کد خبر : 108246
انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - 12:02
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

تولید واکسنی که کرونا را یکسال خنثی می کند

تولید واکسنی که کرونا را یکسال خنثی می کند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛محققان دانشگاه پیتسبورگ یک واکسن جدید برای کووید۱۹ ساخته اند که پروتئین هایی را در بدن انسان آزاد و طی ۲ هفته ویروس را نابود می کند. پیش بینی می شود چندماه دیگر واکسن مذکور روی انسان ها آزمایش شود.

به گفته محققان دانشگاه پیتسبورگ این واکسن را می توان به شیوه ای نوین و با کمک وصله ای کوچک حاوی سوزن های ریز به بدن انسان منتقل کرد.

این وصله حاوی۴۰۰ سوزن بسیار ریز است که پروتئین های مذکور را به پوست انسان منتقل می کنند. در حقیقت سوزن های ریز این وصله از شکر و پروتئین ساخته شده اند که به راحتی در پوست حل می شوند.

این محققان واکسن را روی موش ها آزمایش کرده اند و تخمین می زنند حداقل به مدت یک سال ویروس کرونا را در بدن انسان خنثی کند.

البته حداقل ۱۲تا ۱۸ ماه طول می کشد تا واکسن تایید شود اما پس از آن، می توان روزانه هزاران دوز از آن را تولید کرد. در حال حاضر این واکسن که PittCoVacc نام گرفته به شیوه صنعتی تولید شده است.

نتایج این بررسی در ژورنالEBioMedicine (زیرمجموعه ژورنال لنست) منتشر شده است.

محققان هم اکنون منتظر تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند و در صورت تایید این سازمان تا چند ماه دیگر آزمایش های انسانی را آغاز می کنند.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است