کد خبر : 125348
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - 21:33
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سفر نخست وزیر عراق به تهران چه تاثیری بر بازار ارز دارد؟

سفر نخست وزیر عراق به تهران چه تاثیری بر بازار ارز دارد؟

به گزارش سایت خبری مدآرا، علی شریعتی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های اقتصادی اعلام می‌کند سطح اقتصاد عراق پایین بوده و افزایش همکاری با این کشور برای ما جنبه مثبت نخواهد داشت. این در حالی است که ما در تمام سال‌های گذشته همکاری نزدیکی با عراق داشته‌ایم و بازار این کشور مقصد مهمی برای صادرات غیرنفتی ایران به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که سفر نخست وزیر جدید عراق به ایران از چند جنبه اهمیت جدی دارد، اظهار کرد: پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، سرانجام دولت الکاظمی در عراق تشکیل شد و ایران به عنوان نخستین مقاصد این مقام عراقی در نظر گرفته شده است. این نشان می‌دهد که حفظ همکاری‌ها برای دو طرف بسیار مهم خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در روزهای گذشته وزیر امور خارجه ایران به منظور فراهم کردن مقدمات سفر نخست وزیر عراق به ایران به این کشور سفر کرد و پس از آن نیز نخست وزیر عراق ابتدا به عربستان سعودی و سپس ایران سفر خواهد کرد که این نشان می‌دهد عراق به دنبال کاهش اختلافات سیاسی در منطقه نیز خواهد بود.

شریعتی به وابستگی شدید بودجه عراق به پول نفت بیان کرد: در ماه‌های گذشته تحت تاثیر کرونا هم قیمت نفت کاهش یافته و هم میزان تقاضا برای آن پایین آمده است. از این‌رو دولت عراق که نیاز به سرمایه بسیار برای بازسازی خرابی‌های جنگ‌های اخیر دارد به دنبال جذب سرمایه‌ گذار است و در این بین سرمایه‌ گذاران ایرانی می‌توانند یکی از گزینه‌های این دولت باشد. از این‌رو این سفر ابعاد مختلفی داشته و از هر نظر اهمیت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان با ورود نخست وزیر عراق به ایران به افزایش سرعت ورود ارز به کشور و برطرف شدن مشکلات فعلی امیدوار بود پاسخ داد: با توجه به این‌که مرزها برای چند ماه بسته بوده‌اند و عراق کشوری است که همچنان ۹۰ درصد نیازهای خود را از طریق واردات برطرف می‌کند، قطعا این سفر می‌تواند گشایشی جدید در بازار صادراتی ایران باشد. در کنار آن در جریان مذاکرات دوجانبه می‌توان امیدوار بود که دو طرف به راهکاری جدید برای انتقال پول ایران به داخل کشور با کمک عراق دست یابد.

به گزارش ایسنا، با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران امکان انتقال ارز از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها به داخل کشور وجود ندارد و همین مساله باعث شده بخشی از پول صادرات ایران در عراق بلوکه شود. بانک مرکزی چند هفته قبل اعلام کرد که واردات کالا و دارو در ازای بدهی ارزی ایران یکی از گزینه‌ها در تعامل با عراق خواهد بود.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است