کد خبر : 117094
انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - 12:04
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سمیه محمودی: حضور یک زن در هیئت رئیسه مجلس برای وجهه بین‌المللی ایران مفید است

سمیه محمودی: حضور یک زن در هیئت رئیسه مجلس برای وجهه بین‌المللی ایران مفید است

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ سمیه محمودی، منتخب مردم شهررضا مجلس یازدهم درباره اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که مجلس یازدهم باید پیگیر آن باشد، همدلی است زیرا بدون وحدت و همدلی نمی‌توان کاری را به شکل مناسب پیش برد. با چنین وصفی همه نمایندگان مجلس باید بکوشند که بُعد نظارتی مجلس را ارتقاء دهند زیرا مجالس پیشین همیشه در حوزه نظارتی ضعیف بوده‌اند و نتوانستند بر حسن اجرای قوانین نظارت دقیقی داشته باشند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم می‌توانند با بهره‌گیری کامل از ابزارهای نظارتی دولت و دیگر نهادها را مقید به اجرای قوانین کنند. مردم هم همین‌ انتظار را دارند و اگر چنین نشود به اعتماد عمومی لطمه می‌خورد.

او ادامه داد: طبیعی است که اصلی‌ترین وظیفه مجلس قانون‌گذاری است و دوشادوش بحث نظارت باید قوانین متناسب وضع شود یا قوانین ناقص و ناکارآمد پیشین اصلاح شود. بسیاری از قوانین مانند قانون خدمات کشوری که ۱۱سال موقت بود و در نهایت به همان شکل دائمی شد، دارای ایرادات و نواقص بسیاری است که ضرورت دارد اصلاح شود یا قانون بازنشستگی همین‌طور. مجلس یازدهم باید ورود جدی به چنین قوانین مهمی کند تا شرایط زندگی مردم بهبود یابد.

این منتخب مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که اعضای هیئت‌رئیسه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند، گفت: هیئت‌رئیسه و به خصوص رئیس مجلس نقش مهمی در اداره مجلس دارند و می‌توانند در موضوعات مختلف هدایت‌گر مجلس باشند. کسی باید رئیس مجلس باشد که روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد زیرا از یک سو رأی مردم به نیروهای انقلابی نشان‌دهنده خواست آنها برای حاکم‌شدن چنین روحیه‌ای بر مجلس است و از سوی دیگر اکثریت نمایندگان مجلس انقلابی هستند و طبیعتا فردی که ریاست این مجموعه را بر عهده می‌گیرد باید انقلابی و جهادی باشد. یک رئیس خوب می‌تواند اقتدار مجلس را حفظ کند و جایگاه واقعی مجلس را احیا کند.

وی در پایان یک خواسته را هم در خصوص هیئت‌رئیسه مجلس مطرح کرد و گفت: یکی از انتظارهایی که می‌توان مطرح کرد، حضور یک نماینده زن در هیئت‌رئیسه است زیرا  این مهم هم می‌تواند به عنوان یک کار ملی مطرح شود هم برای وجهه بین‌المللی ایران مفید است؛ به‌خصوص در شرایطی که دشمنان انقلاب با مطرح‌کردن بحث‌هایی مانند حقوق زنان سعی می‌کنند انقلاب اسلامی را تضعیف کنند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت قوه قضائیه باید به ماجرا و پرونده کاظم صدیقی ورود کرده و به مردم توضیح بدهد.

آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد
آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

افرادی که در ماهدشت کرج بازداشت شده بودند داعشی نَبودند و آزاد شدند / دو پسر خیرمحمد خیرخواه هم آزاد شدند
افرادی که در ماهدشت کرج بازداشت شده بودند داعشی نَبودند و آزاد شدند / دو پسر خیرمحمد خیرخواه هم آزاد شدند

جبهه ملی مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود اعلام کرد که افراد بازداشت شده هیچ ربطی به داعش ندارند و حتی دو نفر از این افراد از فرزندان خیرمحمد خیرخواه از شهدای این جبهه به دست تروریست‌های طالبان هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است