کد خبر : 118380
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - 17:01
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نماینده مجلس یازدهم: پیشنهادداده ام نمایندگان مجلس روزانه قرآن ختم کنند/سلیمی نمین: این تظاهر کردن‌ها برای ملت راهگشا نیست

نماینده مجلس یازدهم: پیشنهادداده ام نمایندگان مجلس روزانه قرآن ختم کنند/سلیمی نمین: این تظاهر کردن‌ها برای ملت راهگشا نیست

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی:

*(درباره جزئیات پیشنهاد خود مبنی بر ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان دوره یازدهم): در روز ورود به مجلس و اولین جلسه علنی، قرآن‌های زیبایی را بر روی میز هریک از نمایندگان گذاشته بودند که کار خوب و مناسبی بود، اما فکر کردم که چطور می‌‌توان حق این کتاب بزرگ الهی را تا جایی که امکان دارد به جا آورد.

* بر همین اساس به ذهنم آمد که اگر مجموع نمایندگان دوره یازدهم هر روز دو صفحه قرآن کریم را بخوانند، می‌توانیم تقریباً روزانه یک ختم کامل داشته باشیم. لذا در حال تقسیم صفحات قرآن بین نمایندگان براساس حروف الفبا هستم و به ترتیب صفحات ابتدایی هر نماینده را برای وی ارسال می‌کنم تا از یکشنبه، ۱۱ خرداد‌ماه، این برنامه آغاز شود.

* (با بیان اینکه روال کار بدین شکل است که هر نماینده روز یکشنبه دو صفحه مربوط به خود را می‌خواند و در روزهای بعد دو صفحه بعدی قرآن را تا اینکه یک ختم کامل داشته باشد): در شروع، صفحه اول و دوم برای آقای قالیباف، رئیس مجلس، در نظر گرفته‌ شده است.

ثواب اولین ختم قرآن به روح بلند امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، هدیه می‌شود و به ترتیب هر ختم قرآن به ارواح یکی از بزرگان از جمله شهید سردار سلیمانی و شهید مدرس هدیه خواهد شد.

این تظاهر کردن‌ها برای ملت راهگشا نیست

سلیمی نمین؛ کارشناس مسائل سیاسی:

* (درباره اظهارات اخیر حجت‌الاسلام حسین جلالی، منتخب مردم رفسنجان در مجلس مبنی بر پیشنهاد ختم روزانه قرآن از سوی نمایندگان مجلس: البته که معنویت لازمه تضمین سلامت حرکت انسان‌ها به ویژه در جایگاه‌های مهم است اما بین توسل به معنویت و تظاهر به معنویت تفاوت وجود دارد. ما در تظاهر به معنویت، نه تنها به رستگاری نمی‌رسیم بلکه مسیرهای انحرافی و فریبکاری را راهگشا خواهیم بود. در حالی که معنویتی که در خلوت انسان را می‌سازد موجب قوت در پایداری راه حق خواهد بود.

ما دولت احمدی نژاد را به عنوان نمونه‌ای از فریبکاری در توجه به معنویات تجربه تلخ کردیم. به این خاطر هیچ وقت نباید بگذاریم این تجربه تکرار شود. مقام معظم رهبری در اولین ملاقاتشان با دولت اقای احمدی نژاد یک آسیب شناسی دقیق کردند و گفتند: این اتفاق نیافتد که شما دائم جانماز آب بکشید، اما در این جانماز هیچ نمازی خوانده نشود.

* (با بیان اینکه آقای جلالی می‌تواند برود در خانه خود قرآن بخواند، اما در مجلس که آمد نباید به این امر تظاهر کند): باید در مجلس طرح بدهد و ذهن مبارکش را به کار بگیرد. این تظاهر کردن‌ها به هیچ وجه برای ملت راهگشا نخواهد بود و فقط عوام فریبی صرف است. مگر پیشنهاد دادن به ختم قرآن گرفتن چه چیزی که است که ایشان آن را مطرح کرده اند؟ این فکر ممکن است به ذهن هرکسی برسد. در اینکه آقایان حتما باید قرآن بخوانند و اولین چیزی که از آن یاد می‌گیرند عدم تظاهر است،‌ شکی نیست؛ اما ‌به نظر من یکی از مسائل جدی امروز همین امر است که نباید اجازه دهیم تفکر احمدی نژادی که در بین بعضی نیروها با وجود اینکه حتی احمدی نژادی نیستند اما رسوبات آن تظاهر که عوام فریبی را سهل می‌کند در آنها وجود دارد؛‌ رسوخ کند.

* قطعا در قبال این نوع مسائل باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم. ما در گذشته لطمه جدی از آقای احمدی نژادی که با شعارهای بسیار زیبا و اساسی روی کار آمد خوردیم چرا که در نهایت قدرت طلبی صرف را به نمایش گذاشت. قدرت طلبی که حاضر شد برای دست یافتن آن با همه از اصلاح طلب تند گرفته تا نیروهای خارج از چارچوب نظام پیوند بخورد یا تاریخ هخامنشی محور را ترویج کند تا به جریانات سلطنت طلب پیام دهد. فراموش نکنیم که شعار عوام فریبانه می‌تواند به کجا ختم شود. ما از مجلس انتظار حل مشکلات را داریم. آقایان قطعا در خانه هایشان قرآن و عبادت و نماز شب داشته باشند؛ اما وقتی وارد مجلس شدند باید فکرشان را به کار بگیرند تا مشکلات کشور را حل کنند.

اخبار مرتبط:
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند

فروزنده گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که هنوز ناکارآمدی دولت قبل و خدماتی که طی دو سال و نیم از سوی دولت آقای رئیسی انجام شده را فراموش نکرده‌اند.

مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد
وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است