کد خبر : 118762
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - 10:00
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سرنوشت لیگ برتر قوتبال چه می شود؟

سرنوشت لیگ برتر قوتبال چه می شود؟

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ لیگ برتر فوتبال ایران با آغاز بیماری کرونا در ایران به حالت تعلیق درآمد تا از شیوع بیشتر این بیماری در بین مردم جلوگیری شود. لغو رقابت‌های لیگ برتر باعث شد تا حواشی بسیاری پدید آید. برخی تیم‌ها اصرار بر لغو کامل لیگ برتر داشتند و تعداد اندکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر اعلام کردند منتظر تصمیم فدراسیون فوتبال درباره لیگ برتر می‌مانند.

قهرمانی پرسپولیس و مخالفت باشگاه‌ها

همان زمانی که برخی از تیم‌های لیگ برتری خواستار لغو کامل رقابت‌های لیگ نوزدهم بودند، مدیران و بازیکنان پرسپولیس گفتند در صورت لغو کامل لیگ، فدراسیون فوتبال باید تیم پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کند و جام را به این تیم بدهد. بعد از معرفی پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان فرانسه و کلوب بروژ به عنوان قهرمان لیگ بلژیک، اصرار باشگاه پرسپولیس به این کار هم بیشتر شد. آنها با استناد به اختلاف ۱۰ امتیازی با تیم دوم جدول و همچنین قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم، از فدراسیون فوتبال خواستند که یا ۹ هفته باقی‌مانده در لیگ برتر را برگزار کند یا این تیم را قهرمان لیگ بخواند. البته این استدلال پرسپولیسی‌ها، چندان به مذاق تیم‌های بالای جدول خوش نیامد و گفتند که فدراسیون اجازه ندارد پرسپولیس را به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب کند. این تیم‌ها اظهار کردند که ۹ هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده و در این هفته‌ها هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد و قهرمانی پرسپولیس مسجل نشده است. هرچند حرف تیم‌های بالانشین درست بود، اما یک ایراد اساسی داشت و آن هم این بود که تیم‌های مخالف با قهرمانی پرسپولیس هیچ برنامه‌ای برای لیگ نوزدهم ارائه ندادند؛ آنها فقط خواستار لغو کامل لیگ برتر بودند بدون اعلام قهرمان. البته بودند افرادی که از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کردند که برای تعیین قهرمان لیگ، یک تورنمنت پنج‌جانبه برگزار کند تا قهرمان لیگ برتر مشخص شود. درخواستی عجیب که با مخالفت فدراسیون فوتبال مواجه شد. البته تیم‌هایی که چنین پیشنهادی را به فدراسیون فوتبال ارائه دادند باید اعلام کنند چرا به دلیل ویروس کرونا از فدراسیون می‌خواهند لیگ نوزدهم را تعطیل کند، اما مشکلی با برگزاری یک تورنمنت پنج‌جانبه در زمان شیوع کرونا ندارند؟

آغاز تمرینات لیگ برتر

درست در روزهایی که تیم‌های فوتبال ایران می‌کوشیدند تا حرف خودشان را به کرسی بنشانند و فدراسیون فوتبال ایران را تحت فشار قرار دهند، سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در سی‌امین روز از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رقابت‌های لیگ برتر از تاریخ ۲۹ خردادماه و با بازی عقب‌افتاده فولاد خوزستان و استقلال تهران برگزار می‌شود. بازی‌های هفته بیست و دوم این رقابت‌ها هم از روز دوم تیرماه آغاز می‌شود.

نامه تیم‌های خصوصی به وزیر ورزش

با آغاز تمرینات تیم‌های لیگ برتری، چهار باشگاه تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی و شهر خودرو، نامه‌ای ۶بندی را که خطاب به وزیر ورزش نوشته بودند منتشر کردند. این چهار تیم در پایان این نامه خطاب به وزیر ورزش نوشتند: «در صورت برگزاری مسابقات با شرایط فعلی و عدم توجه به نظرات کارشناسی خانواده فوتبال اعلام می‌دارد که به جهت حفظ سلامت بازیکنان، مربیان، کادر تیم‌های باشگاهی، خانواده آنان و به تبع آن سلامت جامعه، از قبول دستورات خارج از چارچوب، غیرکارشناسی و غیرقانونی اتخاذشده از سوی وزارت مربوطه و فدراسیون فوتبال معذور بوده و از حضور در ادامه مسابقات تا زمان مهیا شدن کلیه شرایط انصراف خواهیم داد.»

تست کرونای بازیکنان فوتبال

هرچند سازمان لیگ فوتبال ایران سعی دارد رقابت‌های لیگ برتر را در تاریخ مقرر برگزار کند، اما تایید تست کرونای بازیکنان برخی از تیم‌ها شرایط را پیچیده کرده است. طبق اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا، تیم‌هایی که بیشتر از پنج بازیکن‌شان مبتلا به ویروس کرونا باشند از جدول رقابت‌ها کنار گذاشته می‌شوند. همین موضوع باعث شد برخی از تیم‌ها تعداد دقیق بازیکنانی را که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اعلام نکنند. از طرفی هم برخی از تیم‌ها پیشنهاد کرده‌اند فدراسیون فوتبال، پرسپولیس را قهرمان لیگ نوزدهم اعلام و لیگ برتر را به صورت کامل لغو کند.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می‌شود یا فدراسیون فوتبال تصمیمی دیگر می‌گیرد و پایان لیگ برتر را اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط:
نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین
نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری آب شرب خیابان میر به علت فرونشست زمین خبر داد.

آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است