کد خبر : 109872
انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - 19:38
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

۲۷۶ سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی مبتلا به کرونا هستند/ ۵۳ نفر جانباختند

۲۷۶ سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی مبتلا به کرونا هستند/ ۵۳ نفر جانباختند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ وحید قبادی دانا افزود: نرخ میزان مرگ و میر این افراد در اسفند ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تقریبا برابر است.
وی خاطرنشان کرد: از بین ۴۰ هزار و ۹۲ سالمند و معلول در مراکز بهزیستی در اسفندماه سال ۹۷، ۲۸۳ نفر جان خود را از دست دادند که این رقم در اسفند ماه ۹۸ از بین ۴۸هزار و ۸۳۸ نفر، در مجموع ۳۵۲ نفر بود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: این آمار نشان می دهد  نرخ مرگ و میر به نسبت تعداد افراد نگهداری شده در اسفند ۹۷و اسفند ۹۸ معادل هفت دهم درصد و با هم برابر هستند.
قبادی دانا تاکید کرد: باید تا پایان فروردین ماه منتظرباشیم تا شرایط را  ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تشریح اقدامات و تمهیدات سازمان بهزیستی کشور در مدت زمان شیوع کرونا، گفت: پس از شیوع کرونا در چین از پنجم بهمن ماه ۹۸، اولین دستورالعمل و بخشنامه سازمان بهزیستی برای مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین ابلاغ شد.
وی افزود: طبق آماری که از چین داشتیم سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای در خطر بیشتری در ارتباط با آسیب و یا فوت ناشی از بیماری کرونا ویروس قرارداشتند، از این رو تاکنون بیش از ۶۰ دستورالعمل و بخشنامه و ابلاغیه برای مراکز مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ابلاغ شده است.
قبادی دانا افزود : همچنین در تاریخ سوم اسفند ماه مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت سرانه هر نفر به میزان ۳۰ هزار تومان به منظور تهیه مواد ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی وماسک، روی کارت بانکی مراکز نگهداری از افرادی که در مراکز شبانه روزی تحت  پوشش سازمان بهزیستی نگهداری می شوند، شارژ شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این در هفته اول فروردین ماه امسال نیز برای مراکز نگهداری معلولین و سالمندان مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به صورت سرانه هر معلول و سالمندی که در مرکز نگهداری می شود مبلغ  ۵۰۰ هزار تومان ارسال شد که در واقع این مبلغ می‌توانست برای استاندارد نگه داشتن تعداد پرسنل مراکز کمک کند تا  بتوانند مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی را به طور مناسب تهیه کنند.
رییس سازمان بهزیستی گفت: به منظور پیشگیری و گسترش ویروس کرونا، طبق بخشنامه های اولیه هرگونه ملاقات از مراکز معلولین و سالمندان ممنوع اعلام و قرنطینه هر مرکز آغاز شد و به همه مراکز توصیه شد تا از پرسنل ثابت و تمام وقت استفاده کنند و از همکاری با پرسنل داوطلب حتی المقدور جلوگیری شود.
وی با ابراز تاسف از آلوده شدن برخی از مراکز به ویروس کرونا تصریح کرد: تاکنون  به رغم تمهیدات اتخاذ شده از بین ۸۷۵ مرکز نگهداری از سالمندان و معلولین، حدود ۲۵ مرکز در ۱۵ استان کشورآلوده به این ویروس شدند و خوشبختانه مراکز ۱۶ استان فعلا آلوده به این ویروس نشده اند.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است