کد خبر : 119055
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - 00:59
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علت شیوع گسترده کرونا در میناب چه بود؟

علت شیوع گسترده کرونا در میناب چه بود؟

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ محمد احمدی در خصوص جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت کرونا شهرستان  میناب، افزود: متأسفانه علیرغم تمامی تلاش‌های شبانه‌روزی که در طی ۴ ماه گذشته در خصوص مدیریت بیماری کرونا توسط خادمین مردم انجام شد اما شهروندان همچنان کرونا را جدی نگرفته و این موضوع موجب شیوع گسترده این بیماری در سطح شهرستان شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه شاهد شیوع گسترده این ویروس منحوس و افزایش تعداد مبتلایان بوده که این خود زنگ خطری برای سلامت شهروندان است.

احمدی اضافه کرد: مردم شهرستان میناب بدانند که تمام محلات شهر میناب آلوده بوده و افراد زیادی با تست مثبت کرونا، مثبت بدون علائم و مشکوک در تمامی محلات شهر وجود داشته و این یک خطر جدی برای سلامت شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه برابر گزارش کارشناسان بهداشت و درمان، متأسفانه در حوزه اصناف و بازاریان خصوصاً بازارهای مسقف و سرپوشیده، بازارچه‌ها و مجتمع‌های تجاری تعداد افراد مبتلا و مثبت رو به افزایش است، اظهار کرد: این خود ضرورت رعایت هشدارها را دوچندان کرده که تأکید می‌شود از حضور در این مراکز پرجمعیت و سرپوشیده جدا خودداری شود.

فرماندار شهرستان میناب تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد تعداد مبتلایان در یک واحد تولیدی، کافی‌نت،گیم نت، قهوه‌خانه، نانوایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، دست‌فروشان، ماهی‌فروشان دوره‌گرد و… بودیم  که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در بازار ماهی‌فروشان گورزانگ، تأکید می‌شود تا اطلاع ثانوی از خرید و مصرف ماهی خودداری چرا که علیرغم تعطیلی بازار ماهی‌فروشان گورزانگ، متأسفانه افرادی ماهی را در محیط‌های غیربهداشتی و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر و روستاها عرضه می‌کنند.

احمدی افزود: از روستاییان می‌خواهیم ارتباط خود را با شهر میناب به حداقل رسانده و از تردد غیرضروری به شهر میناب خصوصاً بازارها و اماکن تجاری و عمومی، دستگاه‌های اداری و بانک‌ها خودداری کرده و سعی بر خریدهای اینترنتی، و در مورد ادارات دولتی  استفاده از خدمات الکترونیکی، تماس‌های تلفنی و پیگیری از طریق فضای مجازی را جایگزین مراجعه حضوری کنند.

وی با اشاره به اینکه به شهرداران و دهیاران شهرستان تأکید می‌شود نسبت به ضدعفونی کردن اماکن عمومی و پرتردد همچون گذشته اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تولید ماسک همانند گذشته در سطح شهر و روستاها فعال باشند.

فرماندار شهرستان میناب اضافه کرد: برابر با گزارش کارشناسان بهداشت و درمان، یکی از دلایل شیوع گسترده ویروس کرونا طی یک ماه گذشته در سطح شهر و روستاها، حضور در مراسم عروسی و عزا بوده که خواهش می‌کنیم مراسمات عروسی را تعطیل و به هشدارها توجه کنند که خدای‌ناکرده شاهد تبدیل‌شدن مراسمات شادی به عزا نباشیم.

احمدی ادامه داد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد درصد بیشتری از مبتلایان به ویروس کرونا را  “زنان خانه‌دار” داشته که این موضوع نشان از حضور بانوان در مراسمات عروسی و عزا و همچنین بازارها بوده که خواهش می‌کنیم بانوان برای حفظ جان خود و عزیزانشان به هشدارها توجه جدی داشته و از حضور در مراسمات و تجمعات خودداری کنند.

وی در پایان گفت: از روستانشینان می‌خواهیم هشدارها را جدی گرفته و از ترددهای غیرضروری به شهر میناب خودداری و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام لازم داشته تا کرونا را شکست دهیم.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است