کد خبر : 125305
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - 15:59
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مینو محرز: تجمعات را تعطیل کنید

مینو محرز: تجمعات را تعطیل کنید

به گزارش سایت خبری مدآرا، او ضمن بیان این که هر جا در روزهای اخیر تجمعی بوده و مردم بدون ماسک و به مدت طولانی دور هم نشسته اند، شیوع کرونا مشاهده شده، می گوید: قبلا مراجعات مبتلایان نشان می داد از یک خانواده یک نفر دچار بیماری شده است ولی الان همه با هم مبتلا می شوند چون اکثر آنها در مراسم عروسی و عزا و بدون ماسک مدتها نشسته اند.

ما در این باره پیش بینی کرده بودیم و وزارت بهداشت هم هشدار داده بود. اصولا از ابتدا نباید اجازه می دادند تالارهای برگزاری مجلس باز شود ولی متاسفانه در روزهای اخیر عروسیها بسیار زیاده شده و دوباره مردم با یکدیگر مراودات معمول را شروع کرده اند. مثلا می بینیم در پارکها خانواده ها با هم می نشینند و کباب درست می کنند و ساعتهای زیادی را می گذرانند که این مسایل باعث شده است مبتلایان افزایش یابد.

این پزشک متخصص درباره راهکار غلبه به این شرایط می گوید: توصیه ما این است که اماکن تجمع جمعیت باید بسته شوند. همچنین باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم و وقتی کسی کار ندارد از خانه بیرون نیاید. از سوی دیگر استفاده از ماسک باید اجباری شود و مردم هم هنگام استفاده از ماسک به درستی این کار را انجام دهند و مثلا بینی خود را هم بپوشانند.

دکتر محرز درباره استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا می گوید: اصلا نیازی به استفاده از ماسک جراحی نیست. ماسک پارچه ای با پارچه های مختلف و رنگارنگ را می توان در خانه دوخت که قابل شستن هم باشد و نیاز به تعویض مکرر نداشته باشد. همچنین باید شستن دست مانند قبل جدی گرفته شود.

او با بیان این که نباید مردم در رستورانها، سینما و سایر تجمعات حاضر شوند، گفت: اگر این اماکن باز است هم مردم نباید بروند، زیرا عملکرد مردم در کنترل این بیماری خیلی مهم است. هر جایی که مردم مسایل بهداشتی را به درستی رعایت نکردند با اوج گیری بیماری مواجه بودیم. مثلا در مترو، اگر یک نفر ناقل بدون علامت، بدون ماسک در یک قطار وارد شود یا حتی منتظر قطار بیاید، چون فضا بسته است، می تواند بیماری را به دیگران منتقل کند.

این پزشک متخصص با بیان این که حتی با وجود داشتن ماسک هم ممکن است بیماری در فضای بسته و با حضور طولانی مدت منتقل شود، گفت: به همین دلیل ادارات باید مراجعات و کارمندان خود را مدیریت کنند. از جمله فاصله فیزیکی بین کارمندان و مراجعان را رعایت و طرح دورکاری کارکنان را اجرا کنند.

او با بیان اینکه باید تجمع و عزاداریهای ماه محرم و صفر هم کنترل شود، گفت: هر تجمعی باید کنترل شود و این استثنا ندارد. از تعطیلی حج تمتع بالاتر نداشتیم و دیدیم زیارت خانه خدا را به خاطر کرونا بستند. هر جا هر دلیلی برای تجمع وجود دارد باید از آن جلوگیری کرد.

دکتر محرز در ادامه توضیح داد: بسیاری از مراجعان ما در مسجد به این بیماری مبتلا شده اند، چون نماز جماعت خوانده اند و ماسک نداشته اند. به هیچ وجه نباید افراد در تجمعات چه عزاداری، چه عروسی و چه مذهبی شرکت کنند. باید کسانی که دغدغه مذهبی دارند، قبول کنند شرایط استثنایی است و باید از هر نوع تجمعی جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است