کد خبر : 117075
انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - 11:13
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ونزوئلا منتظر بنزین ایران است

ونزوئلا منتظر بنزین ایران است

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ ایران و ونزوئلا هر دو عضو اوپک و هر دو از مخالفان آمریکا هستند. یکی از مقامات دولت ترامپ هفته گذشته گفت پنج نفتکش ایران با محموله بنزین هنوز در راه ونزوئلا هستند.

برخی از سیاست مداران مخالف در ونزوئلا از ارسال این محموله ها به خاطر نگرانی در مورد روابط دولت نیکلاس مادورو با ایران انتقاد کرده اند.

ولی بسیاری از مردم از جمله فرانکلین لوزاردو، مدیر یک رستوران در ونزوئلا که طی قرنطینه های اعمال شده به خاطر مهار گسترش ویروس کرونا به سختی مخارج خود را تامین می‌کرد، میگویند آنچه برایشان اهمیت دارد به دست آوردن بنزین است.

لوزاردوی ۵۰ ساله در یک پمپ بنزین در شرق کاراکاس به خبرنگار رویترز گفت:« مهم نیست این بنزین از کجا می آید. بدون بنزین خودروها متوقف می شوند و هیچ نانی در بر سر سفره ها نخواهد بود».

کمبود بنزین طی ماه های اخیر به خاطر فشار آمریکا بر تامین کنندگان آن بسیار شدید شده است. این بخشی از کمپین حداکثر فشار واشنگتن بر دولت مادورو است. دولت مادرو با یک فروپاشی اقتصادی شدید مواجه شده است.

نابودی شبکه پالایشی ونزوئلا با ظرفیت ۱.۳ میلیون بشکه در روز سالهاست باعث کمبود بنزین در این کشور شده است. تحریم ها و کمبود سرمایه گذاری و سوء مدیریت شرکت نفت دولتی این کشور مقصر این شرایط است.

کمبود بنزین توزیع مواد غذایی را متوقف کرده و اجازه نمی دهد پزشکان به بیمارستان ها برسند.

کارمن ریورو، یک اقتصاددان ۳۵ ساله در صف پمپ بنزین در لابادرا می‌گوید:« مهم نیست این بنزین از طرف ایران بیاید. ما فقط بنزین را می‌خواهیم. بدون بنزین توزیع مواد غذایی ممکن نیست و مردم نمی توانند کار کنند».

اخبار مرتبط:
فرزندی پور: واژگونی سمند در اتوبان قم-کاشان یک فوتی داشت
فرزندی پور: واژگونی سمند در اتوبان قم-کاشان یک فوتی داشت

رئیس اورژانس کاشان گفت: واژگونی خودروی سمند در اتوبان قم-کاشان یک فوتی برجای گذاشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان: اضافه بار ناوگان باربری زیرساخت‌ها را از بین می‌برد
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان: اضافه بار ناوگان باربری زیرساخت‌ها را از بین می‌برد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های بهسازی و اصلاح محورهای برون شهری گفت: حجم بالای ترافیک و اضافه بار ناوگان باربری به مرور زمان زیرساخت‌هایی مثل آسفالت را از بین می‌برد.

مشکل اصلی کمبود برنج کندی در جذب و انتقال محموله‌ها به استان‌هاست
مشکل اصلی کمبود برنج کندی در جذب و انتقال محموله‌ها به استان‌هاست

رئیس اتحادیه صنف خوار و بار و آجیل‌فروشی اصفهان گفت: مشکل اصلی کمبود برنج در استان‌ها، نبود کالا نیست؛ بلکه کندی در جذب و انتقال محموله‌ها به استان‌هاست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است