کد خبر : 40454
انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - 12:45
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مناظره داغ الهی و اکبری صحت در شبکه خبر/اکبری صحت:افتخار می کنم مدافع سینمای ایران باشم

مناظره داغ الهی و اکبری صحت در شبکه خبر/اکبری صحت:افتخار می کنم مدافع سینمای ایران باشم

سعید الهی، کارشناس سینما و جلیل اکبری صحت، منتقد و کارگردان سینما در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر با موضوع نگاهی به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به مناظره پرداختند.


به گزارش سایت خبری مدآرا: سعید الهی کارشناس سینما گفت: فیلم های ارائه شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر امسال از نظر تکنیکی در رتبه بالاتری قرار گرفته اند و از نظر کیفی خوب است اما فکر می کنم در بحث محتوایی کمی کم کاری شده است.

وی با انتقاد از بخش محتوایی آثار امسال گفت: در حوزه فرهنگ با داشتن قشر بزرگی از دست اندرکاران سینما و هنر مانند سازمان سینمایی، اما خروجی فعالیت آن بیش از ۱۰۰ فیلم نیست و نتوانسته است نظر سلیقه های مختلف جامعه را جلب کند.

الهی افزود: الفاظی که در بعضی آثار سینمایی به کار می رود در شان سینمای کشور و خانواده ها نیست. 

وی در پردیس سینمایی ملت تهران افزود: سازمان سینمایی در سال ۹۲ پانصد و ۳۰ نیروی انسانی داشت. اگر چه همه افراد در سیاست گذاری سینمایی نقشی نداشته اند اما فیلم های ساخته شده هیچ انتظار حاکمیتی را برآورده نکرده است و برخی فیلم های مبتذل ساخته می شود.

این کارشناس سینما با توضیح اینکه منظور از مبتذل، ساخت فیلم هایی است که محتوایش در تراز انقلاب و آرمان ها نیست گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال از نظر من محتوی فیلم ها دو پله پایین تر آمده اند. از نظر من فیلم های ساخته شده با معیار نظام مقدس اسلامی و جشن ۴۰ سالگی انقلاب هماهنگ نیست.

وی با بیان اینکه ۳۰ فیلم تاکنون در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شده است گفت: در این جشنواره آثار ارزشی درباره انقلاب کم داریم. در درام های اجتماعی و نقد اجتماعی برخی فیلم ها از مرز اعتدال خارج شده است. این عدول از خط اعتدال نوعی سیاه نمایی در سینما است.

سعید الهی با بیان اینکه سینمای اجتماعی یک رابطه مستقیم با جامعه و سازه فیلم دارد گفت: سینمای اجتماعی باید بازتاب درستی از درک جامعه داشته باشد.

وی گفت: در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر امسال انواعی از فیلم های اجتماعی، سیاسی هم داشته ایم.

جلیل اکبری صحت منتقد و کارگردان سینما با بیان اینکه محتوی و فیلمنامه حرف اول را می زند گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر نیز به محتوی و تکنیک فیلمسازی بسیار توجه شده است.

وی با بیان اینکه رفتار مخاطب تغییر کرده است و سینمای کشور تخصصی تر شده است گفت: دیگر کسی در صف سینما نمی ایستد. بعبارتی دیگر سینمای ما بالغ تر شده است و انتظارات مخاطب را ارتقا داده است.

این منتقد و کارگردان سینما افزود: اباحه گری، سیاه نمایی و ساختار سینمایی هیچ ارتباطی با سازمان سینمایی ندارد.

جلیل اکبری صحت با دفاع از سینمای ایران درباره تولید فیلم های بی محتوی یا کم محتوی و مبتذل گفت: مجموعه فیلم های مختلف در کشور ساخته می شود و بطور حتم مسئولین کشور آنرا رصد می کنند.

وی با بیان اینکه سینمای ۴۰ ساله یکی از بارزترین صفاتی است که حاصل انقلاب اسلامی است افزود: انقلاب مانند یک چتر فراگیر بر روی سینمای ایران هم تاثیر گذاشته است اما صرفا تولید چند فیلم سینمایی نمودار این نیست که سینمای ایران در تراز انقلاب نیست.

این منتقد و کارگردان سینما افزود: انقلاب یک پیام فراگیر دارد که دریافت و درک اشخاص از آن متفاوت است.

اکبری صحت افزود: مهمترین شاخصه سینمای اجتماعی ، منتقد بودن جامعه است و اگر نتوانسته به وظیفه خود عمل کند نشان از کم کاری است.

وی گفت: فهم مشترک باعث تولید و افتخار ملی می شود.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است