کد خبر : 126089
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - 19:27
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

یک بام و دو هوای مسئولان در ماجرای کرونا/ محرم مشکل ندارد، عروسی‌ها مشکل داشت؟

یک بام و دو هوای مسئولان در ماجرای کرونا/ محرم مشکل ندارد، عروسی‌ها مشکل داشت؟

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ مردم را دچار تعارض نکنید. این مهم‌ترین درخواست از دولت و صاحبان تریبون‌های رسمی است. این روزها با توجه به اوج گرفتن دوباره کرونا، پزشکان توصیه می‌کنند که کمتر بیرون برویم و اگر هم رفتیم حتما ماسک بزنیم.

آنها می‌گویند اجتماع آدم‌ها در کنار هم یعنی در آغوش گرفتن کرونا. با این توصیه‌ها یعنی ما نباید فعلا در کنار هم باشیم و حتما باید ماسک بزنیم.

از آن سو با وجود این توصیه‌ها همچنان قرار است کنکور برگزار شود! خانواده‌ها و کنکوری‌ها نگران وضع موجود هستند. امروز خیلی‌ها می‌پرسند اگر اجتماع آدم‌ها خطرناک است پس چرا کنکور برگزار می‌شود؟ اگر می‌شود کنکور را با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کرد، چرا نمی‌شود ختم و عروسی برگزار کرد؟

مدافعان سلامت را جلوی امام حسین و مردم قرار ندهید

محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین نزدیک است. میرباقری عضو محترم مجلس خبرگان می‌گوید:« «ما در ماه مبارک رمضان کوتاهی کردیم. ضرورتی نداشت که مسأله قرنطینه را مقدم بر اجرای برگزاری مراسم‌ها بدانیم. چه بسا جریان غرب‌گرا ناراحت نمی‌شود که مراسم مذهبی به‌طور کلی تعطیل شوند و از اینکه مراسم مذهبی و عزاداری تعطیل شود، خوشحال می‌شوند. غرب‌گرایان تلاش می‌کنند تا مراسم عزاداری تعطیل شود.»

معنای این حرف‌ها چیست؟ الان یعنی آنهایی که مراسم عروسی‌شان کنسل شده است می‌توانند بگویند عده‌ای با تعطیلی مراسم جشن، مخالف شادی در کشور هستند؟

نباید کاری که بخشی از مردم مدافعان سلامت و تصمیم گیرندگان کشور را در لشگری تصور کنند که جلوی امام حسین ایستاده‌اند و به دنبال این هستند که مردم خون حسین (ع) را از یاد ببرند.

وضعیت سلامت کشور خوب نیست. باید بدون تعارف نگران مردم باشیم و اجازه ندهیم جان آنها به خطر بیفتد. امام حسین (ع) برای همه عزیز است. تنها مراسمی که مردم خود پیش مقدم می‌شوند و بدون کمک ارگانی آن را برگزار می‌کنند، مراسم محرم است. حالا اما وضعیت به گونه‌ای است که امکان اجتماع نیست و باید فکری به حال هیات‌های مذهبی کرد.

کسی نمی‌گوید مراسم مذهبی در کشور تعطیل شود، فقط تا وقتی کرونا هست باید تغییر شکل بدهد. طرح خوبی به عنوان هیات‌های خانگی در اوایل شیوع کرونا اجرا شد. چه خوب می‌شد اگر وزارت ارتباطات در ایام محرم اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار می‌داد تا آنها با استفاده از آن از جلسات عزاداری امام حسین به صورت مجازی فیض ببرند.

روح عاشورا و قیام امام حسین عزت طلبی و تن ندادن به تحمیل و عزت نفس است. این روح را در قالب‌های مختلف هنری و کلامی می توان ارایه کرد و زنده نگاه داشتن تنها در جنبه مناسکی نیست. امسال اگر مناسک محدودتر و مراسم جمع و جورتر است فرصتی است تا به روح و محتوا بیشتر توجه شود.

کنکور برای داوطبان بسیار مهم است. یک سال وقت گذاشته‌اند و حالا قرار است میوه آن را بچینند. مهم تر از این تلاش‌ها اما سلامت آنهاست. کنکور به اندازه کافی استرس دارد و روا نیست که کنکوری‌ها در کنار این استرس، نگران کرونا گرفتن هم باشند.

اگر کنکور برگزار شد آنهم باید رعایت پروتکل‌ها بهداشتی، از فردای آن روز، صاحبان ختم و عروسی‌ها و هر مراسمی عمومی می‌توانند مدعی باشند با رعایت موارد بهداشتی مراسم خود را برگزار می‌کنند درست مثل کنکوری‌ها!

اگر قرار است مردم در کنار هم جمع نشوند این باید شامل همه شود و اگر که استثنا هست پس اجاره بدهیم همه با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در کنار هم زندگی کنند، جشن بگیرند، مراسم مذهبی برگزار کنند و کنکور بدهند.

یک بام و دو هوا در ماجرای کرونا شدنی نیست.

اخبار مرتبط:
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود

فعال اقتصادی درباره چالش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه دولت سیاست‌اش روی مسائل مالی است. سیاست‌های مالی دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان رفع کسری بودجه از طریق اخذ مالیات‌های گمشده‌اند. البته به نظر من این مالیات‌ها دقیق محاسبه نشده‌اند.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت
قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت

در قولچاق، مخاطب خیلی زود وارد فضای داستان می‌شود و علیرغم روشن بودن موضوع، محو در داستان می‌شود. طوری‌که انگار مانند یک مهمان در گوشه‌ای از اتاق نشسته و بی‌طرفانه و با تعجب و گاهی خنده بر لب اتفاقات داخل خانه را نظاره‌گر است و در نهایت، غافلگیرانه و غرق در داستان و بدون اینکه بداند چند دقیقه یا ساعت روی صندلی سینما نشسته بود از سالن سینما خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است