کد خبر : 118775
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - 11:05
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ناشنیده‌های ارتش از زبان امیر سیاری/چه کسی از فیلم امیر سیاری ناراحت شد؟ / خلاصه‌ای از درد و دل‌های ارتش

ناشنیده‌های ارتش از زبان امیر سیاری/چه کسی از فیلم امیر سیاری ناراحت شد؟ / خلاصه‌ای از درد و دل‌های ارتش

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ خبرگزاری ایرنا در خصوص چرایی این مسئله توضیحی نداده اما برخی از کانال‌های تلگرامی از ناراحتی محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه و دستور ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص خبر دادند که البته به طور رسمی تایید نشده است.

با وجود اینکه به طور کلی گفته شده بود که این مصاحبه «درباره نقش و فعالیت‌های ارتش از انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی، دوران صلح و برخی چالش‌ها و موفقیت‌های این نهاد نظامی» بوده است اما حالا و به استناد یک فایل ۱۳‌دقیقه‌ای از این مصاحبه که در فضای مجازی منتشر شده است می‌توانیم نسبتا بفهمیم که دلیل جنجالی شدن این مصاحبه چه بوده است. سیاری در این بخش منتشر شده از مصاحبه خود، به سه محور اشاره کرده است: نخست، انتقاد از روایت رسانه‌ای نادرست از جنگ در تلویزیون، دوم، انتقاد از عدم نمایش درست ارتش در رسانه‌ها و سوم، بیان تمایزهای ارتش با نیروهای نظامی دیگر.

در محور اول او به سریال کیمیا و به طور مشخص به نمایش نبرد خرمشهر در آن اشاره دارد و حضور زنان در بخش نظامی جنگ خرمشهر را رد می‌کند و می‌گوید در آن زمان، ما برای پایین آوردن جنازه یک خانم از یک درخت هفت شهید دادیم، چطور ممکن است که اجازه بدهیم زنان در جنگ شرکت کنند؟ در محور دوم او به فیلم سینمایی «چ» اشاره می‌کند و در آن از نحوه بازنمایی تیمسار فلاحی در فیلم ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و البته به تهیه‌کنندگی موسسه اوج، انتقاد می‌کند.

سومین محور این سخنان اما تمایز ارتش با نیروهای نظامی دیگر است. به طور مشخص، سیاری در این بخش به عدم ورود ارتش به اقتصاد و سیاست اشاره می‌کند و می‌گوید ورود به این دو عرصه باعث می‌شود که ارتش از انجام وظایف اصلی خود باز بماند. (البته باید در نظر داشت که ارتش در سال‌های اخیر اندکی وارد فاز اقتصادی شده بود و بنیاد تعاون این نیروی نظامی و نیز بانک حکمت ایرانیان فعالیت‌هایی داشتند ولی…) در ادامه این سخنان سیاری به پروتکل‌های نظامی ارتش برای مسائل رسانه‌ای نیز اشاره می‌کند و می‌گوید در شرایطی که هنوز هم در کنار همه نیروهای مردمی دوربین وجود دارد (و در اینجا به شهید آوینی نیز اشاره‌ای می‌کند) ارتش هنوز هم ورود دوربین به ستاد فرماندهی خود را ممنوع می‌داند.

در این مصاحبه البته حرف‌های دیگری هم زده می‌شود. سیاری موازی‌کاری بین سپاه و ارتش را رد می‌کند ولی با زبان بی‌زبانی می‌پذیرد که برخی از ناهماهنگی‌ها و عدم انجام وظایف در حیطه مشخص خود باعث اشکالاتی در جنگ هم شده است.

شنیدن این سخنان از سیاری البته عجیب نیست چرا که میزان تعصب و وفاداری او به ارتش از سخنان قبلی او نیز مشخص است و سیاری هم از جنگ در خرمشهر تا فرماندهی نیروی دریایی ارتش نشان داده که برای کشور کار می‌کند ولی به هر حال شنیدن این سخنان در فضای نظامی، همواره تابو بوده است و از این رو به گوش‌ها تازه آمده و جنجالی شده است.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است