کد خبر : 125213
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - 10:45
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فعال سیاسی اصلاح طلب: قهر مردم با صندوق رأی ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد

فعال سیاسی اصلاح طلب: قهر مردم با صندوق رأی ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد

به گزارش سایت خبری مدآرا؛‌‌ اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ وضعیت متفاوتی در فضای سیاسی ایران دارند. مشارکت پایین در انتخابات مجلس یازدهم فضایی جدید را در عرصه سیاسی کشور و رویکردهای اصلاح‌طلبان رقم زده است. به طوری که گروهی ضعف شدید دولت و قهر هواداران اصلا‌ح‌طلبان را دلیل مشارکت پایین می‌دانند و دسته‌ای دیگر هم مشارکت پایین را فاصله گرفتن مردم از حکومت قلمداد می‌کنند.

 

احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این باره اظهار داشت: جریان اصلاحات هنوز بحثی درباره چگونگی حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نداشته است. به همین دلیل باید منتظر بود تا تصمیم‌گیران اصلاح‌طلبی کنش انتخاباتی را شروع کنند؛ اما این تحلیل صحیحی نیست که گروهی میزان مشارکت پایین دوم اسفند را به ضعف اصلاح‌طلبان ربط می‌دهند.

 

عضو سابق شورای عالی اصلاحات در ادامه گفت:‌ در واقع مردم در چند سال اخیر مشکلات زیادی داشتند و مسائلی دیدند که به این تشخیص رسیدند که رأی‌شان اثری ندارد و با صندوق رأی قهر کردند. زمانی می‌توان ادعا کرد سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده است که سبد رأی رقیب نسبت به قبل سیر صعودی پیدا کند. مردم در سال گذشته نشان دادند از انتخابات و فرایند ناامید شده‌‌اند. به نظر من اگر به اصلاح‌طلبان فرصت داده می‌شد، در همین انتخابات کم‌فروغ دست‌کم بالای ۱۰۰ نماینده را به مجلس می‌فرستادند.

 

او همچنین تصریح کرد: متاسفانه حاکمیت به اصلاح‌طلبان اجازه فعالیت نمی‌دهد و وقتی آنها نمی‌توانند کاندیدا معرفی کنند، سبد رأی کشور و انقلاب شاهد رأی‌های حداقلی می‌شود. چنین حالتی حتماً هزینه‌های سهمگینی را به منافع انقلاب و نظام تحمیل خواهد کرد.

 

حکیمی‌پور ادامه داد: نظام ما نظامی حزبی است و با در نظر گرفتن اینکه احزاب مکمل انتخابات هستند،‌ باید همه سلیقه‌ها شانس برابری برای حضور در عرصه رقابت پیدا کنند تا با جلب رأی مردم، بتوانند با حضور در دستگاه‌های کشور، در راستای حل مشکلات تلاش کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توضیح داد: در شرایطی که کشور با نظام بین‌الملل در تنازع است، لازم بود انتخاباتی پرشور برگزار شود تا مردم شایسته‌ها را روانه مجلس کنند. متاسفانه گروهی که دنبال یکدست کردن نظام مدیریتی کشور بودند انتخاباتی سرد و غیررقابتی به وجود آورند تا اصولگرایان در میدانی بی‌رقیب اکثریت مجلس را بر عهده بگیرند. بر اساس قانون نانوشته‌ای، طبیعی است مجلسی که به این شکل تشکیل شده نتواند فعالیتی توأم با نتایج مثبت از خود نشان دهد.

 

احمد حکیمی‌پور در پایان گفت: نظام باید بداند برای گذر از شرایط سخت، تنها چاره ترغیب مردم برای بازگشت به پای صندوق‌های رأی است که این مهم، فقط در صورت حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات امکان‌پذیر خواهد بود.

 

اخبار مرتبط:
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است

جامعه‌شناس و تحلیلگر اصولگرا مدعی شد: وقتی مطالب آرامش بخش در کنار موضوعات انتقادی مطرح نشود و فقط مردم با یکسری تیترهای منفی و تلخ مواجه می شوند که نتیجه اش اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه خواهد بود.

نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است
نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است

آصفری گفت: غربی ها علاقمند نیستند بدون چراغ سبز آمریکا اقدامی انجام دهند. این پاسخ ایران می تواند صلح آمیز باشد. همواره گفتیم «موشک های ما برای صلح است»، امروز طرف مقابل متوجه قدرت موشک های ما شد و شلیک این موشک ها تأثیر مثبتی را در سیاست خارجی ما می تواند به دنبال داشته باشد.

ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه
ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه

روزنامه نزدیک به جریان قالیباف نوشت: هرچند که واکنش خاتمی نسبت به هم‌قطارانش با تأخیر مطرح شد؛ اما همین واکنش‌ها را می‌توان به‌عنوان مثالی در وحدت ملی ایران در مواجهه با برهه‌های سرنوشت‌ساز تعبیر کرد.  

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است