کد خبر : 90260
انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - 04:00
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مجلس اجازه معافیت مالیاتی مؤسسات کنکوری را نمی‌دهد

مجلس اجازه معافیت مالیاتی مؤسسات کنکوری را نمی‌دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس اجازه معافیت مالیاتی مؤسسات کنکوری را نمی‌دهد، گفت: مؤسسات آموزشی که درآمد ‌هزاران میلیاردی دارند، نباید از پرداخت مالیات معاف شوند.


به گزارش سایت خبری مدآرا،  اسدالله عباسی درباره معافیت مؤسسات آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات بر اساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه و استناد به ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار کرد: دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند به صورت مستقل در خصوص معافیت‌های مالیاتی تصمیم‌گیری کند و قطعا درباره معافیت مؤسسات کنکوری که گردش مالی بالایی دارند، مجلس از بُعد نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری با استناد به ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم عنوان کرده‌اند که سلبریتی‌ها و هنرمندان پردرآمد نیز از پرداخت مالیات معاف هستند؛ در حالیکه این موضوع بر خلاف عدالت بوده و بایستی اخذ مالیات از هنرمندان پرآمد و کم درآمد تفکیک شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه معافیت‌های مالیاتی باید به تصویب مجلس برسد و دولت در این زمینه نمی‌تواند رأساً عمل کند، افزود: حتی یکی از مصوبات مجلس، در خصوص اخذ مالیات از شرکت‌ها و مؤسساتی است که سودهای هنگفتی دارند لذا این برداشت از قانون به هیچ وجه مورد تأیید قانون گذار نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: عدم دریافت مالیات از مؤسسات کنکوری به هیچ عنوان مصوبه مجلس نیست و اگر نیاز باشد مجلس در این زمینه طرح استفساریه تهیه خواهد کرد که جلوی این روند گرفته شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط:
۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۴۲ هزار نفر در این استان در سال‌های اخیر زیر پوشش کلاس‌های سوادآموزی، با خواندن و نوشتن آشنا شدند.

امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است