کد خبر : 121880
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - 09:57
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

کیهان خطاب به دولت: رئیس‌جمهور بورکینافاسو بود به ما می گفت بی شناسنامه و بزدل؟

کیهان خطاب به دولت: رئیس‌جمهور بورکینافاسو بود به ما می گفت بی شناسنامه و بزدل؟

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ در بخشی از جوابیه دولت خطاب به کیهان آمده است: 

* پیرو درج یادداشت مورخ ۹۹/۴/۸ جنابعالی در ستون سرمقاله روزنامه کیهان که متأسفانه حاوی طرح برخی مطالب و ادعاهای سست، مغرضانه و خلاف واقعیت نسبت به دولت و همچنین انتساب برخی اتهامات ناروا به رئیس‌جمهور محترم می‌باشد، به پیوست جوابیه‌ای به حضورتان ارسال می‌گردد.

* سرمقاله فوق‌الاشاره به ظاهر، در پاسخ به نامه سرگشاده یکی از سیاسیون به رهبر معظم انقلاب اسلامی و به اسم دفاع از معظم‌له نوشته شده است اما حاوی انبوهی از عقده‌گشایی‌ها و تهمت‌پراکنی‌های ناروا نسبت به دولت و شخص رئیس‌جمهور محترم یعنی نفر دوم نظام بعد از رهبری وفق صریح قانون اساسی، است.

* نگارنده محترم، در فرازهای مختلف سرمقاله، همسویی با آمریکا و اراده و خواست این کشور را تقبیح کرده اما در عمل، کارنامه دولتی را که با تمام توان در خط‌مقدم مقابله با تحریم‌های ضدبشری آمریکا ایستاده است، به کلی نفی می‌کند؛ این کار آیا قدم برداشتن در مسیر خواست آمریکایی‌ها نیست؟!

* عجیب نیست که مدعیان مبارزه با آمریکا، به جای گفتن دست‌مریزاد به دولتی که متولی اداره کشور در این شرایط بسیار دشوار است، دستاوردهای نظام در مقابله با تحریم‌های آمریکا و سایر تحریم‌های در سایه را چنین غیرمنصفانه زیر سؤال می‌برند؟

* در سالی که بلای کرونا، اقتصاد جهانی و حتی اقتصاد کشورهای صنعتی را به زانو درآورده است، تقویت بنیان‌ها برای رفع موانع تولید در کشور، غلبه بر تنگناهای تحریم و دستیابی به رشد در اشتغال و میزان تولید توسط دولت خدوم و مظلوم منتخب اکثریت قاطع مردم، آیا جای حمایت و افتخار دارد یا جای دشمنی و تضعیف؟!

* تخریب و تخطئه کارنامه دولت توسط سرمقاله‌نویس روزنامه کیهان در حالی انجام شد که فشار و دشواری تحریم‌ها، با شیوع بیماری کووید-۱۹ دوچندان شده و دولت بیش از ۴ ماه است که با تمام توان در دو جبهه کرونا و تحریم می‌جنگد و در شرایطی که امکان استفاده از ظرفیت‌های متعددی را به دلیل تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی بی‌سابقه ندارد، با چنگ و دندان از سلامت شهروندان حفاظت کرده است، با این همه، معلوم نیست چرا این تلاش‌های مجاهدانه و کارنامه افتخارآمیز حتی بنا بر عمل به وظیفه عقلی و انقلابی، هیچ‌گاه جایی در روزنامه کیهان نداشته است.

* حمله ظالمانه و مستمر به مدیریت دولت در شرایط تحریم و شیوع کرونا در حالی از سوی کیهان انجام می‌شود که مشابه همین تحریم – البته بسیار محدودتر از امروز- در زمان دولت مورد حمایت این روزنامه هم وجود داشت و از قضا اثرات بسیار بدتری در اقتصاد کشور و معیشت مردم پدید آورده بود. این روزنامه اما در آن زمان نه نقدی به دولت وارد می‌دانست و نه هیچ‌گاه اثرات تحریم را به پای مدیریت دولت می‌نوشت، بلکه با تمام توان از آن دولت دفاع می‌نمود. دست‌اندرکاران کیهان اگر به‌دنبال دلایل کم‌اثری و عدم اقبال مردم به این رسانه می‌گردند، باید ریشه‌های آن را در این استانداردهای دوگانه بجویند.

* روزنامه کیهان که از یک نامه به رهبر معظم انقلاب به‌دلیل احتمال سو‌ءاستفاده دشمنان انتقاد کرده است، آیا خود با سیاه‌نمایی از وضع اقتصادی کشور و تخطئه کارنامه نظام در همان مسیر گام برنمی‌دارد؟

* این روزنامه که به‌ظاهر نگران سوءاستفاده دشمن از مفاد نامه یک سیاستمدار به رهبری است، آیا همین حساسیت را مثلا درباره همفکران و نویسندگان نامه سرگشاده اخیر به رئیس‌جمهور هم دارد و نسبت به تصویر تماما سیاه، یاس‌آور، غم‌انگیز و غیرمنصفانه‌ای که در این نامه از وضع کشور ارائه شده، منتقد است یا معتقد است دشمن در سوءاستفاده از سیاه‌نمایی‌ها گزینشی عمل می‌کند؟!

* حجم تلاش‌ها علیه دولت به حدی است که گویا در پوشش دفاع از نظام و رهبری به‌دنبال انتقام از مردمی است که به دولتی مخالف منویات جریان مورد نظرش رای داده‌اند.

* این دولت با ملت بزرگ ایران عهدی بسته که تا پایان به آن وفادار خواهد ماند و در دفاع از منافع ملت و مصالح ملی حتی قدمی به عقب نخواهد نشست. اما تاریخ رفتار دوگانه و غیرمنصفانه دولت‌ستیزان را فراموش نخواهد کرد. شما قادر نیستید دولت را از راه جهاد و ایثار، بازدارید و به حاشیه‌سازی بکشانید. شما قادر نیستید افتخار بزرگ دولت تدبیر و امید را به فراموشی بسپارید. در هر کوی و برزن نشانی از تلاش و فداکاری این دولت ثبت است. یکبار به مواضع خود و مواضع صهیونیزم نسبت به دولت بنگرید و ببینید در کجا قرار گرفته‌اید.

کیهان هم در پاسخ به جوابیه دولت اینگونه واکنش نشان داد:

* در جوابیه دولت ادعا شده رئیس‌جمهور از ابتدای شروع به کار دست دوستی به سوی همه سیاسیون و جریان‌های اسلامی و… دراز کرده است. احتمالاً ناسزاهایی مثل بی‌سواد، بی‌شناسنامه، بی‌عقل، بروید به جهنم، بزدل و حدود ۵۰ ناسزای دیگر که تاکنون نثار منتقدان شده از سوی رئیس‌جمهور بورکینافاسو بوده است!

* نوشته‌اند کیهان به‌دنبال براندازی دولت است. کافی بود دوستان به‌جای برچسب‌زنی‌های بی‌اساس به ‌سازی که برخی اصلاح‌طلبان سال گذشته برای به استعفا کشاندن دولت کوک کردند، مراجعه کرده و موضع کیهان را مرور می‌کردند که در گزارش‌ها و تحلیل‌های متعدد با این خط مخالفت کرده و آن را دامی‌ خطرناک توصیف کرده بود.

* نوشته‌اند کارنامه دولت افتخارآمیز است. دلار ۲۰ هزار تومانی، پراید ۸۰ میلیونی، مسکن سر به فلک کشیده، خودروی ‌ترمز بریده، مرغ ۱۸ هزار تومانی و تخم مرغ ۳۳ هزار تومانی و عدس و لپه و ماش شاهد این ادعا هستند و هرکس باور ندارد به عقیده نهاد ریاست‌جمهوری عقده‌ای و در پی براندازی دولت و همدست آمریکاست.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است