کد خبر : 89332
انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - 08:12
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

پاسخ عبدالرضا هاشم‌زایی به محمدرضا باهنر: شما و همفکران‌تان اصلاً اجازه دادید افراد بهتری را در لیست بگذاریم؟!

پاسخ عبدالرضا هاشم‌زایی به محمدرضا باهنر: شما و همفکران‌تان اصلاً اجازه دادید افراد بهتری را در لیست بگذاریم؟!

 

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر باهنر در خصوص لیست ۳۰نفره تهران گفت: آیا شما و همفکران‌تان و اعضای محترم شورای نگهبان با رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که انجام دادند، به ما اصلاح‌طلبان اجازه دادید ۳۰ نفر تهران را به‌موقع در لیست جای دهیم؟


به گزارش سایت خبری مدآرا،  محمدرضا باهنر خطاب به اصلاح‌طلبان گفته است: «جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو باید یک حرف نو و جدی داشته باشد. درست است که در مجلس دهم هر ۳۰ نفر لیست امید رأی آوردند و راهی مجلس شدند، ۳۰ نفری هستند که خیلی مایه افتخارِ حتی آنهایی که لیست را بستند و حمایت کردند نیستند و آدم‌های ریشه‌دار و موثر در مجلس نتوانستند ظهور و بروزی پیدا کنند. قاعدتاً این موضوع در حافظه تاریخی مردم می‌ماند و اثر دارد، مگر اینکه آنها نیز بتوانند لیست قوی‌تری ارائه کنند.»

 

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به اظهارات باهنر واکنش نشان داد و خطاب به او گفت: آقای باهنر دوست قدیمی و جدید! اگر سوال مرا در سایت‌هایی که مصاحبه کردید بدهید، بسیار خوب است. آیا شما و همفکران‌تان و اعضای محترم شورای نگهبان با رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که انجام دادند، به ما اصلاح‌طلبان اجازه دادید که ۳۰ نفر تهران را به‌موقع در لیست جای دهیم؟

 

اگر شاهد رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان نبودیم، من در لیست قرار نمی‌گرفتم

او تاکید کرد: صادقانه می‌گویم، با توجه به اینکه مدتی در فضای سیاسی کشور حضور نداشتم، هرچند قبلاً- ۳۰ سال قبل- نماینده مجلس بودم، اما اگر دوستان ما به‌ صورت گسترده رد صلاحیت نمی‌شدند، مطمئنم که من در لیست ۳۰ نفره تهران نبودم. اگر نیروهای اصلی اصلاح‌طلبان در کل کشور و به خصوص در تهران رد صلاحیت نمی‌شدند، لیستی را می‌بستیم که نه‌ تنها اصلاح‌طلبان بلکه کشور به آن افتخار کند.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: اگر به رأی مردم اعتماد بیشتر، کمی فضا را بازتر و رد صلاحیت‌ها را کمتر کنیم تا اصلاح‌طلبان بتوانند نیروهای اصلی خود را در سطح کشور مطرح کنند، خواهیم دید افرادی به مجلس راه می‌یابند که بتوانند مسائل و مشکلات کشور را به‌ راحتی حل کنند. شورای نگهبان می‌تواند این دوره به‌ صورت آزمایشی دست به چنین اقدامی بزند.

 

رقبای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در بسیاری از شهرها لیست‌شان را بسته‌اند

هاشم‌زایی، با بیان اینکه اظهارات باهنر انتخاباتی است، توضیح داد: در سال انتخابات مجلس هستیم و بسیاری از مسائل ممکن است در یک تا ۲ ماه آینده مطرح شود، که زمان ثبت‌نام، تایید صلاحیت و بستن لیست و رأی‌گیری است. تا جایی که می‌دانم بسیاری از گروه‌هایی که همفکر ما نیستند و رقیب انتخاباتی‌مان محسوب می‌شوند، در بسیاری از شهرها لیست‌هایشان را بسته‌اند. چون آنها اطمینان دارند که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند.

 

این نماینده مجلس افزود: در حالی‌ که اصلاح‌طلبان در اکثر شهرها چند روز مانده به شروع تبلیغات نمی‌دانند که چه نیرویی تایید و چه نیرویی رد صلاحیت می‌شود.

 

بسیاری از استانداران اول انقلاب رد صلاحیت شدند

او ادامه داد: اگر لیست رد صلاحیت‌ها را از وزارت کشور بگیرید خواهید دید که بسیاری از استانداران اول انقلاب در انتخابات شرکت کردند، اما تنها چند نفر از آنها تایید صلاحیت شدند.

 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان گفت: اظهارات بسیاری در چند ماه مانده به انتخابات مجلس مطرح می‌شود و دلیل آن‌ هم انتخاباتی است.

 

منبع: اعتمادآنلاین

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است