کد خبر : 87887
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - 09:12
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

استاندار تهران خبرداد: شهادت یک پاسدار در ملارد

استاندار تهران خبرداد: شهادت یک پاسدار در ملارد

 استاندار تهران با اشاره به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرستان‌های استان،گفت: در حال حاضر در تمام استان تهران آرامش و امنیت برقرار است.


به گزارش سایت خبری مدآرا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و اتفاقات سه روز گذشته در استان گفت: همزمان با اجرای این تصمیم گروهی به بهانه اعتراض دست به اغتشاش زدند که قطعا اعتراض با غارت اموال مردم و اغتشاش قابل طرح و مقایسه نیست.

 

شهادت یک پاسدار در ملارد

وی با بیان اینکه می‌توان اعتراض را از طریق برگزاری میتینگ‌ها و تجمع‌هایی با مجوز قانونی و همچنین فراهم شدن طرح آن در صدا و سیما دنبال کرد، تاکید کرد: برخی افراد سواستفاده‌گر در روز اول علیه ملت و در روز دوم علیه نظام اقدام کردند و بسیاری از نیروهای انتظامی مورد هدف قرار گرفتند تا جایی که یک سرگرد پاسدار در ملارد به شهادت رسید.

بندپی ادامه داد: این اقدامات توسط افرادی انجام شد که دستورات خود را از خارج کشور گرفته بودند و براین اساس باید از مقام معظم رهبری تشکر کرد که فرمایشات ایشان داروی شفابخشی برای کنترل اغتشاشات شد و مردم در اسلامشهر به کمک نیروهای امنیتی آمدند و مقابل اغتشاشگران ایستادند.

به گفته استاندار تهران، امروز در سطح استان مساله خاصی شاهد نیستیم و نیروی انتظامی، سپاه، فرمانداری و استانداری و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند؛ تنها در شهرستان‌های غرب تهران با مشکل مواجه شدیم که اقدامات اغتشاشگرانه نیز از سوی مردم بومی نبود و برخورد قانونی انجام شد.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مجلس شورای اسلامی نیز تشکر کرد و افزود: بخشی نمایندگان از همان ابتدا به فکر این نبودند که در مقابل افزایش قیمت بنزین موضع داشته باشند و بخش دیگر هم پس از صحبت‌های معظم له با این موضوع موافقت کردند.

وی ادامه داد: قطعا دولت هم در اجرای این مصوبه نظارت دقیقی خواهد داشت تا منابع مالی حاصل به آحاد جامعه نیازمند برگردد و هر کسی که شامل نشده باشد می‌تواند از طریق سامانه‌ای که در وزارت کار و رفاه اجتماعی فعال شده، اعلام کند که از نظر خود شامل این کمک‌ها می‌شوند ولی امروز بین ۵۷ تا ۶۰ میلیون نفر شامل این کمک‌ها خواهند بود.

استاندار تهران تاکید کرد: هر چه یارانه به بنزین بدهیم به افراد پردرآمد جامعه کمک کرده‌ایم در حال حاضر خانواده‌هایی هستند که سه ماشین دارند در حالیکه بسیاری از آحاد جامعه حتی یک ماشین هم ندارند و از حامل انرژی (بنزین) استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: موضوع ساماندهی سوخت، مصوبه دولت و برنامه ششم توسعه بوده و در کنار این سران سه قوه نیز این موضوع را مصوب کردند.

به گفته بندپی، پیشتر مقرر بود حامل‌های انرژی افزایش قیمت داشته باشند که افزایش قیمت گازوئیل منتفی شد و تنها بنزین افزایش قیمت داشت و این در شرایطی است که روزانه ۹۵ تا ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: منابع حاصل از ساماندهی بنزین میان ۱۸ میلیون خانوار که فعلا شناسایی شده‌اند که حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شوند در سه مرحله تا پایان هفته توزیع خواهد شد بنابراین در حقیقت این منابع اجرای عدالت را پشت سر خود دارد.

استاندار تهران همچنین گفت که در شرایط نامساعد درآمدی قرار گرفته‌ایم و بسیاری از افراد کم درآمد جامعه دچار مشکل هستند بنابراین باید تصمیمی در این زمینه اتخاذ می‌کردیم؛ سناریوهای مختلفی وجود داشت اما آنچه که به عنوان خروجی تصمیم گیری شد و سران سه قوه آن را مصوب کردند افزایش قیمت بنزین بود که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره و تاکید داشتند که اگر این موضوع مصوبه سران سه قوه است باید اجرا شود.

 

دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای دیگر وجود ندارد

بندپی همچنین با اشاره به سهمیه بندی بنزین گفت: برای تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های برون شهری و تمامی خودروهایی که سرویس عمومی می دهند سهمیه در نظر گرفته شده و از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز می‌خواهم با نظارت کامل به این نکته توجه داشته باشند که هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این چند روز صدا و سیما نیز نسبت به اغنا سازی جامعه به خوبی اقدام کرده است تا این تصمیمات دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای دیگر نشود.
استاندار تهران با بیان اینکه توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی خنثی می شود، خاطرنشان کرد: در روز اول اتفاقات ۲۲ استان درگیر بودند؛ روز دوم ۱۱ استان و شب گذشته چهار استان.

وی خاطرنشان کرد: امروز این چهار استان نیز به آرامش و نظم خواهند رسید و توطئه‌ها خنثی خواهد شد چراکه بی تردید تصمیم اتخاذ شده در راستای عدالت بوده و برای مردم مشکلی ایجاد نخواهد شد./ایرنا

اخبار مرتبط:
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

اصفهان- آب زاینده‌رود در زیر پل‌های تاریخی شهر اصفهان دوباره جاری شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است