کد خبر : 122279
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - 13:35
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

آستان قدس رضوی: تمام پروتکل‌ها بهداشتی در حرم رضوی رعایت می‌شود

آستان قدس رضوی: تمام پروتکل‌ها بهداشتی در حرم رضوی رعایت می‌شود

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ مصطفی خاکسار قهرودی با اشاره به اقدامات ویژه آستان قدس در آستانه ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط ویژه و خاصی که در کشور و مشهد و حرم رضوی حاکم است برنامه‌ها تفاوت رویکرد پیدا کرده و اقدامات فرهنگی و تبلیغی داخل حرم رضوی با حضور گسترده و میلیونی سال‌های گذشته نیست و از حضور قابل توجه زائران محروم هستیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌ها اما در قالب امور فرهنگی و تبلیغی به‌عنوان جشن‌های شکوه رضوی در حال اجراست و برخی نیز غیرحضوری است و از شبکه‌های مجازی و تلویزیونی پخش می‌شود.

خاکسار قهرودی افزود: برنامه‌های قرآنی و اقدامات تبلیغی در داخل شهر در حال اجراست و امشب اکثرا اجرا می‌شود؛ اجرای سرود و آواهای فرهنگی در قالب گروه‌های اجرای سرود در محافل و بخش‌های مختلف شهری توسط نونهالان در حال اجراست.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های خدام به شهرهای مختلف تحت عنوان زیرسایه خورشید امسال با حجم کمتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال اقدام است گفت: کارهای دیگر در کنار اقدامات تبلیغی و فرهنگی، توجه به امور اجتماعی و خدماتی است و در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی در دست اجراست.

خاکسار‌قهرودی افزود: اقداماتی در عرصه کشاورزی و دامپروری در این ایام رونمایی شد؛ برنامه برجسته این حوزه افتتاح دامپروری و اقدامی بود که در حوزه اصلاح نژاد و فرآورده‌های ژنتیکی صورت گرفت و نیازهای اساسی قبلاً وارداتی را تامین می‌کند. در این مرکز حدود ۳۰ درصد از شیر خشک مورد نیاز کودکان عرضه ‌و بازار را بی‌نیاز می‌کند.

وی اظهار داشت: در حوزه اصلاح بذر و نهال نیز اقداماتی صورت گرفت و در حوزه تولید دارو نیز داروهای جدیدی در دست است اما اعلام رسمی در گرو موافقت بخش‌های ذیربط است.‌ مجموعه اقدامات در این مدت اطلاع‌رسانی شده است؛ تعمیر و مرمت خانه نیازمندان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: در حوزه مقابله با کرونا براساس وظایف دینی خود اقدامات زیادی را صورت دادیم؛ قبل از اعمال محدودیت‌ها و بعد از آن تلاش بر این بوده و هست که آنچه نیاز است به عنوان پروتکل بهداشتی رعایت شود.

خاکسار قهرودی بیان کرد: این دستورالعمل‌ها بسیار بهتر از داخل شهر در حال رعایت است و امیدواریم بتوانیم امکان ارائه خدمات به زائران را داشته باشیم. رعایت همه‌جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی یک راهبرد جدی است که در حرم رضوی به آن توجه می‌شود.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است