کد خبر : 107617
انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - 18:13
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

تقلب کن، «اسطوره» ایرانی بساز!

تقلب کن، «اسطوره» ایرانی بساز!

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ عصر ایران نوشت: «نزدیک به ۵۰ سال است تیم ملی فوتبال ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده است. نیم قرن! نزدیک به ۳۰ سال است که هیچ تیم باشگاهی از ایران قهرمان آسیا نشده است. یعنی آخرین باری که یک تیم باشگاهی ایرانی قهرمان آسیا شد، اکثر بازیکنان فعلی که در لیگ توپ می‌زنند، حتی به دنیا نیامده بودند اما تقریباً در تمام نظرسنجی‌های اینترنتی حوزه فوتبال در آسیا همیشه ایرانی‌ها اول می‌شوند!

در خلال جام‌ ملت‌های آسیا، سایت AFC برای انتخاب بهترین بازیکنان تاریخ جام ملت‌ها نظرسنجی گذاشت، در هر پست که یک گزینه ایرانی بود، انتخاب شد. نه به خاطر تعداد قهرمانی که تقریباً صفر بود بلکه فقط به این خاطر که ما می‌خواستیم پوز بقیه را بزنیم!

حتماً دلایل فنی برای این اقدام می‌توان شمرد اما یکی از دلایل اجتماعی «تلاش برای پاک کردن احساس عقب ماندن» است. این که گمان می‌کنیم با تعدادی لایک و فشردن دکمه روی کیبورد می‌توانیم حق‌مان را در فوتبال آسیا بگیریم؛ حقی که قادر نیستیم در زمین فوتبال بگیریم!

موضوع نظرسنجی‌های اینترنتی هم فرقی ندارد. بهترین گل آسیا، محبوب‌ترین بازیکن آسیا، بهترین لژیونر آسیا، خوش‌تیپ‌ترین بازیکن و … هیچ فرقی نمی‌کند همیشه ما برنده‌ایم! چرا؟ چون ما ایرانی هستیم و باید بهترین باشیم. مهم نیست که سون هیونگ مین سوگلی تاتنهام است یا تاکومی مینامینو بازیکن لیورپول است. مهم این است که اگر نظرسنجی اینترنتی بگذارند ما ثابت می‌کنیم لژیونرهای ما که عمدتاً در تیم‌های درجه سوم اروپایی بازی می‌کنند با فاصله نجومی از آنها بهتر هستند!

چند روزی است سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب اسطوره فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا یک نظرسنجی برگزار کرده و از هواداران خواسته است از میان گزینه‌های ایرانی به اسطوره رای بدهید. سیدجلال حسینی، فرهاد مجیدی، سید‌مهدی رحمتی، قاسم حدادی‌فر و احسان حاج‌صفی پنج گزینه این نظرسنجی هستند. این نظرسنجی به شکل دیگری به ابتذال کشیده شد. اینجا دیگر بحث عرق ملی نبود، نبرد باشگاهی شد؛ جایی که برخی هواداران افراطی دست به هر رفتاری می‌زنند تا به قول خودشان پرچم را بالا نگهدارند!

ابتدا سیدجلال حسینی پیش افتاد. اما هواداران استقلال برای حمایت از سرمربی‌شان وارد شدند و رای او پیشی گرفت. بعد هواداران با ترفندهای اینترنتی موفق شدند راه جدیدی پیدا کنند تا بشود چند بار رای داد. از این تقلب نه‌تنها احساس شرم نکردند بلکه در صفحه‌های هواداری راه و روش آن را هم یاد دادند که بروید این طور رای بدهید تا بازیکن ما «اسطوره» شود!

خلاصه این که موفق شدیم این موضوع را هم مبتذل کنیم اما قطعاً AFC از این کل‌کل‌های کودکانه بدش نمی‌آید! هدف از این نظرسنجی‌ها نه ارتقای کیفیت فوتبال و اهدای جام و مدال و افزایش سهیمه در لیگ قهرمانان و … که صرفاً سرگرمی است و افزایش تعداد بازید سایت و صفحه مجازی!

توضیح این موضوع برای هوادار دوآتشه که انتخاب یک بازیکن به عنوان «اسطوره» سرسوزن اهمیتی ندارد، آب در هاون کوبیدن است اما نفس عمل حاوی نکته مهمی است. این که بخشی از ما که همیشه در زندگی شخصی مدعی هستیم از تقلب، دروغ و جعل بیزاریم، پای منافع حتی کودکانه‌مان هم بیفتد نشان می‌دهیم که اتفاقاً خیلی هم خوشمان می‌آید و از هیچ‌کاری برای بالا بردن پرچم‌مان کوتاهی نمی‌کنیم.

برخی می‌گویند نباید مقایسه کرد اما اتفاقاً مقایسه خوبی است. کسی که حاضر است در یک نظرسنجی بیهوده تقلب کند، اگر در موقعیتی قرار بگیرد که منافع مادی قابل توجهی در آن باشد، اخلاق‌مدار می‌شود و چشم‌پوشی می‌کند؟ شوخی می‌کنید!»

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار
بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

چرا خانم های خانه دار باید به فکر پس انداز باشند؟ ایا با مبالغ کم هم امکان سرمایه گذاری و پس انداز برای خانم های خانه دار وجو دارد؟ این مطلب را عمیقا با تمرکز بخوانید چرا که همه موارد مورد نیاز را سایت داریک برای شما بصورت کامل بررسی کرده است.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است