کد خبر : 122174
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - 20:38
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نماینده مجلس یازدهم: اینستاگرام ممکن است فیلتر شود/ نمایندگان به دنبال اینترنت داخلی هستند

نماینده مجلس یازدهم: اینستاگرام ممکن است فیلتر شود/  نمایندگان به دنبال اینترنت داخلی هستند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ در روزهای اخیر اظهارات مختلفی درباره فیلتر اینستاگرام از سوی تعدادی از نماینده های مجلس مطرح شده که واکنش های زیادی در بر داشته است.

برای نمونه، حسن نوروزی نماینده رباط کریم گفته است که «خداکند هرچه زودتر این{فیلتر اینستاگرام} اتفاق بیفتد.» اگر این حرف را در کنار اظهارات تازه نمایندگان یزد و نطنز و قزوین بگذاریم، متوجه خواهیم شد که دست کم گروهی در مجلس به دنبال فیلتر و محدودکردن فضای مجازی هستند.

در همین رابطه، محمدرضا مبلغی، نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: من چندان در جریان مطرح شدن این موضوع نیستم. ولی در مجموع هرگاه ما سطح آگاهی های جامعه را بالا برده و واکسن لازم را جهت جلوگیری از ابتلای جامعه به ویروس های غیراخلاقی تجویز کنیم، خود جامعه تشخیص می دهد که به سمت نامناسبی حرکت نکند. ضمن اینکه استفاده از تکنولوژی در همه عرصه هایش می تواند هم مورد استفاده مطلوب قرار گیرد هم نامطلوب. بنابراین باید ما این اختیار را داشته باشیم که خود به سمت نقاط مثبت رویم و از نقاط منفی پرهیز کنیم.

شاید تجربه تلگرام در خصوص اینستاگرام تکرار شود، شاید هم نه

وی افزود: کسانی که معتقد به فیلترینگ هستند معتقدند که چنین شبکه هایی اثرات منفی برای جامعه دارد و ما باید از این کار جلوگیری کنیم. در صورتی که ما باید جامعه خود را به سمتی ببریم که خودش تشخیص دهد چه چیزی خوب یا چه بد است.

نماینده مردم کوه دشت در مجلس در پاسخ به این سوال که ممکن است تجربه تلگرام برای اینستاگرام تکرار شود، گفت: نمی دانم. شاید این تجربه تکرار شود شاید هم نه، به نظرم ما باید آگاهی های جامعه را بالا ببریم وگرنه صرف فیلترینگ مشکلی را حل نمی کند. بالاخره افرادی که بخواهند مطالب و تصاویر را در این شبکه ها دنبال کنند، از راه های دیگری این کار را انجام خواهند داد.

نباید تصمیماتی گرفته شود که به اشتغال جوانان لطمه وارد کند

او با بیان اینکه علاوه بر خودش افراد بسیاری را می شناسد که از اینستاگرام استفاده می کنند، گفت: ما خیلی از اهداف، نظرات و ارتباط با حامیان خود را از طریق همین شبکه ها دنبال می کنیم.

مبلغی در پاسخ به اینکه اگر فیلتر اینستاگرام اتفاق بیفتد چقدر به کسب و کارهای مجازی آسیب می رساند گفت: تاثیر بالایی دارد و مشکلاتی را ایجاد می کند. ما نباید در تصمیم گیری خودمان صرفا به یک جنبه خاص توجه کنیم. بلکه باید تمام جوانب را در نظر بگیریم. نباید تصمیماتی گرفته شود که به اشتغال جوانان لطمه وارد کند.

ممکن است فیلتر شود ولی دردی را دوا نمی کند

این نماینده مجلس در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان دیگر در خصوص فیلترینگ اینستاگرام گفت: این موضوع هنوز در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح نشده است. در مجلس یازدهم تاکنون به صورت جدی به این مساله پرداخته نشده و هنوز اراده ای برای فیلترینگ اینستاگرام ندیده ام. فکر نمی کنم این موضوع در آینده نیز به صورت جدی مطرح شود زیرا ما تجربه فیلتر تلگرام هم داریم. به نحوی که ممکن است فیلتر شود ولی دردی را دوا نمی کند. با اینکه جامعه آسیب های زیادی از این شبکه ها خورده است و سوءاستفاده های زیادی از آنها می شود ولی راهش فیلتر نیست. زیرا ما در جهانی زندگی می کنیم که نمی توانیم بیش از این خودمان را محدود کنیم.

او ادامه داد: هر چند مخالف «فیلتر مقطعی» این شبکه ها نیستم و ممکن است این تصمیم به صورت مقطعی کار درستی باشد و صلاح این طور تشخیص داده شود ولی در کل فیلترینگ راه حل نیست.

تمایل زیادی به اینترنت ملی در میان نمایندگان وجود دارد

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به رفع فیلتر تلگرام در روسیه، ممکن است ایران نیز همین کار را انجام دهد، گفت: ممکن است که این اتفاق بیفتد. مجلس اگر به این مساله چه به صورت ایجابی چه سلبی ورود کند، می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد. اگر اکثریت نمایندگان در این خصوص به نقطه مشترکی برسند، قطعا تاثیر بسیار زیادی در حل این موضوع خواهد داشت.

او در پایان با اشاره به طرح اینترنت ملی گفت: بسیاری از نمایندگان علاقه مند به این مسأله هستند. نمایندگان علاقه زیادی دارند که اینترنت ملی و شبکه های داخلی ایجاد شوند و بنابر مشاهداتم تمایل زیادی در این زمینه وجود دارد.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است