کد خبر : 87743
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - 23:11
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

پیشروی ارز در بازار

پیشروی ارز در بازار

هر چند پیشروی دلار در بازار ادامه دارد اما صرافان می گویند هنوز شمار مشتریان افزایش چندانی را تجربه نکرده است.


به گزارش سایت خبری مدآرا،  در حالی که قیمت هر دلار در اولین ساعات روز در صرافی‌های مجاز بانکی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده بود، در میانه روز با تداوم رشد قیمت‌ها در بازار آزاد این رقم به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت.

 بر این اساس دلالان در بازار آزاد مانور شدیدی را برای بالا بردن قیمت‌ها اغاز کرده اند و در حالی که تحت تاثیر اجرای سیاست های جدید مدتها بود ، فعالیت این دسته در حاشیه حیابان محدود شده بود، امروز بار دیگر حضوری چشمگیر داشتند.

هر چند امروز قیمت دلار افزایشی سیصد تومانی را نسبت به روز پنجشنبه شاهد است اما بررسی‌ها نشان می دهد روند رو به رشد قیمت‌ها از هفته گذشته کلید خورد . برخی معتقدند سیگنال اولیه افزایش قیمت در بازار ناشی از اجرای گام چهارم ایران در کاهش تعهدات هسته ای بوده است اما مانور دلالان در این حوزه چندان شدت نداشت . امروز اما دلالان با سوار شدن بر موج گرانی بنزین توانستند رشد بالای قیمت را رقم بزنند .

برخی صرافان در پاسخ به این سئوال که ایا مشتریان دلار و سایر ارزها امروز بیشتر شده اند یا تغییری نکرده اند، می گویند میزان خرید و فروش امروز تغییری نکرده است و شمار مشتریان نیز تغییر معناداری را نشان نمی دهد اما برخی دلالان در حاشیه خیابان با جوسازی اعلام می کنند فروش دلار را در دستور کار ندارند و خبر از انفجار قیمتی در روزهای آتی می دهند .

 یکی از فعالان بازار ارز به خبرنگار ما گفت: امروز روز سختی برای بازار ارز است و مراجعه به ما برای اطلاع از قیمت افزایش یافته اما خریدار واقعی در بازار نیست.

 وی تاکید کرد: از قبل نیز پیش بینی می‌شد قیمت دلار بین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان تا پایان سال قرار گیرد اما تغییر قیمت بنزین ، شوکی به بازار وارد کرده است که احتمال می رود تا دو روز آتی تخلیه شود .

همتی چه می گوید؟

 رییس کل بانک مرکزی دیروز در واکنش به افزایش نرخ بنزین رد صفحه شخصی اش نوشت: در واکنش به این نوسان‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در این چند روز تحت تاثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و همچنین اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود سه درصد بوده است.

عبدالناصر همتی اعلام کرد: محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود چهار واحد درصد در سال خواهد بود.

وی افزود: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته، با ثبات نسبی معادل ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: اگر وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را نیز در نظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز همچنان پابرجا خواهد بود.

همتی تاکید کرد: نرخ کنونی ارز تحت تاثیر بیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم ها بوده و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.

اخبار مرتبط:
کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز
کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز

مدیر مجموعه آموزشی و تفریحی باغ گل‌های اصفهان با اشاره به آماده‌سازی این مجموعه برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: آماده‌سازی این مجموعه با اقداماتی از جمله ساخت المان‌های نوروزی و آب‌نما مقابل باغ ژاپنی و کاشت ۸۰ گونه گل فصل انجام شده است.

اصفهان ۱۷ روز هوای پاک داشت/ ثبت ۱۳۰ روز هوای آلوده
اصفهان ۱۷ روز هوای پاک داشت/ ثبت ۱۳۰ روز هوای آلوده

کلان‌شهر اصفهان در ۱۲ ماه امسال ۱۷ روز هوای پاک و ۱۳۰ روز هوای آلوده داشت.

ساعت فعالیت بناهای تاریخی استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
ساعت فعالیت بناهای تاریخی استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از مشخص شدن ساعت فعالیت بناهای تاریخی استان اصفهان در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است