کد خبر : 119941
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - 20:42
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علیزاده طباطبایی: اگر مرحوم هاشمی ردصلاحیت نمیشد، آرای روحانی از آرای باطله هم کمتر می شد

علیزاده طباطبایی: اگر مرحوم هاشمی ردصلاحیت نمیشد، آرای روحانی از آرای باطله هم کمتر می شد

به گزارش سایت خبری مدآرا: در اغلب پرونده‌های حقوقی چهره‌های شناخته شده سیاسی رد و نشانی از او به چشم می‌خورد. محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی‌رفسنجانی شناخته می‌شود و البته در پرونده‌های مهمی چون قتل میترا استاد، مدتی وکالت محمدعلی نجفی را برعهده داشته است. او اگرچه عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است اما بیش از اینکه به عنوان یک کنشگر سیاسی شناخته شود به عنوان یک وکیل دادگستری مطرح است و کمتر کسی از عقبه حضورش در دولت‌های مختلف و حتی ارتش خبر دارد. علیزاده‌طباطبایی اما در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفته که پیش از انقلاب از مدرسه‌عالی بازرگانی تهران لیسانس اقتصاد گرفته است، به عنوان یک همافر در عقیدتی سیاسی ارتش مشغول بوده و به قول خودش آنجا کاری برای یک همافر نبوده است، از همین روی از طریق مسعود روغنی‌زنجانی که رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت میرحسین موسوی و هاشمی‌رفسنجانی بود به این سازمان راه پیدا می‌کند و در بخش امنیتی-دفاعی مشغول می‌شود. در اولین روزهای حضور طباطبایی در سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت در هیات بررسی خرید‌های تسلیحاتی معرفی می‌شود و در جریان برعهده گرفتن این سمت، آن‌طور که علیزاده روایت کرده، «اکبر ترکان و محسن رفیق‌دوست» که یکی وزیر دفاع و دیگری وزیر سپاه بود، مدام شکایتش را پیش آیت‌الله هاشمی می‌بردند.

علیزاده در مورد این اختلافات روایت کرده است:«می‌گفتند سریع امضا کن چون سریع پول می‌خواهیم! من می‌گفتم برای چه می‌خواهید؟ می‌گفتند عملیاتی است که باید فورا پول بریزیم و من می‌گفتم اینگونه به کسی پول پرداخت نمی‌کنم؛ این پول باید یا تجهیزات شود یا تبدیل به مواد غذایی…».  او در این گفت‌وگو از اختلافش با حسن روحانی نیز گفته و تاکید کرده در دورانی که روحانی ریاست کمیسیون دفاع مجلس را برعهده داشته، اختلافات آنها بر سر بودجه زیاد بوده است. علیزاده گفته که روحانی چندان مشورت‌پذیر نبوده و حلقه بسته‌ای از نزدیکانش او را همراهی می‌کنند.

علیزاده‌طباطبایی که از چهره‌های نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی شناخته می‌شود در بخشی از مصاحبه به زمان کاندیداتوری هاشمی برای ریاست‌جمهوری و رد صلاحیت او اشاره کرده و خاطره‌ای نیز از او نقل می‌کند. او می‌گوید همان سال ۹۲ مرحوم هاشمی به او گفته «آنها می‌گویند اگر صلاحیت هاشمی را رد کنیم، هاشمی هم همان کاری را می‌کند که موسوی و کروبی کردند و راحت حذفش می‌کنیم.» او در این بخش از مصاحبه که به نقد عملکرد دولت و ارتباط اصلاح‌طلبان و کارگزاران با آن پرداخته، اذعان دارد که اگر هاشمی رد صلاحیت نمی‌شد و همزمان با روحانی کاندیدا می‌شد، رای حسن روحانی همچون رای فلاحیان از آرای باطله نیز کمتر بود.

اخبار مرتبط:
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

اصفهان- آب زاینده‌رود در زیر پل‌های تاریخی شهر اصفهان دوباره جاری شد.

۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت
۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ تصادف زنجیره‌ای در استان اصفهان ۱۷ مصدوم بر جای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است