کد خبر : 109530
انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - 21:46
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

دانشگاه‌ها با عنوان انقلاب بهداشتی تعطیل شوند

دانشگاه‌ها با عنوان انقلاب بهداشتی تعطیل شوند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  محمدحسین قربانی نائب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جزئیات اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید اظهار کرد: در این جلسه وزیر کشور، بهداشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رؤسای پنج کمیسیون تخصیصی مجلس حضور داشتند تا آخرین شرایط کرونا در کشور در کشور بررسی شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به پیوست سلامت در همه عرصه‌ها گفت: در شرایط کرونایی کشور همه کارها و امور باید ابتدا از پیوست سلامت برخوردار باشد تا بتوانیم این ویروس را هرچه سریعتر کنترل کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان یا اذعان به اینکه فاصله اجتماعی باید کماکان مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد، تصریح کرد: امروزه بحران کرونا به مهمترین دغدغه مسؤولان کشور و حتی دنیا تبدیل شده است و برای کنترل آن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گرفته ‌و مردم باید همچنان این طرح را مورد توجه قرار دهند، زیرا ما هنوز در مرحله مدیریت این ویروس هستیم.

قربانی اقدام مقام معظم رهبری در اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی را اقدامی مؤثر برشمرد و افزود: بعد از بحران کرونا در کشور ضعف‌ها و کمبودات حوزه بهداشت و درمان نمایان شد لذا پیشنهاد مجلس شورای اسلامی این است تا ۶۰ درصد از مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی به تقویت زیرساخت‌های بهداشتی کشور تعلق گیرد.

وی با اشاره به عدم ارائه پروتکل مشخص توسط سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کرونا بیان کرد: با وجود اینکه چهار ماه از شیوع ویروس کرونا در چین و دیگر نقاط دنیا می‌گذرد ولی هنوز یک پروتکل برای مهار این ویروس توسط سازمان جهانی بهداشت ارائه نشده لذا همچنان باید دورکاری، کاهش تعداد کارمندان در ایام کرونایی، فاصله گذاری اجتماعی و خود قرنطینه کردن مورد توجه قرار گیرد.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تعطیلی یک ترم تحصیلی دانشگاه‌ها را ارئه کرد و گفت: ما در گذشته تجربه تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب با عنوان انقلاب فرهنگی را داشتیم و امسال هم می‌توانیم با عنوان انقلاب بهداشتی دانشگاه‌ها را برای یک ترم تعطیل کنیم.

قربانی کادر درمانی کشور را پیش‌قراولان مبارزه با کرونا دانست و تصریح کرد: کادر درمانی و پرستاری در استان گیلان و دیگر نقاط کشور از روزهای اول شیوع کرونا در کشور بصورت جهادی عمل کرده و شهدای بسیاری را در راه مبارزه با کرونا تقدیم نظام کردند.

وی با تأکید بر کنترل ویروس کرونا تا پایان اردیبهشت توسط مسؤولان بهداشتی کشور افزود: اگر مردم به طور کامل خود قرنطینه کردن را رعایت کرده و در منازل خود بمانند می‌توانیم تا پایان اردیبهشت ویروس کرونا را شکست دهیم در غیر این صورت با موج دوم آن مواجه می‌شویم.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است