کد خبر : 114304
انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - 14:09
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

خباز: به نظر من اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم شکست نخوردند/ خاتمی معصوم نیست ولی ما بهتر از آقای خاتمی نداریم/ شورای عالی اصلاح طلبان باید پوست اندازی کند

خباز: به نظر من اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم شکست نخوردند/ خاتمی معصوم نیست ولی ما بهتر از آقای خاتمی نداریم/ شورای عالی اصلاح طلبان باید پوست اندازی کند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ کرباسچی یک کلام گفت و حالا همه اصلاح طلبان به تکاپو افتادند. تکاپو برای اینکه مانع تکدر خاطر محمدرضا خاتمی شوند، تکاپو برای اینکه بهانه دست رقبای اصولگرا ندهند، تکاپو برای اینکه اوضاعشان در پی این نوع اختلاف افکنی‌ها بدتر از قبل نشود و … . دبیرکل کارگزاران در گفت‌وگویی با روزنامه «جهان صنعت» از ضرورت حذف رودربایستی‌ها گفت و تاکید کرد که ناکارآمدها باید حذف شوند. به گفته او عارف و خاتمی و … ندارد؛ هرکسی که نه نمی‌تواند بگوید و شخصیت اجرایی توانمندی ندارد باید کنار برود.

صادق زیباکلام هم در پی همین حرف‌ها آب پاکی را روی دست همه ریخت و تاکید کرد که اصلاحات مرده است. برخی از سیاسیون این جریان اما حسابی عصبانی شدند مثلا جواد امام ، مدیرعامل بنیاد باران گفت که کرباسچی رو حتی سخنگوی کارگزاران هم نمی‌دانند چه برسد به جبهه اصلاحات. تایید حرف او نیز اظهارات حسین مرعشی در گفت‌وگو با «خبرآنلای» بود که ضمن عذرخواهی همه را به وحدت دعوت کرد. بسیاری دیگر از سیاسیون این جریان نیز در دفاع از خاتمی به میدان آمده و تاکید کردند که مشکل اصلاح طلبان با عبور از وی حل نمی‌شود.

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب یکی از همین افراد است. وی گفت: «با توجه به اینکه ما در کشورمان احزاب فعال فراگیر نداریم، جناح‌ها یعنی مجموعه‌ای ‌از تفکرات همراه، گرد هم آمده و در مسائل کشور و البته انتخابات‌ها اظهار نظر کرده و لیست می‌دهند. ظرف چهل سال گذشته دو مجموعه اصلاح طلبی و اصوگرایی این فعالیت را داشته و اگرچه اسمشان طی سالیان گذشته تغییر کرده اما رسمشان همان است. پرچمدار جریان پرتوان و قدرتمند اصلاح طلب از مجلس پنجم و زمان رای دادن مردم به آقای خاتمی تا کنون، ایشان بوده است. ما مایل بودیم که به آقای خاتمی بگوییم رهبر اصلاحات اما خودشان می‌گفتند که من هم یکی از شما هستم. مثل حضرت امام که می‌گفتند به من رهبر نگویید و بگویید خدمتگذار، ایشان هم تواضع کردند. بنابراین اصلاحات یک پرچمدار دارد. پرچمداری با شخصیت بسیار بارز، دقیق و امتحان پس‌داده است. به طوری که دولت اصلاحات تا کنون بهترین دولت بوده است و افراد منصف این دولت را از جهات گوناگون نسبت به دیگر دولت‌ها بهتر می‌دانند».

وی در واکنش به طرح مجدد بحث عبور از خاتمی، گفت: «از همان اول برخی همین نظرات را از تحت عنوان عبور از خاتمی طرح می‌کردند. مثلا در مجلس ششم که دولت آقای خاتمی در حال طرح گفت و گوی تمدن‌ها و در اوج بود؛ افرادی از اصلاح‌طلبان که اتفاقا خودشان هم در انتخابات و رای آوری آقای خاتمی نقش مثبتی داشتند، این بحث را مطرح کردند. از آنجایی که اظهار نظر آزاد است، کسی مانع نشد و نظر خود را گفتند. اکنون هم عده‌ای مثل گذشته نظر خود را بیان می‌کنند و ما هم محترم می‌شماریم».
خباز همچنین در تایید بخشی از سخنان کرباسچی گفت: «حرف درست این است که مملکت داری با رودربایستی جور نیست. اداره کشور فراز و نشیب‌های بسیاری سنگینی دارد. به ویژه بعد از هر شکستی این نداها خود را بروز می‌دهد. گاهی از زبان عده‌ای و گاهی از زبان عده‌ای دیگر. بعد از انتخابات مجلس یازدهم که به نظر عده‌ای اصلاح طلبان شکست خوردند – البته من معتقدم که شکستی در کار نبود بلکه صحنه رقابت نامناسب بود و عده‌ای دوپینگ کردند – عده‌ای از دوستان ما که آینده نامناسبی را برای اصلاحات پیش‌بینی می‌کنند، ناراحت‌اند و گاهی تعریض‌هایی به اصلاح طلبان از جمله آقای خاتمی دارند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: « ما نمی‌خواهیم بگوییم آقای خاتمی معصوم است. او هم انسان است و مثل همه ممکن است اشتباه کند اما آنچه مسلم است این است که ما ما بهتر از آقای خاتمی نداریم. ما شخصیت جامعی که بتواند محوریت اصلاح طلبان را به عهده داشته باشد، نداریم. پس اینکه عده‌ای بحث عبور از خاتمی را طرح می‌کنند بیشتر جنبه احساسی دارد نه جنبه هدایت گرانه و تعقلی و فکری. به خاطر ناراحتی‌هایی است که دارند گاهی برخی سخنان را می‌گویند و تریبون‌های رقیب هم بزرگنمایی کرده و به رخ اصلاح طلبان می‌کشند».

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شرایط فعلی حاکم بر شورای عالی اصلاح طلبان قابل قبول است یا خیر؟ گفت: «اصلا قابل قبول نیست، اصلاح طلبان حتما باید یک پوست اندازی داشته باشند زیراآن شعارها و تفکرات گذشته امروز دیگر جواب نمی‌دهد. برای اینکه خودمان را به روز و آپدیت کنیم، بهتر این است که باز هم با محوریت آقای خاتمی – چون محور بهتر از او نداریم – یک بازنگری و کنکاش در اصلاح طلبان و شورای داشته باشیم.»

خباز ادامه داد: « نکته دوم این است بعد از بازنگری در این مجموعه به او ماموریت داد که یک مانیفست تهیه و به مردم ارائه دهند تا دوباره زمان انتخابات که رسید، فرد را معرفی نکنیم. باید در مرحله اول بگوییم که برنامه ما چیست و آن برنامه هم باید با شرایط موجود کشور منطبق باشد و برای جلب رای مردم حرف ناثوابی که از عهده آن برنمی‌آییم، بگوییم. بعد از آنکه ظرف تهیه شد، همین مجموعه باید دنبال مظروف هم بگردد و بگوید که چه کسی می‌تواند این برنامه اجرا کند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: «در این صورت است که خواسته اصلاح طلبان برآورده می‌شود و مردم هم که شاهد باشند یک مجموعه سیاسی برای اولین بار برنامه ارائه می‌دهد، از آن حمایت می‌کند. اصلاح طلبان نیز با هر گرایشی بهتر از گذشته به صحنه خواهند آمد. ناگفته نماند که ما اصلاح طلبان از ابتدا فقط در یک امر محوریت داشتیم و آن هم آقای خاتمی بوده است. ما در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … اختلاف نظرهایی داشته‌ایم اما این خاتمی بود که محور بود و درباره او اختلاف نظری نبوده است. بنابراین باید به شکرانه این نعمت حرف‌های اختلاف انگیز نزنیم.

اخبار مرتبط:
انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از نیاز به همه گروه‌های خونی در استان اصفهان به ویژه گروه خونی O منفی و A منفی خبر داد.

شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود

رییس گروه بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود با بیان اینکه شکستگی لوله در رینگ کاشان ترمیم شد، گفت: برآورد عوامل مبنی بر تخریب غیرعمد خط لوله بر اثر عملیات لایروبی قنات بود.

علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد
علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد

علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است