل (۱۳۵۹)

 

    • فرماندار شهرستان قم (۱۳۶۰)

 

    • معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان(۱۳۶۴)

 

    • فرماندار شهرستان دامغان (۱۳۶۵)

 

    • مدیرکل سازمان اقدامات تأمینی و تربیتی (۱۳۶۸)

 

    • فرماندار مشهد (۱۳۷۱)

 

    • معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان بزرگ (۱۳۷۲–۱۳۷۷)

 

    • سرپرست استانداری خراسان بزرگ (۱۳۷۵)

 

    • مدیرکل نظارت و امور استان‌ها شورای نگهبان قانون اساسی (۱۳۷۹)

 

    • استاندار لرستان (۱۳۸۴)

 

    • نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی (عضو و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی)

 

    • نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی (عضو و رئیس کمیته امنیت – کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی)

 

 

منبع: گروه تحلیل خبر سایت خبری مدارا

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است