کد خبر : 107882
انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - 16:28
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

عضو هیئت مدیره استقلال: روحم هم از آمدن سعادتمند خبر نداشت/منتظرم جانشین من بیاید و خلاص شوم

عضو هیئت مدیره استقلال: روحم هم از آمدن سعادتمند خبر نداشت/منتظرم جانشین من بیاید و خلاص شوم

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ اگرچه این روزها به خاطر شرایط ایجاد شده در سرتاسر جهان، فوتبال به هیچ عنوان اولویت اصلی تلقی نمی‌شود اما با این وجود حواشی و حساسیت‌های خاص مربوط به آن همچنان جذاب است. در این ایام کرونایی، استقلال آبستن حوادث مدیریتی است و شاهد رفت و آمد برخی از سکان‌داران اصلی این باشگاه هستیم. در این میان، اگرچه کامران منزوی ترجیح می‌داد سکوت کرده و وارد داستان‌های اخیر نشود اما سرانجام در گفت‌وگو با خبر ورزشی سکوتش را شکست و طی یک مصاحبه بلند به نکات بسیار مهمی اشاره کرد.

در روزهایی که اغلب مدیران استقلال مصاحبه می‌کردند، شما ساکت بودید، چرا تمایلی برای ورود به مباحث مدیریتی نشان نمی‌دادید؟
این روزها تمام ارکان فوتبال جهان به دنبال اتخاذ راهکارهایی برای جلوگیری از ورشکستگی باشگاه‌ها هستند اما متأسفانه ما در داخل کشور گاهی اوقات مواردی را پیرامون فوتبال ایران دنبال می‌کنیم که هیچ کمکی به حل بحران در شرایط موجود نمی‌کند. اگر من ساکت بودم دلیل آن بی‌جواب بودنم نبوده و نیست بلکه تا امروز به دلیل شرایط استقلال صلاح را در سکوت می‌دیدم. در واقع به نوعی باید گفت که بهتر بود به مسائل پاسخ داده نشود و به صورت موقت سکوت کرد اما این بدان معنا نبود که برای پرسش‌های مطرح شده جوابی نداشتم.

احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد و در فضای مجازی این گونه مطرح می‌شود که ایشان با حمایت شما سمت مذکور را احراز کرد .آیا این شایعه صحت دارد؟
صراحتاً در خبر ورزشی می‌گویم که من هیچ نقشی در انتخاب سایر اعضای هیئت مدیره استقلال ندارم .در مورد انتخاب آقای سعادتمند هم با من کوچک‌ترین مشورتی صورت نگرفته .اتفاقاً چقدر خوب شد که با من مشورت نکردند چون حالا می‌توانم با صراحت حرف‌هایم را بزنم .البته توجه داشته باشید که انتخاب اعضای هیئت مدیره در حوزه اختیارات مجمع باشگاه است و وزارت ورزش با استفاده از اختیار قانونی خودش آقای سعادتمند یا هر شخص دیگری را انتخاب می‌کند .حتی روح من هم از گزینش آقای سعادتمند خبر نداشت .این را هم بگویم که هیچ کدام از اعضای قدیمی استقلال نقشی در آوردن ایشان نداشته‌اند

شما همچنان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال هستید؟
بله .من باز هم می‌گویم که از پنج ماه قبل استعفا داده‌ام و منتظر آن هستم تا جانشینم انتخاب شود و خلاص ولی در شرایط کنونی با توجه به اینکه بعضی اسناد نیازمند امضا من است ،اگر کناره‌گیری کنم دردسرهای استقلال افزایش پیدا می‌کند به همین خاطر منتظرم تا فرد جایگزین معرفی شود

در رابطه با کناره‌گیری علی فتح‌الله‌زاده همچنان حرف و حدیث‌های بسیاری مطرح است
ببینید، آقای فتح‌الله‌زاده واقعاً بیمار بود .در روزهای پایانی سال خودش صراحتاً اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود صلاح نیست در مسند کار باقی بماند .البته این را هم بگویم که من شخصاً از کناره‌گیری او هم عصبی هستم و هم ناراحت به دلیل آنکه باشگاه تازه صاحب مدیرعامل شده بود و ما کلی تلاش کرده بودیم تا حاجی با توجه به تجربه قبلی بار دیگر صاحب منصب شود ولی به هر حال ایشان مریض بود و ترجیح داد سکان مدیرعاملی باشگاه را در اختیار فرد دیگری قرار بدهد .فتح‌الله‌زاده تأکید داشت با توجه به بیماری ، صلاح نیست مدیرعامل باقی بماند چون می‌ترسید کار استقلال معطل شود

پس با این حساب شما با فتح‌الله‌زاده و خلیل‌زاده اختلافی نداشتید؟
من کوچک‌ترین مسئله‌ای نداشتم.نه با فتح‌الله‌زاده و نه با خلیل‌زاده. با هیچ‌کدام از مدیران محترم استقلال مشکلی ندارم اما فراموش نکنید که رفتن و آمدن مدیران مشکل اصلی استقلال نیست .مسئله این باشگاه ساختاری است .تا وقتی این دغدغه‌های ساختاری مرتفع نشود ،دردسرها همچنان به قوت خودش باقی است .

و البته بدهکاری‌های باشگاه هم در حال زیاد شدن است .درسته؟
مسائل مالی هم دقیقاً زیرمجموعه همین مشکلات ساختاری محسوب می‌شود .در زمستان سال ۹۷ وقتی من به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال انتخاب شدم ، اسناد ارائه شده توسط سازمان لیگ نشان می‌داد که ما ۴ میلیارد و هشتصد میلیون تومان به آنها بدهکار بودیم !!به همین خاطر موضوع را شخصاً پیگیری کردم تا ببینم داستان از چه قرار است اما شاید جالب باشد بدانید اواخر زمستان ۹۸ وقتی آقای فتح‌الله‌زاده مدیرعامل شد ، بدهی ما به سازمان لیگ ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود !! یعنی پیش خودتان تصور کنید استقلال یک سال بازی کرده ، مسابقاتش پخش زنده داشته است، تبلیغات دور میدان داشتیم ،بلیت‌فروشی صورت گرفت و… اما با همه این تفاسیر باز هم نه تنها یک ریال گیرمان نیامده بلکه ۲ میلیارد تومان هم بیشتر بدهکار شدیم !!البته قطعاً دوستان ما در سازمان لیگ هم مدعی خرج و مخارجی هستند که باید به‌دقت وقت گذاشت و تمام اسناد را مجدداً بررسی کرد تا حق به طور کامل به حق‌دار برسد

ظاهراً تعداد طلبکاران استقلال نیز مرتب افزایش پیدا می‌کند .این روزها شایعه شده که دوباره چند طلبکار جدید رو شده‌اند .درسته؟
یکی از مشکلات بزرگ استقلال این است که تراز مالی درستی ندارد و به همین خاطر هر کسی که مدیرعامل باشگاه شود، نمی‌داند که کدام قسمت قضیه را باید بچسبد .در سال ۹۷ کمیته‌ای داخل باشگاه استقلال تشکیل شد که افرادی همچون: دکتر نوروزی، نصرالله عبداللهی و… عضو آن بودند و با دعوت از طلبکاران قدیمی ،رضایت آنها را برای تخفیف دادن و بخشیدن طلب‌هایشان جلب می‌کردند .وقتی کار این کمیته به انتها رسید ،همه فکر می‌کردند داستان تمام شد ولی دقیقاً در مرداد ماه پارسال یک لیست جدید از طلبکاران استقلال روی کارآمد و یک ماه پس از آن هم فهرست تازه‌ای منتشر شد .حالا این روزها نیز دوباره اسنادی درآمده که نشان از بدهی ۲/۵ استقلال دارد .شما تصور کنید در چنین شرایطی هر کسی که مدیرعامل بشود چه کار دشواری پیش روی خودش دارد .بدهکار بودن استقلال به کنار ،اینکه هرچند وقت یکبار طلبکاران جدیدی رو می‌شوند خودش دردسری بزرگ‌تر است
در همان ماجرای پروپییچ وقتی ما به هیئت مدیره آمدیم، بر اساس اسناد موجود گفتند قضیه با ۳۳۰٬ میلیون حل و فصل می‌شود اما می‌دانید این بازیکن چقدر برای استقلال آب خورد؟

چقدر؟
هفت میلیارد تومان !بله. ۷ میلیارد تومان دادیم تا پرونده پرو پییچ بسته شد

شایعه شده شما در ابتدای فصل برای راضی کردن چند بازیکن استقلال چک شخصی خودتان را صادر کردید .این قضیه صحت دارد ؟
حالا چند ماه از آن ماجرا می‌گذرد و در تمامی این نقاط کوچک‌ترین حرفی در موردش نزده بودم .اگر سؤال نمی‌کردید قطعاً باز هم صحبتی نمی‌کردم ولی برای روشن شدن اذهان عمومی باید بگویم که در مقطعی از فصل برای اینکه کارت بازی چند بازیکن استقلال صادر شود ،چک شخصی خودم را کشیدم .حتی برای اینکه دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه به مشکل نخورد هم از خودم چک دادم. چک مدت‌دار .البته با تلاش آقای خلیل‌زاده و سایر مدیران وقت باشگاه استقلال ،همه آن چک‌ها پاس شد ولی اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌داد خودتان می‌دانید چه دردسری برای من ایجاد می‌شد .البته کوچک‌ترین منتی بر سر استقلال وجود ندارد .من استقلالی هستم و برای حل مشکلات این باشگاه نهایت تلاش خودم را انجام می‌دهم ولی این را گفتم تا طرف‌داران بدانند که گاهی اوقات برای کمک به تیم محبوب آنها مدیران باشگاه از خودشان هم مایه می‌گذارند

و حرف آخر؟
دوباره تکرار می‌کنم برای بازگشت آقای سعادتمند هیچ منتی از طرف اعضای قدیمی استقلال روی سر ایشان وجود ندارد

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار
بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

چرا خانم های خانه دار باید به فکر پس انداز باشند؟ ایا با مبالغ کم هم امکان سرمایه گذاری و پس انداز برای خانم های خانه دار وجو دارد؟ این مطلب را عمیقا با تمرکز بخوانید چرا که همه موارد مورد نیاز را سایت داریک برای شما بصورت کامل بررسی کرده است.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است