کد خبر : 115001
انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - 12:45
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

کنسرت آنلاین «سامان احتشامی» برای مخاطبان خانه ‌نشین

کنسرت آنلاین «سامان احتشامی» برای مخاطبان خانه ‌نشین

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ سامان احتشامی در ابتدای برنامه کنسرت آنلاین خود گفت: من در این سالن به همراه محمد رحمانیان شب های زیادی تئاتر اجرا کردم و قطعه ای که الان اجرا می کنم قطعه ترانه های قدیمی است.

وی در آغاز برنامه خود قطعه زندگی را اجرا کرد و افزود: این قطعه دارای فراز و نشیب‌هایی است که گویای حال و روز این روزهای ماست.

احتشامی با اشاره به ویژگی‌های اجراهای همنوازی گفت: برخی از این آثار ویژگی‌های پیوستگی معنا و اجرا دارد و نت ها با احساسات همزمان می شود.

وی با این توضیح به نواختن آهنگ رنگ تمنا پرداخت.
سامان احتشامی با اشاره به برگزاری شب سامان احتشامی در تالار وحدت گفت: جای تک‌تک دوستانم به ویژه رهبر ارکستر مهدی وجدانی را در این سالن خالی می‌بینم.

وی پس از آن قطعه رفتی از یادم را اجرا کرد.

احتشامی علی تجویدی را یکی از بزرگترین آهنگسازان ایرانی دانست و به اجرای قطعه تنها منشین، از آثار ساخته شده او پرداخت.
سامان احتشامی سپس گفت: پارسال همین موقع شبی در تالار وحدت به نام شب «سامان احتشامی» برگزار شد که من در این شب با ارکستر بزرگ پیانو زدم و جای تک تک نوازندگان ارکستر را در این صحنه خالی می بینم و جای رهبر ارکستر مهدی وجدانی نیز در این صحنه خالی است،‌قطعه ای که می خواهم اجرا کنم را همه می شناسند از ساخته های همایون خرم بنام رفتی، جای علی زند وکیلی هم در صحنه خالی است.

وی در ادامه قطعه ساری گلین را با همراهی دف نوازی عمران فروزش اجرا کرد.

احتشامی در پایان با اشاره به آلبوم باغ رویاها شماره ۲، قطعه اول از این آلبوم را در گوشه شوشتری اجرا و آرزو کرد در آینده نیز مهمان خانه های مردم باشد و رادیو فرهنگ به اقدامات فرهنگی خود، در پخش زنده موسیقی ادامه بدهد.

مبارزه با کرونا روی خط نت

از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد و تلطیف اذهان با استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.

در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

برگزاری کنسرت‌های آن‌لاین و رایگان نوروزخانه با همت شهرداری تهران و مساعدت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است.
شیوع عالمگیر ویروس کرونا در جهان باعث شده که اقدام به برگزاری کنسرت های آنلاین به ایران محدود نباشد و بسیاری از هنرمندان جهان از طریق فضای مجازی اقدام به برگزاری کنسرت های آن‌لاین و یا اجرای همزمان گروهی در اینترنت پرداخته اند. از جالب توجه ترین این اقدامات می‌توان به کلیپ تاب خواهم آورد اثر مشترک هنرمندان موسیقی اسپانیا،  اجرای آن‌لاین ارکستر ملی فرانسه، اجرای آن‌لاین ارکستر ملی ایران، اجرای آن‌لاین آندره‌آ بوچلی در روز عید پاک در کلیسای جامع میلان، کنسرت پرواز همای و گروه وزیری در تالار وحدت تا کنون بوده است.

در ادامه این اقدامات برای تلطیف اذهان مردمی که خردمندانه و به قصد قطع زنجیره انتقال کرونا خانه نشینی را انتخاب کرده اند، بنیاد فرهنگی هنری رودکی با همکاری و مشارکت تلویزیون تعاملی تیوا، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی هنرمندان، با توجه به عدم امکان حضور تماشاگران در تالارهای این بنیاد، مجموعه کنسرت‌های آن‌لاینی را برنامه‌ریزی کرده است که نخستین شب آن به اجرای پرواز همای و دومین شب آن به اجرای گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج اختصاص یافت. سومین اجرای مربوط به کنسرتهای انلاین تالار وحدت به علی زندوکیلی اختصاص داشت و شب گذشته سامان احتشامی به همراه عمران فروزش در تالار وحدت به روی صحنه رفتند.
این اجراها به پیشنهاد هنرمندان و بدون دریافت هزینه به روی صحنه می‌روند.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است