کد خبر : 114401
انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - 01:25
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

رحیم صفوی: بعد از جنگ از طلاییه تا خرمشهر ۸۲ میلیارد بشکه نفت کشف شد

رحیم صفوی: بعد از جنگ از طلاییه تا خرمشهر ۸۲ میلیارد بشکه نفت کشف شد

به گزارش سایت خبری مدآرا به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان یکی از عملیات‌های بزرگ و بسیار مهمی است که طی چهار مرحله رزمندگان ایران اسلامی توانستند بیش از ۵٫۴۰۰ کیلومترمربع از خاک ایران را که به اشغال عراق درآمده بود، پس بگیرند. همچنین آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید در استان خوزستان را می‌توان از دیگر دستاوردهای بزرگ این عملیات برشمرد.

همچنین این عملیات مهم دارای ابعاد مختلفی است که هر یک از این ابعاد تأثیرات زیادی در آینده سیاسی، اجتماعی، نظامی و روابط بین‌الملل داشته است. ازجمله می‌توان به اهمیت زمین‌های بازپس‌گیری شده اشاره کرد به‌طوری‌که سردار سرلشکر یحیی(رحیم) صفوی که در عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان معاون عملیاتی سپاه و جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی کربلا حضورداشته در کتاب تاریخ شفاهی خود با عنوان «از سنندج تا خرمشهر» که توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشرشده است، در خصوص اهمیت منطقه عملیاتی عملیات بیت‌المقدس می‌گوید:

برای اینکه در تاریخ ثبت بشود عرض می‌کنم بعد از جنگ در این منطقه، از اهواز به سمت بستان تا نوار مرزی کوشک و طلاییه تا خرمشهر ۸۲ میلیارد بشکه نفت کشف شد و جزء ذخایر اثبات‌شده نفت کشور به شمار آمد که الآن داریم استخراج می‌کنیم.

ما نمی‌دانستیم اما سؤال این است که آیا عراقی‌ها می‌دانستند که آمدند اینجا را گرفتند؟ ما این را اطلاع نداریم، ولی من احتمال می‌دهم انگلیسی‌ها چون در این منطقه بیشتر از همه حفاری نفتی کرده بودند، می‌دانستند. آن‌ها حتی در جزایر مجنون هم چاه زده بودند. بعضاً ایران و عراق چاه‌های نفت مشترک دارند؛ مثلاً در گوشه طلاییه در مجنون حوضچه نفتی ایران و عراق مشترک است. اینکه عراقی‌ها می‌دانستند یا نمی‌دانستند، نمی‌دانم.

عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان یکی از عملیات‌های بزرگ و بسیار مهمی است که طی چهار مرحله رزمندگان ایران اسلامی توانستند بیش از ۵٫۴۰۰ کیلومترمربع از خاک ایران را که به اشغال عراق درآمده بود، پس بگیرند. همچنین آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید در استان خوزستان را می‌توان از دیگر دستاوردهای بزرگ این عملیات برشمرد.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است