کد خبر : 104296
انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - 22:04
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

توضیح عندلیبی درباره آلبوم منتشرنشده «محمد رضا شجریان» و «پرویز مشکاتیان»

توضیح عندلیبی درباره آلبوم منتشرنشده «محمد رضا شجریان» و «پرویز مشکاتیان»

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  این روزها که اهالی موسیقی و دوستداران محمدرضا شجریان پیگیر خبرهای مربوط به وضعیت جسمانی این هنرمند بزرگ هستند، همایون فرزند او در صفحه شخصی خود خبر از انتشار آلبومی به نام «خراسانیات» داد. اثری مشترک با صدای محمدرضا شجریان و آهنگسازی پرویز مشکاتیان است و خاطره کارهای مشترک این دو استاد موسیقی را دوباره زنده می‌کند.

بخشی از توضیحات همایون شجریان درباره این آلبوم به این شرح است: «کلیت کار حال و هوایی از خراسان را دارد و همچنین تصانیف آن روی اشعار ملک‌الشعرا بهار ساخته و خوانده شده است. ضبط آلبوم «خراسانیات» مربوط به سال ۱۳۶۵ است و از آن‌جایی که ساز و آواز این مجموعه ضبط نشده بود و پدر هم امسال در شرایط خواندن و تکمیل آن نبودن، یک ساز و آواز از کنسرت آلمان ایشان به همراه ساز استاد مشکاتیان و بر شعر باباطاهر به این مجموعه اضافه شد. این ساز و آواز اجرای صحنه است که در سال ۱۹۸۹ میلادی در شهر آلمان اجرا شده است.»

این آلبوم قرار است از دوشنبه ۱۹ اسفند در سراسر کشور توزیع شود.

نوازنده نی این اثر جمشید عندلیبی است؛ هنرمندی که نی نوازی او در آلبوم «نینوا» را همه شنیده‌اند. عندلیبی در کارنامه حرفه‌ای خود همکاری‌های بسیاری با محمدرضا شجریان دارد. از این هنرمند درباره چگونگی تولید آلبوم خراسانیات و دلایل ماندگاری آثار پرویز مشکاتیان و محمدرضا شجریان پرسیدیم.

اخبار مرتبط:
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ابراهیم فیاض: کار گشت‌ارشاد گرفتن دزد و جنایتکار است نه زَنان بدحجاب/ نباید دین را خشن به جامعه عرضه کرد
ابراهیم فیاض: کار گشت‌ارشاد گرفتن دزد و جنایتکار است نه زَنان بدحجاب/ نباید دین را خشن به جامعه عرضه کرد

جامعه‌شناس اصولگرا گفت: نباید دین را خشن به جامعه عرضه کرد چون باعث پراکندگی و دوری می شود. دین براساس رحمت نازل شد «بسم الله رحمن رحیم» یعنی دین بر مبنای مهربانی و رحمت است. پیغمبر هم رحمت للعالمین است اما متأسفانه یک فردی اخیرا آمد و از پیامبر چهره دیگری را معرفی کرد که اصلا درست نبود.

نظرات جالب اصولگرایانِ موافق امروز گشت‌ارشاد و مخالف آن پس از مرگ مهسا امینی I بخوانید
نظرات جالب اصولگرایانِ موافق امروز گشت‌ارشاد و مخالف آن پس از مرگ مهسا امینی I بخوانید

در جدول زیر اظهارات برخی سیاسیون اصولگرا که مربوط به سال ۱۴۰۱ و بعد از فوت مهسا امینی است، را می‌خوانید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است