کد خبر : 180749
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - 11:31
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

با خودروهای سرقتی، سوخت قاچاق می کنند

با خودروهای سرقتی، سوخت قاچاق می کنند

به گزارش مدارا، دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان وضعیت اشتغال در استان سیستان و بلوچستان را اسفبار توصیف کرد و گفت: به دلیل اینکه در تمامی سال‌های گذشته برای اشتغال‌زایی استان سرمایه‌گذاری صورت نگرفته، امروزه قاچاق حرف اول را در استان می‌زند.

 
حسین علی اکبری با اشاره به رونق قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: اکثریت جوانان و بیکاران استان در زمینه قاچاق سوخت فعال هستند.
 
وی با اعلام اینکه حداقل هفته‌ای دو نفر به دلیل قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان کشته می‌شوند، گفت: آمارهای واقعی کشته‌شدگان قاچاق سوخت بسیار بیشتر از این‌هاست و تعداد افرادی که هنگام قاچاق سوخت جان می‌بازند، بالا رفته است.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان با اعلام اینکه گرسنگی و مشکلات مالی همه چیز را از مردم گرفته است، گفت: متاسفانه امروز قاچاق سوخت تنها ابزاری است که به سرعت می‌توان با آن کسب درآمد کرد.
 
وی از مافیای قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اگر جوانان بیکار سیستانی و بلوچستانی برای خودشان قاچاق می‌کردند و تمام سود قاچاق سوخت برای آن‌ها می‌ماند، اشکالی نداشت، اما متاسفانه امروزه باندهای سازماندهی شده‌ای شکل گرفته که از جوانان و بیکاران استان به عنوان کارگر قاچاقچی سوءاستفاده می‌کنند و سهم جوانان از بازی قاچاق با جان‌شان مبالغ ناچیزی است.
 
اکبری با اعلام اینکه در بین قاچاقچیان سوخت، از جوان بی‌سواد تا دانشجو و دارندگان مدارک لیسانس و فوق لیسانس داریم، گفت: متاسفانه این افراد برای آنکه بتوانند امورات روزمره زندگی خود را بگذرانند، به عنوان مزدوران باندهای قاچاق، سوخت را از ایران به سمت پاکستان قاچاق می‌کنند.
 
وی با اعلام اینکه قاچاق سوخت با خودروهای مساله دار صورت می‌گیرد، گفت: جای تاسف دارد که تحصیلکردگان دانشگاهی با رتبه‌ها و معدل‌های بالا، به عنوان راننده و باربر در زمینه قاچاق سوخت فعالیت می‌کنند.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان افزود: مزدوران قاچاق تحت پوشش هیچ قانونی نیستند و اگر اتفاقی برای آن‌ها بیفتد که جانشان را از دست بدهند، آسیب جسمانی ببینند یا نقص عضو بشوند، هیچ قانونی از آن‌ها حمایت نمی‌کند و یک خانواده نان‌آورش را از دست می‌دهد.
 
وی درخصوص باندهای قاچاق سوخت گفت: این باندها بین ۵۰ تا ۱۰۰ خودرو دارند که هیچ کدام از این خودروها پلاک، سند و صاحب ندارد.
 
اکبری با اعلام اینکه خودروهایی که در زمینه قاچاق سوخت در اختیار باندها قرار دارد، سرقتی هستند، گفت: به دلیل آنکه قاچاق سوخت کار بسیار خطرناکی است و هر لحظه امکان دارد خودروها به دست ماموران بیفتد، به همین دلیل خودروهای سرقتی را از سراسر ایران به سیستان و بلوچستان می‌آورند تا در اختیار جوانان و بیکاران قرار دهند و با آن قاچاق سوخت کنند، هر لحظه هم که خودرو، راننده یا سرنشین به دست ماموران بیفتد، هیچ سند و ردپایی وجود ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توانند این مافیا را دستگیر کنند.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان افزود: وقتی خودروهای حامل سوخت قاچاق سرقتی است و مالک ندارد، جوانان راننده به عنوان قاچاقچی و سارق خودرو شناخته می‌شوند و قانون آن‌ها را می‌شناسد، در نتیجه مافیای قاچاق هرگز بدام نمی‌افتد.
 
وی نسبت به آینده جوانان و بیکاران سیستان و بلوچستان هشدار داد و گفت: قاچاق سوخت به یک شغل بی‌دردسر تبدیل شده که به سادگی می‌توان از آن کسب درآمد کرد، چون در تمامی سال‌های گذشته دولتمردان برنامه‌ای برای بیکاران به ویژه جوانان سیستان و بلوچستان نداشته و قاچاق تنها شغل بیکاران شده است.
اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است