کد خبر : 116169
انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - 17:39
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

میرلوحی: برخی می گویند «سیدمحمد خاتمی» باید «سیداحمد خاتمی» شود

میرلوحی: برخی می گویند «سیدمحمد خاتمی» باید «سیداحمد خاتمی» شود

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ «محمود میرلوحی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره مواضع اخیر برخی از اصلاح‌طلبان نسبت به رئیس دولت اصلاحات و رهبری او در جریان اصلاحات گفت: اصلاحات یک جریان ماندگار و پویاست. خاتمی هم در آنچه که امروز جریان اصلاحات می‌نامیم در سال‌ها و انتخابات اخیر، همواره نقش رهبری داشته است.‌ نقش تکرار او، راهنمایی و کمکی که در تشکیل شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داشت، قابل انکار نیست‌.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتظارات سیاسی از سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: برخی دوستان انتظاراتی از جریان اصلاح‌طلبی یا از اصلاح‌طلبان یا خاتمی دارند و مطرح می‌کنند. سه خواسته همزمان درباره خاتمی مطرح می‌شود؛ یکی روش خاتمی است که همین است که می‌بینیم در سال ۹۰ دیدیم که در دماوند رای داد در حالیکه اغلب جریانات، انتخابات را تحریم کرده بودند اما او رای داد. در سال ۹۸ هم در حالی‌که جریان اصلاحات لیست نداشت خاتمی در جماران رای داد، این شیوه خاتمی است که با نرمی، میانه‌روی و اعتدال مواضعش را اعلام کرده است.

او درباره دسته دوم از انتظارات سیاسی از خاتمی بیان کرد: یک جریانی وجود دارد که قانع نیست و همواره می‌خواهد خاتمی رودرروی نظام قرار بگیرد، بخشی هم خاتمی را مستحیل و همراه با جریان حاکمیت فعلی طالب است و می‌گوید چرا تسلیم نمی‌شود، امثال کیهان و وطن امروز می‌گویند چرا نسبت به مواضع ۸۸ و بعد از آن اظهار پشیمانی نمی‌کند در یک کلام چرا احمد خاتمی نمی‌شود و محمد خاتمی، است.

میرلوحی افزود: این دیدگاه‌ها وجود دارد ولی بعد از انتخابات ۹۸ و در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و گفتگوهای سیاسی و ارزیابی عملکرد شورای عالی اصلاحات، خاتمی به عنوان رهبری اصلاحات مطرح است. در معدل کلی نظرات و دیدگاه‌ها تعرضی به خاتمی نمی‌بینم بلکه احترام و تکریم به اوست اما برخی دوستان دیدگاه‌های خود را دارند.

این عضو شورای اسلامی شهر عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی که شخصت موفق‌تر، موثرتر و توانمندتر از خاتمی روی کار بیاید یا امکان تشکیل یک سازمان جمعی متشکلی که تبدیل به یک شورای مرکزی برای اصلاح‌طلبی بشود، تا آن وقت نه خاتمی ادعایی کرده و نه جایگاه کسی را گرفته بلکه خودش با نقشی که داشته به صورت طبیعی و تدریجی، این جایگاه را به دست آورده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند خاتمی با آنها ادغام شود که او از مطالبات مردم نمی‌گذرد، گفت: عده‌ای هم می‌خواهند که نقش اپوزسیون را ایفا کند و مقابل ارزش‌های امام و انقلاب بایستد این هم از خاتمی نمی‌شود، خواستار شد چراکه او خود را محصول و فرزند این انقلاب و نظام می‌داند. خط میانه‌ای که خاتمی انتخاب کرده همچنان طرفدار دارد حالا ممکن است، انتقاداتی هم به او وارد شود.

میرلوحی درباره مواضع کلی خاتمی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی مثل من بگویند ای کاش چنین موضعی را می‌گرفت یا برخی بگویند هر کس پیش خاتمی می‌رود راضی بیرون می‌آید، به هر حال او به دلیل همین مواضع خاتمی شده است و اگر غیر از این عمل می‌کرد یکی از دو جریان، موجود بود. مواضع خاتمی تاکنون به مواضع اکثریت، مطالبات مردم و خواست خرد جمعی اصلاح‌طلبان نزدیک بوده است‌‌.

اخبار مرتبط:
محمد درویش: ضریب نفوذ اجتماعی فعالان محیط زیست در بین مردم، باعث نگرانی حکومت شده بود
محمد درویش: ضریب نفوذ اجتماعی فعالان محیط زیست در بین مردم، باعث نگرانی حکومت شده بود

فعال سرشناس حوزه محیط زیست گفت: به صورت کلی فعالان محیط زیست تا قبل از سال 96 مورد اقبال مردمی قرار گرفته بودند، دیده می‌شدند، ضریب نفوذ اجتماعی بالایی پیدا کرده بودند که یک بخش‌هایی از حاکمیت از اینکه این گروه‌ها فعال، مورد وفاق ملی و ضریب نفوذ داشته باشند، نگران شده بودند. از این رو به انحای مختلف سنگ‌اندازی می‌کردند.

نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت قوه قضائیه باید به ماجرا و پرونده کاظم صدیقی ورود کرده و به مردم توضیح بدهد.

آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد
آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است