کد خبر : 117524
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - 17:11
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

تصاویر زیبا از اورانامات

تصاویر زیبا از اورانامات

استان کردستان در غرب کشور واقع شده است و از شمال به استان‌های آذربایجان­ غربی و زنجان و از جنوب به کرمانشاه می‌رسد. این استان حدود ۲۰۰ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد و منطقه اورمانات یکی از زیبایی‌های وصف ناپذیر ایران است. اورامانات یا هورامان، اورامان، هورامان تخت و اورامانت تخت نام‌های فقط یک منطقه از کردستان هستند که به دلیل گویش‌های متفاوت افراد محلی و همچنین گویش‌های متفاوت کردی با نام‌های مختلف شناخته شده است.
اورامان یا هورامان از دو بخش اهورا و مان تشکیل شده است. دهکده اورمان در جنوب‌شرقی مریوان در بخش اورامان شهرستان سروستان به فاصله ۷۵ کیلومتری مریوان قرار دارد. منطقه شگفت‌انگیز اورامانات در دل کوهستان‌های ایران واقع شده است. رودخانه‌های سیروان و لیله از منطقه اورمانات عبور می‌کنند. لازم به ذکر است که این دو رود در جایی بنام دروله که مرز بین ایران و عراق است به هم می‌رسند. اورامان در دره‌ای با شیب تند روبروی کوه تخت جای گرفته است و این دلیلی دیگر برای نامیدن این منطقه به اورامانات تخت می‌باشد. در این میان چشمه بی‌نظیر بل نیز نباید فراموش شود. منطقه یا دهکده زیبای اورمانات علاوه براینکه کوهستانی است، آب و هوای عالی در بهار تا آخر تابستان دارد.
منطقه رویایی اورمانات پله‌های به سوی بهشت را برای شما تداعی می‌کند. خانه‌های دهکده جذاب اورمانات از سنگ و اغلب با خشکه و بصورت پلکانی ساخته شده‌اند. جالب است بدانید که این روستا به روستای هزار ماسوله نیز شهرت دارد. حیاط یک خانه پشت بام خانه‌ای دیگر است. مردم محلی براین عقیده هستند که این منطقه در قدیم شهر بزرگی بوده است به همین دلیل این ناحیه را مرکز اورامان می‌نامند.

اخبار مرتبط:
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

عباس عبدی: مَرد‌ها فحاشی می‌کنند، اما زن‌ها را محروم می‌کنند
عباس عبدی: مَرد‌ها فحاشی می‌کنند، اما زن‌ها را محروم می‌کنند

عبدی نوشت: مردها فحاشی می‌کنند زنها را محروم می‌کنند. این خلاصه سیاستگذاری علیه زنان است. ‏خوب اگر جرات دارید مردان را محروم کنید.

فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند
فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند

رئیس کمیسیون نوآوری و تحول و بهره وری اتاق بازرگانی، درباره تلاش وزارت ارتباطات برای اجرا صد درصدی شبکه ملی اینترنت اظهار داشت: ما چیزی به نام زیرساخت ملی اینترنت را نیاز داریم و در ذات خود چیز بدی نیست. مشکل اینجاست که یک طرز فکر اشتباهی وجود دارد که عده‌ای معتقدند باید اینترنت جهانی را محدود کنیم. طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی گفته شده است که حدوداً پهنای باند داخلی ۷۰ درصد و خارجی ۳۰ درصد باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است