کد خبر : 44287
انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - 01:22
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علیرضا رحیمی: پررنگ کردن نقش امیرعبداللهیان در دولت، تحلیل انحرافی است/ دولت تمام تمرکز روی دیپلماسی کشور را متمرکز بر وزارت خارجه کند

علیرضا رحیمی: پررنگ کردن نقش امیرعبداللهیان در دولت، تحلیل انحرافی است/ دولت تمام تمرکز روی دیپلماسی کشور را متمرکز بر وزارت خارجه کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پررنگ کردن نقش دستیار وی‍ژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل بعد از استعفای ظریف به دلیل حضور در دیدار رئیس جمهور با رئیس مجلس عراق یک تحلیل انحرافی است زیرا هر شخصی جایگاه خاص خود را در مناسبات سیاسی دارد.


علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با سایت خبری مدآرادر واکنش به خبری مبنی بر پررنگ شدن نقش امیرعبداللهیان دستیار وی‍ژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل بعد از استعفای وزیر امور خارجه به دلیل حضور در دیدار رئیس جمهور با رئیس مجلس عراق، گفت: این موضوع یک تحلیل انحرافی است زیرا هر شخصی جایگاه خاص خود را در مناسبات سیاسی کشور دارد.

وی ادامه داد:‌ حضور آقای ظریف در عراق برای آماده‌سازی زمینه و اسناد سفر رئیس جمهور به این کشور نشانی از توجه دولت به وزارت امور خارجه کشوراست لذا دیدارها و هماهنگی‌های مهمی وجود داشت که باید انجام می‌شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه زمانی که رئیس مجلس یک کشور با رئیس‌جمهورمان ملاقات دارد باید از سوی میزبان یعنی پارلمان فردی در کنار وی در این دیدارها حضور داشته باشد، تصریح کرد: براساس عرف، آقای لاریجانی باید در این گونه نشست‌ها حضور یابد اما معمولا به دلیل آنکه رئیس مجلس در ایران، رئیس یک قوه هم هست، امیرعبداللهیان به عنوان دستیار ویژه لاریجانی در امور بین‌الملل در این ملاقات حضور داشته است.

رحیمی تاکید کرد: لذا اعلام اینگونه خبرسازی‌ها در فضای مجازی یک تحلیل انحرافی است زیرا زمانی که استعفای ظریف پذیرفته نشده، دولت هم باید تمام تمرکز به دیپلماسی کشور را متمرکز بر وزارت امور خارجه کند تا موجبات کم توجهی و بی‌توجهی به تیم دیپلماسی ما فراهم نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به سفر حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به عراق هم گفت: عدم رخنه به نگاه راهبردی ایران نسبت به مناسبات خود با کشورهای همسایه، یکی از موضوعات بسیار قابل توجه است و اخیرا احساس می‌شد که عده‌ای در حال نفوذ و رخنه به این مناسبات هستند لذا با توجه به زمینه تاریخی و فرهنگی میان دو کشور ما باید به سمت تقویت روابط بین ایران و عراق با نگاه به آینده پیش برویم.

شایان ذکر است؛ امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در حالی در جلسه دیدار روز چهارشنبه رئیس جمهور و رئیس مجلس عراق حاضر شده بود که ظریف وزیر امور خارجه کشورمان حضور نداشت لذا همین موضوع موجب القای پررنگ شدن نقش امیرعبداللهیان در دولت بعد از استعفای ظریف شده است.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است