کد خبر : 120088
انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - 10:05
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

قاضی‌زاده هاشمی: پول قرارداد ویلموتس را آقایان باید از جیبشان بدهند/این پرونده قطعا به یک پرونده قضایی تبدیل می‌شود /ویلموتس در ساحل عاج ماهی ۵۰ هزار یورو دریافتی داشت

قاضی‌زاده هاشمی: پول قرارداد ویلموتس را آقایان باید از جیبشان بدهند/این پرونده قطعا به یک پرونده قضایی تبدیل می‌شود /ویلموتس در ساحل عاج ماهی ۵۰ هزار یورو دریافتی داشت

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره‌ی قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس اظهار کرد: پیش نویس اولیه در فدراسیون ما تنظیم شد و به بلژیک رفت اما آن ها متن داخل پرانتز را به یکی از بندهای قرارداد اضافه کردند. آقای سلطانی فر در جریان متن دقیق قرارداد بودند. درباره همین بند ۳ ماه غرامت هم وزارت ورزش نظر داد. هفته قبل رییس سابق فدراسیون گفت منظور این است که هزینه‌های جانبی مربی پرداخت شود اما به این موضوع کاست می‌گویند. یعنی هزینه های مشخص.

او ادامه داد: در قرارداد نوشته شده است “fee” .”fee” باید در توافق مشخص شود. آن هم توافقی که بعدا تعیین می‌شود. یعنی وکیل ممکن است بگوید من کل قرارداد را می خواهم. شاید چیزهای دیگر هم بخواهند. چون ممکن است ادعا کنند که اعتبار مربی زیر سوال رفته است.

هاشمی اضافه کرد: یکی از سوالات جدی ما این است که وقتی یک قرارداد بسته می‌شود باید منابع مالی مشخص باشد. چرا منابع مالی مشخص نبوده است؟ تحریم های ثانویه که به آن اشاره می‌شود مگر بعد از این قرارداد وضع شده است؟ کشور ما سال هاست که درگیر تحریم های ثانویه است. چرا تمام شئون دولت باید به این موضوع وارد شود؟ این شرکت ها خصولتی هستند و بودجه سالیانه دارند. خیلی از شرکت های زیر مجموعه شستا از نظر منابع مالی مشکل و کمبود نقدینگی دارند.

این نماینده مجلس درباره ادعای تاج مبنی بر صفر بودن هزینه انتقال پول ویلموتس از امارات به ترکیه هم توضیح داد: هزینه انتقال پول را که فدراسیون نپرداخته است. شما باور می کنید که هزینه انتقال پول از امارات به ترکیه صفر باشد؟ باید برای مردم شان و شعور و شخصیت قائل شویم. فدراسیون یک چک به شستا به تاریخ آخرین روز فروردین سال ۹۹ داده بود. یک ماه و ۲۶ روز از آن گذشته است. شستا این چک را برگشت زده است. فدراسیون تعهد داده که مبلغ را به حساب شرکت فناوران بریزد. چه کسی مسئول این تاخیر است؟ این پول با دستور ستاد تحریم و شخص معاون اول رییس جمهور به فدراسیون قرض داده شده است. آیا هر دستوری که داده شود حتما باید پرداخت شود؟ اصلا در شرح وظایف شستا این کمک وجود داشته است؟ آیا آن ها باید به هر دستوری تمکین کنند؟

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: این موضوع دو وجه دارد. یک سمت مربوط به شستا است و یک بحث مربوط به بخش ورزشی است. دوستانی که زیر این قرارداد را امضا کرده‌اند مسئول هستند. یعنی همه اعضای هیات رییسه که زیر این قرارداد امضا کرده‌اند. این امضاها بار حقوقی دارند. این پرونده قطعا به یک پرونده قضایی تبدیل می شود. باید این موضوع را پیگیری کنیم. ما به عنوان نمایندگان ملت در برابر قرآن و قانون اساسی قسم یاد کردیم که مدافع حقوق مردم باشیم. این پول را آقایان باید از جیب شان بدهند. باید پرونده قضایی تشکیل شود. تا جایی که ما ارزیابی کردیم آقایان املاک حتی در خارج از کشور دارند که این پول را پرداخت کنند. این باید که درس عبرت برای آینده باشد.

او درباره ماجرای پاداش کی‌روش هم بیان کرد: در قرارداد کی‌روش آمده بود که باید ۱۰ درصد از پاداش جام جهانی را بگیرد اما به او ۲۰ درصد پرداخت شده است. حالا گویا از بعضی اعضای هیات رییسه خواسته اند که برگه ای را امضا کنند که نشان دهد در قرارداد کی‌روش دریافت ۲۰ درصد پاداش درج شده که گویا آن ها قبول نکرده‌اند چنین چیزی را امضا کنند.

قاضی زاده هاشمی درباره رقم قرارداد ویلموتس هم گفت: او در تیم قبلی‌اش یعنی ساحل عاج ماهی ۵۰ هزار یورو دریافتی داشت. بعد از چند باخت هم نصف قراردادش پرداخت و از آن جا خارج شد. ایشان هیچ آشنایی با فوتبال ایران و آسیا نداشت. دستمزد او در اروپا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار یورو در سال است. بحث شد که برای آمدن به ایران باید افزایش قیمت داشته باشد. اما باید برای این افزایش یک سقف وجود داشته باشد نه اینکه چندین برابر شود.

او درباره احتمال بازگشت کفاشیان به فدراسیون هم بیان کرد: آیا بحث آمدن کفاشیان برای این ۳ ماه است؟ یا شاید بیشتر شود؟ همه می گویند ۳ ماه است. این یعنی فوتبال ما در شرایط بلاتکلیفی است. کفاشیان طبق قانون بازنشسته است. بعضی ها می گویند اعضای هیات رییسه هم بازنشسته هستند پس آقای کفاشیان هم می تواند برگردد. تخلف را که با تخلف پوشش نمی‌دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: فدراسیون ما در شرایط ویژه است. مهلت این فدراسیون در اردیبهشت ماه تمام شده است. بر اساس مهلت فیفا می تواند تا نیمه مهر ماه فعالیت کند. وقت اضافه ای دارد تا اساسنامه را اصلاح و انتخابات را برگزار کند. باید مجمع را ظرف یک ماه آینده برگزار کند. ضمن اینکه تایید اساسنامه مراحل زیادی دارد. درباره پیش نویس اساسنامه، رسما هنوز هیچ چیزی به ما اعلام نشده است. بعد از تایید هیات دولت به هیات تطبیق می رود که مجلس آن جا می تواند به آن نظارت کند. پیش بینی ما این است که تا مهر ماه کار جمع نمی شود.

او همچنین درباره بازنشستگان فدراسیون فوتبال هم توضیح داد: قانون بازنشستگی در ۱۳ فدارسیون ورزشی انجام شد اما درباره دو فدراسیون بحث هایی وجود دارد. اینفانتینو را با پرواز اختصاصی به ایران آوردند فقط برای این قانون. او ساعت یک صبح در هتل فقط با یک نفر مصاحبه می‌کند که خود آقای تاج هم در پشت صحنه حضور داشت. اینفانتینو از ۱۵ دقیقه مصاحبه، ۱۰ دقیقه علیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان صحبت کرد.

اخبار مرتبط:
۱۸ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان دستگیر شدند
۱۸ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح امنیت محله محور توسط مأموران این فرماندهی طی ۲۴ ساعت گذشته در ۴۵ محله شهر اصفهان و دستگیری ۱۸ سارق خبر داد.

آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است