کد خبر : 108011
انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - 17:50
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سخنگوی وزارت بهداشت:تعطیلیِ مدارس و دانشگاه‌ها تمدید شد

سخنگوی وزارت بهداشت:تعطیلیِ مدارس و دانشگاه‌ها تمدید شد

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و محدودیت‌های این طرح ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست که در روز طبیعت به تفرجگاه‌ها نروند و تردد درون شهری و بین‌شهری نداشته باشند و تاکید کرد: اگر اقلیتی هم با ساده‌انگاری برخورد کنند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرند، ممکن است با مانعی به نام قانون مواجه شوند.

دکتر کیانوش جهانپور امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای اخیر در فاز مدیریت‌شده بیماری قرار داریم، گفت: این مدیریت به جز مشارکت جمعی و پذیرش عملی و تلاش مردم در کنار اقدامات و مداخلات حاکمیتی از جمله هماهنگی و حمایت بین‌بخشی گسترده و شاید مثال‌زنی که در تمام هفته‌های اخیر وجود داشت، ‌میسر نبود.

وی افزود: ما امروز شاهد همکاری تنگاتنگ و هم‌افزایی دستگاه‌ها و قوای مختلف اعم از قوای مسلح، نیروهای نظامی و انتظامی، قوه قضاییه، دادستان‌ها در استان‌های مختلف و… هستیم. در عین حال با توجه به اینکه در روزهای پایانی نوروز قرار داریم و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی و وضع مقررات برای اعمال محدودیت‌های بین‌شهری و درون‌شهری در برخی مناطق و عدم حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی در سراسر کشور به وجود آمده است که به ما در امتداد این مسیر و مدیریت این بیماری و مهار آن در هفته‌های آتی کمک می‌کند.

جهانپور با بیان اینکه عمده مردم همراهی داشتند و با خودمراقبتی از حضور در تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین خودداری خواهند کرد، گفت: امسال نوروزی مشابه سال‌های قبل نداشتیم و قطعا روز طبیعت امسال هم مانند سال‌های قبل نخواهد بود. اگر اقلیتی هم با ساده‌انگاری برخورد کنند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرند، ممکن است با مانعی به نام قانون مواجه شوند.

وی درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز گفت: تعطیلی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی تا این تاریخ تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجددا تصمیم‌گیری و یا بخشی یا همه آن تمدید می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره وضعیت انتقال ایرانیانی که در سایر کشورهای هستند و می‌خواهند به کشور بازگردند،‌ گفت: برخی از دانشجویان و هموطنان ما که در برخی از کشورهای بحران‌زده مانند اسپانیا، ایتالیا، کشورهای اروپایی و حتی در ایالات متحده ممکن است،‌گرفتار شده باشند و ممکن است در روزهای آتی با مشکلات بیشتری مواجه شوند، اگر بخواهند به کشور بازگردند ما تلاش‌های دیپلماتیک را انجام می‌دهیم تا این افراد بتوانند از کانون بحران در کشورهایی که امکان رسیدگی موثر به هموطنان‌مان در آن‌ها وجود ندارد،خارج شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بعد از ورود هم از طریق پروتکل‌های موجود که تب‌سنجی بخش اول آن است، غربالگری می‌شوند البته نمی‌دانم امروز پروازی آمده یا نه؟ تا ظهر امروز پروازی نیامده بود. در عین حال موضوع جدید نیست و قبلا هموطنان‌مان را که ساکن ووهان بودند به کشور منتقل کردیم که بر حسب پروتکل‌ها قرنطینه انجام شد. در موارد دیگر هم با توجه به تشخیص قطعی با پروتکل‌های بهداشتی برخورد می‌کنیم.

جهانپور تاکید کرد: آنچه مهم است که سلامت تک تک ایرانیان در هر جای دنیا برای ما اهمیت دارد و دوستانی که مایل به بازگشت به کشور باشند، دستگاه دیپلماسی نهایت همکاری، تلاش و پیگیری را برای بازگشت‌شان انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است