کد خبر : 116898
انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - 15:16
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد «احمدرضا احمدی»/ آلبوم «سرانجام گاهی» با شعر و صدای شاعر منتشر می شود

به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد «احمدرضا احمدی»/ آلبوم «سرانجام گاهی» با شعر و صدای شاعر منتشر می شود

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  آلبوم اشعار احمدرضا احمدی با صدای او و موسیقی اردوان وثوقی به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد این شاعر بزرگ منتشر شد. این آلبوم به تهیه‌کنندگی مؤسسه مردم‌نهاد مهرگیتی ساخته شده و چاپ و انتشار آن توسط استودیو صبا صورت گرفته است. تمامی عواید حاصل از فروش این اثر توسط مؤسسه مهرگیتی به مدرسه‌سازی در مناطق کمتربرخوردار کشور اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روابط‌عمومی مهرگیتی، رضا اسماعیلی، عضو هیئت‌مدیره مهرگیتی، در این خصوص اظهار کرد: «ضمن تبریک تولد استاد احمدی عزیز باید گفت افتخار بزرگی است که این اثر فاخر فرهنگی توسط مهرگیتی انتشار یافته تا ضمن کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، عواید فروش آن به ساخت مدارس در مناطق کمتربرخوردار نیز کمک کند. مؤسسه مردم‌نهاد مهرگیتی یک مؤسسه نیکوکارانه است که با همراهی خیرین عزیز تاکنون بیش از ۳۶۰ مدرسه در مناطق کمتربرخوردار کشور ساخته است». اردوان وثوقی، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده این اثر نیز درخصوص تهیه این آلبوم گفت: «ساخت موسیقی روی شعر و صدای شاعری مانند احمدرضا احمدی برای من مسئولیتی تاریخی، انتخابی دشوار و بختی بلند بود. ازاین‌رو لازم می‌دانم پاره‌ای توضیحات درباره ساخت این آثار ارائه دهم: برای حفظ نقش تاریخی صدای شاعر و اصالت اشعار، تن صدای شاعر و روایت اشعار را موضوع اصلی ساخت موسیقی قرار دادم و از آهنگ‌سازی مستقل فاصله گرفتم. انتخاب بر آن گذاردم که همه امکانات صدا را در خدمت شعر و صدای شاعر بگذارم تا به محصول شنیداری واحدی برسیم و شعر یا موسیقی تحت‌الشعاع یکدیگر قرار نگیرند و به نوعی به موسیقی شعر دست یابیم». وی در ادامه افزود: «پروژه ساخت موسیقی این اثر بسیار سخت‌گیرانه و باکیفیت بود، به‌طوری‌که ضبط تمامی سازها و گروه کر به صورت زنده انجام شد. یک گروه ۸۰ نفره در تهیه موسیقی این اثر همکاری کردند، از جمله گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های کر در کشور هستند».

احمدرضا احمدی، شاعر برجسته معاصر، ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۱۹ در کرمان به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۶ با خانواده به تهران کوچ کرد. او در سال ۱۳۴۳ به همراه نادر ابراهیمی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و چند نفر دیگر گروه ادبی «طرفه» را با هدف دفاع از هنر موج نو تأسیس کرد. احمدرضا احمدی مهرماه ۱۳۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد. تدوین ردیف موسیقی ایرانی، آوازهای محمدرضا شجریان، شعرخوانی، ضبط صدای شاعران مهم و … از جمله فعالیت‌های وی در کانون بوده است. او از ۲۰ سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت. نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. احمدی پس از آن به یکی از شاعران تأثیرگذار معاصر بعد از نیما و شاملو در میان شاعران پس از خود مبدل شد. او همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. از احمدرضا احمدی بیش از ۱۸ مجموعه شعر، ۱۵ کتاب برای کودکان، دکلمه اشعار خودش در کاست یادگاری و اشعار حافظ، نیما، سهراب سپهری و شاعران معاصر منتشر شده است. در سال ۱۳۷۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت احمدرضا احمدی، تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد. در سال ۱۳۸۵ به‌عنوان شاعر برگزیده پنجمین دوره جایزه شعر بیژن جلالی انتخاب شد و در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است