کد خبر : 119419
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - 20:26
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی، کرونا را از بین می برد؟

شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی، کرونا را از بین می برد؟

به گزارش سایت خبری مدآرا: دکتر فرنوش شریفی متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در مورد اتو کردن لباس، یافته و توصیه اثبات شده‌ای مبنبی بر از بین بردن ویروس نیست؛ اما این مسئله ثابت شده که دمای بالا پس از گذشت مدت زمان خاص که البته این زمان بستگی به درجه حرارت دارد، ویروس کرونا را از بین می‌برد.

او افزود: براساس دستورالعمل‌های که توسط WHO و CDC منتشر شده ثابت نشده است که ویروس کرونا مدت طولانی روی لباس و پارچه باقی می‌ماند و به نظر می‌رسد که بعد از چند ساعت از بین می‌رود و توانایی زنده ماندن ویروس روی سطوح سخت مثل استیل بالاتر است.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: اگر تماس مستقیم با فرد بیمار مبتلا به کرونا نباشد نیازی به این که لباس‌ها مدام ضدعفونی شود نیست و شستن معمول لباس‌ها با ماشین لباسشویی کفایت می‌کند.

شریفی بیان کرد: بهترین کار برای پیشگیری این است که در بدو ورود افراد به منزل، لباس‌ها را تعویض کنند و در صورتی که منزل آن‌ها آپارتمانی هست لباس‌ها را داخل کمد در بسته و اگر در منزل حیاط دار هستند، لباس‌ها را در محلی که جریان هوا و آفتاب باشد قرار دهند.

او تصریح کرد: سپس دست‌ها را با آب و صابون به مدت ۳۰ الی۴۰ ثانیه بشویند و بهتر است لباس‌های بیرون، داخل منزل در محلی که در دسترس است، قرار گیرد.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: به طور کلی براساس نتایج تحقیقات که تا کنون انجام شده است، راه اصلی انتقال بیماری، تماس با فرد مبتلاست که بیماری از طریق قطرات تنفسی فرد مبتلا منتقل می‌شود.

شریفی اظهار کرد: مهمترین مسئله در پیشگیری، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک هم برای افراد سالم و هم برای افراد علامت دار است.

اخبار مرتبط:
علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد
علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد

علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند
ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند

جمیله علم‌الهدی که همسرش را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، با حضور در این دانشگاه از ترجمه انگلیسی خود به‌نام «هنر زنانه زیستن» رونمایی کرد.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» / امیرحسین مقصودلو: در حوادث سال ۱۴۰۱، یکی از بازیگران زن کشور من را تحریک می‌کرد / تصاویر
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» / امیرحسین مقصودلو: در حوادث سال ۱۴۰۱، یکی از بازیگران زن کشور من را تحریک می‌کرد / تصاویر

متهم در پاسخ به اتهامش درباره تبلیغ قمار و شرط‌بندی مدعی شد: صاحب سایت شرط‌بندی نبودم. صاحبان سایت شرط بندی مشخص هستند. من فقط تبلیغش می‌کردم. در آن زمان برای بنده اعلان پلیس اینترپل صادر شده بود و دستگیرم کردند. پس از دستگیری در ترکیه با کمک گردانندگان اصلی سایت شرط‌بندی و قمار آزاد شدم و برایم ویلایی خریداری کردند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است