کد خبر : 121653
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - 21:40
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نماینده کلیمیان در مجلس: فراکسیون اقلیت تشکیل نمی دهیم چون جدا از مردم ایران نیستیم

نماینده کلیمیان در مجلس: فراکسیون اقلیت تشکیل نمی دهیم چون جدا از مردم ایران نیستیم

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ «همایون سامه یح بخت‌آبادی» نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد هیئت رئیسه مجلس در تعیین اعضا و روسای کمیسیون‌ها گفت: انتخاب اعضای کمیسیون‌ها براساس تخصص افراد، سابقه و تجربه آنها صورت گرفته است.

بخت‌آبادی با بیان اینکه «براساس تحصیلات و تجربه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شدم» در رابطه با نگاه برابر نسبت به نمایندگان مسلمان و اقلیت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارزش رأی من با ارزش رأی بقیه نمایندگان برابر است، در واقع همه نمایندگان اقلیت حق رأی دارند و دقیقاً رأی ما هم اعمال می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعدیل اختیارات رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت رئیس مجلس تعریف شده است. در حقیقت هر جایی رئیس برای خود اختیاراتی دارد و گاهی اوقات این اختیارات لازم است، به عبارت دیگر نمی‌شود که قدرت رئیس یک مجموعه دقیقا برابر با بقیه باشد چرا که در این صورت اسمش رئیس نخواهد بود.

بخت‌آبادی ادامه داد: در واقع به دلیل مسئولیت‌هایی که همیشه یک رئیس در هر هیئت مدیره و مجموعه‌ای دارد، به ازای آن باید اختیارات خاصی هم داشته باشد، البته من قدرت رئیس مجلس را در حد آئین‌نامه داخلی مجلس قبول دارم، نه بیشتر.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه باتوجه به اینکه شما نماینده یکی از اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی هستید، آیا نمایندگان اقلیت قصد تشکیل فراکسیونی با این عنوان دارند؟ خاطرنشان کرد: خیر، نمی‌خواهیم خود را به عنوان گروهی جداگانه از ملت ایران بدانیم لذا قصد تشکیل چنین فراکسیونی را نداریم چرا که تشکیل فراکسیون منجر به شکل‌گیری فضای جدایی از بقیه نمایندگان مجلس، خواهد شد، بنابراین این اقدام صحیح نیست.

بخت‌آبادی در پایان یادآور شد: در واقع قصد نمایندگان اقلیت نزدیکی به همه نمایندگان مجلس است که در البته همواره در این زمینه موفق بوده‌ایم.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است