کد خبر : 107824
انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - 11:08
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

جزئیات ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز

جزئیات ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ عنایت الله رحیمی افزود:‌ در حال حاضر، شرایط در زندان مرکزی شیراز تحت کنترل است.

در پی ناآرامی در زندان عادل‌آباد، برخی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند که تعدادی از زندانیان از این زندان فرار کرده‌اند که استاندار فارس در این باره گفت: ‌این شایعه تکذیب می‌شود و هیچ زندانی فرار نکرده است.
وی از شهروندان خواست که از دامن زدن به این شایعه بی‌اساس خودداری کنند.

جزئیات ناآرامی
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با تأیید خبر نا آرامی در زندان عادل آباد شیراز گفت: از ساعت ۲۲ مورخ ۱۰ فروردین در دو بند از زندان عادل آباد شیراز شاهد نا آرامی بودیم که این امر توسط نیروهای امنیتی زندان و یگان های امدادی تحت کنترل است.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: در این دو بندی که زندانیان آن اقدام به درگیری کرده بودند زندانیان با جرائم خشن و خاص نگهداری می شوند که مشمول هیچ گونه تسهیلات نمی شوند.
وی افزود: در پی این ناآرامی زندانیان این دو بند اقدام به شکستن برخی نرده ها و دوربین های مدار بسته نمودند که با ورود نیروهای حفاظتی زندان و یگان های انتظامی و امنیتی موضوع تحت کنترل قرار گرفت.
رییس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: هیچگونه آسیبی به زندانیان و نیروهای حفاظتی و انتظامی و اقدام به فراری در پی این حادثه گزارش نشده است.

نخستین بار، شایعه فرار زندانیان از زندان عادل آباد در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و برخی افراد با انتشار تصاویری از خودروهای پلیس در اطراف این زندان، مدعی شدند که برخی زندانیان از این زندان فرار کرده اند.
در همین حال، برخی شاهدان عینی اظهار کردند که شامگاه یکشنبه، صدای شلیک از برج‌های نگهبانی و پشت بام زندان عادل‌آباد شیراز را شنیدند.
این زندان که در زمان تاسیس خارج از حوزه مسکونی شهر بود، اینک در میان بافت شهری قرار گرفته است.

در آخرین روزهای سال ۹۸ خبر ناآرامی در زندان خرم آباد بازتاب یافت و برای نخستین بار تعدادی از زندانیان مواد مخدر زندان پارسیلون خرم آباد از زندان فرار کردند.
از ابتدای امسال زندان های الیگودرز، تبریز، سقز و همدان شاهد ناآرامی و فرار زندانیان بوده است.
اما این بار، استاندار فارس هرگونه فرار زندانیان از زندان عادل‌آباد را تکذیب کرد، موضوعی که ناآرامی در این زندان را از سایر موارد مشابه متمایز می‌کند.
رئیس قوه قضائیه نهم فروردین به دادستان‌ کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی موضوع  را بررسی و نتیجه را گزارش کند.

اخبار مرتبط:
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟

یک فعال سیاسی گفت: روحانیت همواره در تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی پیشگام‌ بوده است.

مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند
مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند

رییس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵ مسجد شهر اصفهان، به مسافران خدمات رفاهی، مذهبی و فرهنگی ارایه می‌دهند.

اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند
اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند

محسن اراکی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه جلسه اول درس تفسیر خود در ماه رمضان گفت: بی حجابی علنی ظلم به جامعه است. جامعه می خواهد در فضای سالم نفس بکشد. چرا فضای جامعه را آلوده می کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است