کد خبر : 62917
انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - 06:10
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سرعت رشد تورم کاهش یافته است نه میزان آن/ نرخ تورم ۶ماهه دوم سال قابل پیش‌بینی نیست

سرعت رشد تورم کاهش یافته است نه میزان آن/ نرخ تورم ۶ماهه دوم سال قابل پیش‌بینی نیست

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: کاهش رشد تورم به این معنا نیست که مردم دیگر از نظر اقتصادی تحت فشار نیستند، بلکه بدان معناست که سرعت رشد آن کنترل شده است.


به گزارش سایت خبری مدآرا؛ محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: گزارش مرکز آمار مبنی بر کاهش رشد تورم در کشور است و این حرف با کاهش میزان تورم فرق دارد.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کاهش رشد تورم به این معنا نیست که مردم تحت فشار نیستند، بلکه بدان معناست که تورم مثلاً  ۴۵، ۴۶ درصد بوده و حالا به ۴۲ درصد رسیده، اما همچنان بالای ۴۰ درصد است و این اصلاً رقم پایینی نیست.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تورم ماه به ماه از سه و نیم درصد در اول اردیبهشت سال جاری به ۳٫۲ درصد در آخر تیرماه رسیده که البته در این چند ماه روند کاهشی داشته است. البته این به معنای کاهش تورم نیست بلکه به منزله کاهش سرعت تورم است.

 

او همچنین گفت: رشد نقدینگی میزان تورم را تعیین می‌کند و تا زمانی که رشد نقدینگی کنترل نشود، کنترل تورم به صورت پایدار امکان‌پذیر نیست.

 

تابش در پاسخ به اینکه «اگر شرایط به همین منوال پیش رود، وضعیت تورم در ۶ماهه دوم سال به چه صورت خواهد بود» گفت: قطعاً ریشه تورم فقط در موضوعات اقتصادی نیست که بتوان آن را پیش‌بینی و محاسبه کرد، بلکه به شدت به موضوعات سیاسی پیوند خورده است.

 

او اضافه کرد: اگر شرایط سیاست خارجی ما تغییر کند و به نحوی پیش برود که بتوانیم از ظرفیت صادرات نفت استفاده کنیم و این وضعیت را سروسامان دهیم، طبیعی است که کشور درآمد بیشتری به دست می‌آورد و تورم و نقدینگی مهار می‌شود.

 

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: اگر موفق نشویم این کار را انجام دهیم، ممکن است شرایط حتی بدتر از وضعیت فعلی شود. پس باید در عرصه داخلی و خارجی به نحوی عمل کنیم که شرایط اقتصادی بیش از این به هم نریزد./ اعتمادانلاین

 

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است