کد خبر : 59677
انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - 09:56
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

حسن رعیت کیست و چرا بازداشت شد؟

حسن رعیت کیست و چرا بازداشت شد؟

حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت ساعاتی پیش با ۱۷ قلاده ببر در باغ شخصی‌اش دستگیر شد.


به گزارش سایت خبری مدآرا، برخی کاربران در توییتر ادعا کردند: حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت ساعاتی پیش با ۱۷ قلاده ببر در باغ شخصی‌اش دستگیر شد.احتمال بازداشت او از سال‌ها پیش مطرح شده بود، از زمانی که ابراهیم رئیسی معاون قوه قضاییه بود و حالا که پنج ماه از ریاست او بر این قوه می‌گذرد شایعه‌ی بازداشت منتشر شده است.

بازنشر گزارش سال ۹۲ درباره احتمال بازداشت دستیار بابک زنجانی

سایت تابناک در سال ۹۲ در خبری با تیتر «احتمال بازداشت دستیار دیگر بابک زنجانی» نوشته بود:

ثروتمندترین مرد اوین دیگر تنها نیست

به گزارش شرق «باشگاه میلیونر‌ها» در «اوین» رفته‌رفته تکمیل می‌شود و «ثروتمندترین مرد اوین» دیگر تنها نیست. خبرگزاری‌ها که سه‌روز پیش، از بازداشت «حسین شیرازی‌منش»، دستیار ارشد زنجانی خبر داده بودند حالا از بازداشت نفر سوم می‌گویند؛ «حسن میرکاظمی» مشهور به «حسن رعیت».

«ایرنا» به نقل از «ابراهیم رییسی»، معاون‌اول رییس قوه‌قضاییه نوشته: «پرونده دستیار دیگر بابک زنجانی در قوه‌قضاییه در حال رسیدگی است که نتیجه آن توسط سخنگوی قوه‌قضاییه اطلاع‌رسانی می‌شود.» رییسی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر «صحت‌داشتن یا نداشتن خبر بازداشت «حسن رعیت» دیگر دستیار بابک زنجانی» گفته است: «مواردی که در این مرحله قابل گفتن بود سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرده و انشاءالله کار رسیدگی به پرونده دنبال می‌شود.»

هرچند معاون‌اول رییس قوه‌قضاییه خبر بازداشت «رعیت» را به‌طور رسمی تایید نکرده اما با توجه به اینکه تنها یک دستیار زنجانی (حسین شیرازی‌منش) پیش از این بازداشت شده است، به نظر می‌رسد اظهارات رییسی مبنی بر «در دست رسیدگی‌بودن پرونده دستیار دیگر زنجانی» اشاره به حسن رعیت داشته باشد. البته روز گذشته یکی از نزدیکان «حسن میرکاظمی» به «شرق» گفت: «من آخرین‌بار که با او صحبت کرده بودم ساعت پنج عصر دیروز (سه‌شنبه) بود و بعد از آن از او اطلاعی ندارم.» او در پاسخ به پرسشی درباره رابطه «زنجانی و حسن رعیت» گفت: «منظورتان بابک است! او زیاد اینجا می‌آمد، اما آخرین بارش خاطرم نیست.»

پیش از این نیز تصاویری از «بابک زنجانی» در کنار «حسن میرکاظمی» در جت اختصاصی‌اش منتشر شده بود که زنجانی صحت عکس‌ها را تایید و اعلام کرده بود با سیدحسن میرکاظمی که از «دوستان و تجار خوب» است در آن هواپیما همسفر بوده است. برخی سایت‌ها نیز از او که نامش بیشتر در حوادث سال ۸۸ بر سر زبان‌ها افتاد، به‌عنوان چهره اصلی حامی زنجانی در فعالیت‌های بزرگ اقتصادی نام برده‌اند.

«سعید مرتضوی»، متهم در پرونده‌های کهریزک و فساد مالی سازمان تامین‌اجتماعی پیش از این درباره آشنایی‌اش با بابک زنجانی به «شرق» گفته بود: «من اصلا ایشان را نمی‌شناختم و شرکتش را هم نمی‌شناختم. یکی از دوستان به نام آقای کاظمی (حسن رعیت) که نیروی ارزشی بسیار مورد اعتمادی است که با ایشان دوست است تماس گرفت و ایشان را معرفی کرد.» زنجانی به‌همراه مرتضوی در پرونده فساد مالی فاش‌شده در گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی در زمان ریاست مرتضوی نیز متهم به عدم بازگرداندن چک ۱۷‌هزار‌میلیاردتومانی این سازمان است.

بابک زنجانی ۱۰روز پیش در پی اقدام پیش‌دستانه دستگاه قضایی کشور به‌دلیل جلوگیری از فرار او از کشور بازداشت و به سلول انفرادی اوین منتقل شد. اتهام او بدهی نفتی ۸/۲میلیاردی است. ولی‌الله سیف، رییس‌کل بانک‌مرکزی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفته: «رقم بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بوده است و مبنا بر این قرار گرفته که وی این بدهی را به یکی از شعب بانک‌مرکزی پرداخت کند اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است. اسناد ارایه‌شده از سوی بابک زنجانی هم جعلی است.»

پیش از بازداشت زنجانی، «حسن روحانی»، رییس‌جمهوری در ماموریتی ویژه به «اسحاق جهانگیری»، معاون اول خود خواستار تهیه گزارشی یک‌ماهه از وضعیت فساد اقتصادی اخیر و «سوءاستفاده‌کنندگان از شرایط تحریم» شد. در پی آن «اکبر ترکان»، مشاور ارشد رییس‌جمهوری نیز خواستار روشن‌شدن پشت‌پرده جریان بابک زنجانی شد. بابک زنجانی اولین‌بار با عنوان آقای «ب. ز» توسط «محمود احمدی‌نژاد»، رییس دولت پیشین در جلسه استیضاح وزیر کار وقت، رسانه‌ای شد. دلیل استیضاح، اصرار احمدی‌نژاد برای حفظ «سعید مرتضوی»، متهم ردیف اول جنایت کهریزک در سازمان تامین‌اجتماعی بود. رییس دولت وقت در این جلسه فیلمی از دیدار «فاضل لاریجانی» با بابک زنجانی در مجلس پخش کرد.

پس از این ماجرا نام او هرچه‌بیشتر برسر زبان‌ها افتاد. پرونده فساد مالی سازمان تامین‌اجتماعی در زمان ریاست مرتضوی، دیگر مورد اتهامی اوست. بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه نام زنجانی در فساد مالی اخیر این کشور که دولت اردوغان را تا مرز انحلال پیش برد، نیز مطرح شد. رضا ضراب، جوان ۲۹ساله ایرانی‌الاصل که متهم اصلی در پرونده فساد مالی ترکیه است از زنجانی به‌عنوان رییس خود در جریان بازجویی‌ها نام برده بو/ انصاف نیوز

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار
بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

چرا خانم های خانه دار باید به فکر پس انداز باشند؟ ایا با مبالغ کم هم امکان سرمایه گذاری و پس انداز برای خانم های خانه دار وجو دارد؟ این مطلب را عمیقا با تمرکز بخوانید چرا که همه موارد مورد نیاز را سایت داریک برای شما بصورت کامل بررسی کرده است.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است