کد خبر : 118216
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - 12:56
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

افتتاح ۶ ایستگاه جدید مترو در تهران

افتتاح ۶ ایستگاه جدید مترو در تهران

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  “سید مناف هاشمی” صبح امروز (٨ خرداد ماه) از مراحل ساخت و بهره برداری نیمه ی شمالی خط ۶ مترو تهران بازدید کرد.

معاون شهردار تهران در حاشیه بازدید از نیمه ی شمالی خط ۶  مترو با اشاره به پیشرفت بیش از ٩٣ تا ٩۵ درصدی این خط گفت: مهمترین مسئله در این خط، تامین تجهیزات و تاسیسات اعم از فن  و پله های برقی بوده که نیازمند تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه ۵ ایستگاه در نیمه ی جنوبی خط ۶ مترو پیشتر به بهره برداری رسیده است گفت: این خط از شمال غرب پایتخت (کوهسار) آغاز و به طول ٣٢ کیلومتر در پایان به دولت آباد میرسد که بهره برداری از ٢ ایستگاه دیگر در نیمه جنوبی و ۴ ایستگاه در نیمه شمالی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

هاشمی با بیان بر اینکه توسعه مترو به عنوان اولویت نخست مدیریت شهری مورد تاکید است تصریح کرد: معتقدم از طریق منابع مالی شهرداری تهران، بودجه تخصیص یافته از سوی دولت، فروش اوراق مشارکت و درآمد حاصل از مجتمع های ایستگاهی میتوانیم منابع مورد نیاز توسعه، تکمیل و بهره برداری از خطوط در دست اجرا را تامین کنیم.

وی در ادامه به ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: امیدواریم برابر توافقاتی که با بانک عامل داشته ایم این پول تا پایان خرداد ماه به نتیجه برسد چرا که در غیر اینصورت مراتب بصورت حقوقی دنبال خواهد شد، هم چنین ١۵٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ٩٨ است که ۵٠٠ میلیارد آن به اتوبوسرانی و هزار میلیارد آن به مترو تعلق می گیرد، اما با توجه به شرایط ویژه ی شیوع کرونا در کشور، این رقم در سال ٩٨ محقق نشد لذا دیوان محاسبات تا پایان تیر ماه به شهرداری ها فرصت داده که اوراق خود را زنده کنند.

معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد، اوراق مشارکت سال ٩٩ هم رقم خوبی است که  در حال رایزنی با وزارت کشور به منظور تحفق سهم شهرداری تهران هستیم.

به گفته ی هاشمی ٣ اوراق مشارکت مذکور، پشتوانه ی بسیار خوبی برای مترو تهران است که در سایه ی حمایت دولت که بالغ بر ۵٠ درصد ضمانت اوراق مشارکت را بر عهده دارد میتوانیم به نتایج مطلوبی در توسعه و بهره برداری از خطوط در دست احداث برسیم.

در ادامه مصطفی کاظمی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه مترو به عنوان یکی از مطالبات شهروندان مورد توجه همه ادوار مدیریت شهری بوده و در این دوره نیز تاکید شهردار محترم تهران توسعه خطوط مترو و تکمیل و بهره برداری از بخش های باقیمانده است گفت: معتقدم تامین منابع و حمایت نظام بانکی در این بخش بسیار تاثیر گذار است.

مدیر کل دفتر شهردار تهران با بیان اینکه مترو، پروژه ی شهرداری تهران نیست تصریح کرد: مترو تهران یک پروژه ملی است که حمایت بخش مهمی از حاکمیت را نیز می طلبد.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وی تاکید کرد: معتقدم اگر به توسعه مترو به عنوان یک پروژه ی شهرداری نگاه شود حتما در مسیر توسعه با چالش هایی مواجهه خواهد بود اما در سایه حمایت دولت به عنوان یک پروژه ی ملی بی شک موانع بانکی موجود نیز برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است