کد خبر : 121265
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - 15:02
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

چرا نماینده پیگیر «فیلتر اینستاگرام» خودش هم در اینستاگرام فعال است هم تلـــگرام؟

حسن نوروزی نماینده مجلس که پیگیر فیلترینگ اینستاگرام است خود در تلگرام و اینستاگرام حضور فعال دارد.

چرا نماینده پیگیر «فیلتر اینستاگرام» خودش هم در اینستاگرام فعال است هم تلـــگرام؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛«خدا کند این اتفاق افتد» این پاسخ «حجت الاسلام حسن نوروزی»، عضو کمیسیون حقوقی مجلس یازدهم به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا بود که نظر او را درباره فیلتر اینستاگرام جویا شده بود و این نماینده مردم رباط کریم در مجلس هم گفته بود: فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد. کمیسیون حقوقی شکل گیرد به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.

به نظر می رسد که پس از حضور برنامه ریزی شده حجت السلام قمی در صحن مجلس یازدهم و سخنان او درباره وضعیت اینستاگرام و مسائل مربوط به فضای مجازی، برخی از فعالان رسانه ای عمدتاً اصولگرا و منتسب به یک جناح خاص از محدود تر شدن فضای مجازی صحبت می کنند.

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با همین موضوع در تلگرامش نوشت: عده ای این روزها محکم دنبال بستن اینستاگرام هستند ،اما کسی حاضر نیست با طرح مستقیم خواسته اش،خود را بی اعتبار کند. به عبارت دیگر دوست دارند فیلتر کنند اما هزینه اش را هم نپردازند. حتی به نظر می رسد قوه قضاییه هم نمی خواهد یک قاسم زاده دوم پیدا شود و این بار حکم تعطیل اینستاگرام را صادر کند.

این فعال رسانه ای ادامه داد: رفتارشناسی این جماعت نشان می دهد وقتی از لفظ”کنترل” استفاده میکنند منظورشان فیلترینگ است اما با دو شرط: نخست اینکه برای خودشان فیلتر نباشد و دوم اینکه پا در دریا بگذارند اما خیس نشوند.یعنی فیلترینگ را برای برخی مقاصد سیاسی انجام دهند اما به حساب خودشان نوشته نشود.
مهاجری در پایان یادداشت خود این نکته را هم خطاب به نمایندگان مجلس انقلابی یازدهم گوشزد کرد: مثل آقای نوروزی نماینده محترم رباط کریم، صریح و بی شیله پیله بگویید دنبال فیلتر اینستاگرام هستید. این صراحت هیچ نشانه ای از نفاق ندارد و چنین شجاعتی شایسته احترام و تجلیل است.
اما نکته قابل توجه در این بین عقب نشینی عجیب حسن نوروزی پس از اظهارات جنجالی اش درباره فیلتر اینستاگرام بود. این عضو کمیسیون حقوقی مجلس در صفحه اختصاصی و رسمی اش در همان شبکه اجتماعی که اتفاقاً آرزوی فیلترش را دارد درباره گفت و گوی خودش با خبرگزاری برنا نوشت: بنده چنین موضوعی را مطرح نکرده و تکذیب می کنم.

حسن نوروزی که سال گذشته در اظهارت جنجالی دیگری درباره سقوط هواپیمایی اوکراینی خبرساز شده بود در پست های اینستاگرامی خودش که در آن کامنت های مخاطبانش را مسدود کرده است کانال تلگرامی خودش را هم تبلیغ کرده و خبری از معرفی شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی هم نیست.

نماینده مردم رباط، بهارستان و پرند ۴۳۹۲ دنبال کننده دارد و خود تنها صفحات آیت الله خامنه ای و امام خمینی را دنبال می کند.

احضار وزیر ارتباطات به مجلس تنها یک شوی تبلیغاتی برای نمایندگان انقلابی مجلس بود تا به او اخطار بدهند برای آینده. آنها به جد نگران بازتاب عملکرد خود طی یکسال آتی و بازگشت احتمالی دوباره مردم به پای صندوق های رای برای انتخاباتی بهتر (در صورت عملکرد بهتر شورای نگهبان) برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند.

باز ماندن شبکه های اجتماعی و نگاهی به عقب ماندگی و انتشار سخنرانی ها و عملکرد پوپولیستی این نمایندگان در خانه ملت و انتشار این اخبار در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا این نمایندگان اقلیت مردم نه تنها دستشان برای مردمی که انتخابات مجلس یازدهم را تحریم کرده بودند رو شود بلکه آن دسته از رای دهندگانی که برای آینده ای بهتر دل در گرو این نمایندگان داشتند هم از رای خود پشیمان شوند.

با این وجود باید منتظر ماند و دید که برنامه این افراد برای محدود کردن بیشتر فضای مجازی چیست. آیا آنها کماکان بر خواسته خود اصرار خواهند کرد و یا اینکه سعی می کنند جور دیگری وارد این کارزار خطرناک شوند.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است