کد خبر : 117852
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - 11:28
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

اصولگرایان چرا همیشه «لوچ» می بینند؟

اصولگرایان چرا همیشه «لوچ» می بینند؟

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ «ثمره ناکامی اصلاح‌طلبان کاهش مشارکت مردم بود» این جمله ادعایی است که مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا در آخرین روزهای اردیبهشت بیان کرد؛ جمله‌ای که مشخص بود با هدف بیان شده و با پاسخ اصلاح‌طلبان مواجه خواهد شد. بسیاری از افراد پس از اطلاع از این جمله چمران لبخندی بر لب آورده و خطاب به او گفتند: «به خوبی تاثیرگذاری جریان اصلاحات در میان مردم را بیان کردی، اما کاش به این موضوع هم اشاره می‌شد که علت حضور مردم در انتخابات عدم‌تمایل اصلاح‌طلبان و حامیان آنها بود، چرا‌که کاندیداهای آنها تایید نشدند و رغبتی برای رای دادن به کاندیداهای اصولگرا وجود نداشت.» از سوی دیگر چمران مشخص نکرد با چه متری این‌گونه مطمئن به محکوم کردن اصلاح‌طلبان در کاهش مشارکت مردم در انتخابات پرداخته است و آیا فراموش کرده در انتخابات مجلس هفتم هم مردم به دلیل ردصلاحیت کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلب قوی و گسترده به پای صندوق‌های رای نرفتند. اتهام‌زنی چمران به این یک یا دو جمله محدود نشده و او گفته بود:‌ «‌جریان اصلاحات، خود سرشار از مشکلات است و نتیجه ناکارآمدی آنان را هم در انتخاب گذشته دیدیم؛ خیل کثیری از مردم، انتقاد‌های فراوانی را به عملکرد اصلاح‌طلبان وارد می‌دانند و ثمره ناکامی‌های مدیریتی آنان، کاهش مشارکت مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در پی داشته است. اصلاحات برای فرار از پاسخگویی خود، مشکلات دسته‌چندمی را در جامعه بزرگنمایی می‌کنند و برای آن داستان می‌سازند. باور دارم که این تهمت‌ها، داستان‌سرایی است.» پس از این اظهارات باید به چمران یادآوری می‌شد که منتخبان آنها در مجلس یازدهم هنوز بر سر نشستن بر کرسی‌های هیات‌رئیسه به ایجاد اختلاف مشغول هستند و هدف برخی از آنها برای ورود به مجلس تنها تکیه بر کرسی هیات رئیسه یا ریاست کمیسیون‌ها است.

پاسخ نعیمی‌پور به چمران

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب دیروز درباره سخنان مهدی چمران، نایب رئیس جمنا مبنی بر اینکه ثمره ناکارآمدی اصلاح‌طلبان موجب مشارکت کم مردم در انتخابات شده است، به برنا گفت: چمران، کاش به همان کار معماری و استادی در دانشگاه می‌پرداخت. در واقع او مسائل را وارونه و کج و معوج می‌بیند. به عنوان مثال زمانی که وی، رئیس شورای شهر بود، گفته بود در این دوره هیچ تونلی کنده نشده است در حالی که در همان زمان، ماشین حفار به سمت شهر ری، دو سه کیلومتر حفاری کرده بود و همان زمان که دستگاه حفار کار می‌کرد، او گفته بود که یک متر هم تونل کنده نشده است. محمد نعیمی‌پور افزود: حالا در مورد این اظهارنظر هم، وی موضوع را لوچ می‌بیند. ابتدا باید بررسی کرد که اصلاح‌طلبان و رئیس دولت اصلاحات تأثیرات جدی در افکار عمومی دارند؛ به‌گونه‌ای که وقتی می‌گویند ما کاندیدا نداریم و لیست نمی‌دهیم برای اولین بار در تاریخ انتخابات کشور، رأی به سمت ۴۰ درصد رفت و در شهرهای بزرگ به زیر ۳۰ درصد رسید. حال اگر اصلاح‌طلبان ناکارآمدند چرا وقتی گفتند لیست نداریم این اتفاق رخ داد. وی تاکید کرد: از این رو نتیجه می‌گیریم اصلاح‌طلبان کارآمد هستند. متأسفانه چمران استعدادی برای کار سیاسی ندارد و اگر می‌خواهد دوباره با این روش‌ها به شورا و مجلس بازگردد به نتیجه‌ای نمی‌رسد. وی تاکید کرد: بنابراین تا حدودی این فرافکنی‌ها و اظهارنظرهای سطح پایین جایگاهی ندارد. به هر حال همه می‌دانند با وجود اینکه در سال‌های کمی دورتر، تهدید علیه اصلاح‌طلبان صورت گرفت، دوباره در سال ۹۲، که همه اینها فکر می‌کردند طومار اصلاح‌طلبی بسته شده، مجددا رأی به نفع اصلاح‌طلبان پیش رفت و آقایان نتوانستند کاندیدایشان را پیش ببرند، سال ۹۶ هم این‌گونه شد. بنابراین او نمی‌تواند بگوید اصلاح‌طلبان ناکارآمد هستند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: در حال حاضر مخالفان با همه مضایقی که وجود دارد و همچنین فشارهایی که به اصلاح‌طلبان وارد می‌شود، اساسا حکومت را رها کرده و فقط به موضوع اصلاح‌طلبان می‌پردازند. نعیمی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان برای بازگرداندن پایگاه اجتماعی خود باید چشم به قدرت برای بازگشت به عرصه سیاسی داشته باشند یا اینکه ترجیح می‌دهند در کنار مردم باشند؟ گفت: اگر مفهوم اصلاح‌طلب این باشد که در صحنه سیاست حضور داشته باشد و در عین حال بخواهد از روش‌های اصلاح‌طلبانه استفاده کند، نمی‌تواند به قدرت نگاهی نداشته باشد. سال‌هاست نسبت به این موضوع که اصلاح‌طلبان باید به سمت جامعه بروند ابهام دارم. به بیانی دیگر متوجه این موضوع نمی‌شوم. اینکه در بین مردم برویم و با آنها صحبت کنیم و وعده‌هایی بدهیم و بگوییم در کنارشان هستیم یا اینکه گفتاردرمانی کنیم، اما پس از مدتی همه به آنها عادت می‌کنند و در نهایت به تدریج فراموش می‌شوند. از این رو باید تکلیف این موضوع روشن شود. زمانی یک اصلاح‌طلب واقعی است که با همه سختی‌ها بتواند در بخشی از قدرت باشد و در عین حال اهداف مردمی را پیگیری و محقق کند.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است