کد خبر : 39950
انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - 00:44
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نامه نمایندگان به روحانی درباره تخلفات محمدباقر نوبخت+ متن نامه

نامه نمایندگان به روحانی درباره تخلفات محمدباقر نوبخت+ متن نامه

چند تن از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار بررسی تخلفات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره واریز نشدن منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی شدند.


به گزارش سایت خبری مدآرا: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مجلس، از ارسال نامه چند تن از نمایندگان به حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، خبر داد.

وی افزود: طبق گزارش رئیس دیوان محاسبات، بخشی از سهم صندوق توسعه ملی ناشی از فروش نفت و گاز از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب این صندوق واریز نشده که از رئیس‌جمهور می‌خواهیم این تخلف را پیگیری و رسیدگی کند.

متن نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر روحانی»

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

به استحضار می‌رساند گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ که توسط رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس در چهارم بهمن ماه ۹۷ قرائت گردید، اشعار می‌دارد مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش داخلی گاز طبیعی به حساب خزانه واریز نشده است و نیز مبلغ یک میلیارد و یکصد و هفتاد و هفت میلیون دلار منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی واریز نشده است.

هر چند پرونده این تخلف در دیوان محاسبات علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و یک نسخه از آن جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شده است با این حال ضروری است جنابعالی در عمل به سوگندی که یاد کرده‌اید برای پاسداری از منافع ملت ایران نسبت به رسیدگی جدی و بازگرداندن اموال ملت به بیت‌المال اقدام کنید./ تسنیم

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است