کد خبر : 124394
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - 15:53
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نماینده های زن مجلس یازدهم «فرزندآوری» را از خودشان شروع کرده اند/ تبریک نماینده تهران به «زهرا شیخی» جزو پروژه بود؟/ راهبرد رسانه ای برای وضع حمل خانم نماینده

نماینده های زن مجلس یازدهم «فرزندآوری» را از خودشان شروع کرده اند/ تبریک نماینده تهران به «زهرا شیخی» جزو پروژه بود؟/ راهبرد رسانه ای برای وضع حمل خانم نماینده

به گزارش گروه تحلیل خبر سایت خبری مدآرا، صحبت درباره کاهش جمعیت ایران در آینده و یا پیری جمعیت در سالهای آینده یکی از مباحث گسترده ای است که این روزها نقل بسیاری از محافل اجتماعی و سیاسی شده است. برخی مشکلات متعدد اقتصادی را یکی از مهمترین دلایل کاهش میل به فرزندآوری در بین زن و شوهر قلمداد می کنند و برخی دیگر هم که جزو مسئولان کشور هستند “کاهش آمار موالید در کشور را مایه شرمساری می دانند”

اما با توجه به شروع به کار مجلس یازدهم به نظر می رسد یکی از برنامه های فراکسیون زنان مجلس تشویق و ارائه برنامه برای افزایش موالید در کشور است.

فاطمه قاسمپور رییس فراکسیون زنان مجلس یازدهم و مدیر دفتر تهران مرکز تحقیقات زن و خانواده در همین رابطه خرداد ماه گذشته به خبرگزاری تسنیم گفته بود: برای کنترل و توقف روند کاهش جمعیت، نیاز داریم که در کوتاه‌ترین زمان نسبت به موضوعات جمعیتی چاره‌جویی کنیم.  ما در مجلس یازدهم به دنبال طراحی یک سازوکار جدی در موضوع خانواده و جمعیت هستیم و برای رسیدن به ترتیب و نحوه شکل‌گیری این ساختار، مشغول مطالعه و کارشناسی هستیم.

این نماینده تهران ضمن تاکید این نکته که پیگیر افزایش جمعیت خواهیم بود گفت: مسئله جمعیت یک موضوع استراتژیک نظام است و مجلس و دولت باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

همچنین نماینده قزوین در مجلس یازدهم چندی قبل  از کلید خوردن تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده سالم در مجلس یازدهم خبر داد و اظهار داشت: کشور‌های غربی، نسخه کاهش جمعیت و کنترل موالید را برای کشور‌های اسلامی و جهان سوم می‌پیچند!

محمدبیگی ضمن هشدار درباره این نکته که تک فرزندی دو لبه یک تیغ است وعده داد که “اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت در مجلس یازدهم رقم خواهد خورد.”

اما در همین رابطه توییت یکی از نمایندگاه مجلس و خبر او درباره به دنیا آمدن فرزند سومش، شب گذشته واکنش های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت. ماجرا از این قرار بود که به دنبال انتشار توییت زهرا شیخی که نوشته بود با تولد فرزند سومم با انگیزه بیشتری به کار در مجلس شورای اسلامی خواهم پرداخت و به حمایت از بانوان محروم از نعمت مادری و کمک به تمامی مادران پر دغدغه سرزمینم تلاش خواهم کرد. 

اما ماجرا جایی جالب توجه شد که سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس در ذیل توییت این نماینده اصفهان نوشت: این اتفاق مثبت را اول خدمت مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی و مردم ولایتمدار کشورم و مردم ولایتمدار اصفهان صمیمانه تبریک عرض می کنم.

توییت عجیبی که در وهله اول به نظر می رسید تنها یک تبریک ساده باشد اما پس از گذشت چند ساعت و اطلاعاتی که به دست سایت مدآرا رسیده، حاکی از این است که به نظر می رسد ۱۷ نماینده زن مجلس طبق “طرح جمعیت و تعالی خانواده در مجلس” نیل به نرخ باروری کل به حداقل دوونیم فرزند به ازای هر زن تا سال ۱۴۰۴ و افزایش این میزان به منظور حفظ جوانی جمعیت توأم با ارتقای کیفی جمعیت متناسب با مقتضیات سیاست های کلان جمعیتی را در دستور کار خود قرار داده اند.

همه اینها در حالی است که چندی قبل سمیه محمودی نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس در مورد مقابله سیاست های ضدخانواده که مجلس یازدهم به خبرگزاری ایرنا گفته بود:  وقتی در مجلس از ظرفیت زنان در ترکیب هیات رییسه مجلس و کمیسیون ها استفاده نمی شود و یا کارمندان زن حتی نمی توانند در آزمون دبیری کمیسیون‌ها شرکت کنند چطور می توان با سیاست های ضد خانواده مقابله کرد  در حالی که زن رکن اصلی آن است.  هیات هفت نفره متشکل از اعضای هیات رییسه مجلس بعد از بررسی درخواست زنان نماینده برای حضور در هیات رییسه کمیسیون ها تاکید کردند که زن باید بچه داری کند و به امورات خانه رسیدگی کند.

 

اخبار مرتبط:
۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۴۲ هزار نفر در این استان در سال‌های اخیر زیر پوشش کلاس‌های سوادآموزی، با خواندن و نوشتن آشنا شدند.

امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است