کد خبر : 126399
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - 10:23
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

امام جمعه کرج: نمی شود بحث حجاب در اختیار مردم باشد

امام جمعه کرج: نمی شود بحث حجاب در اختیار مردم باشد

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیریت حوزه علمیه خواهران البرز افزود: رکن اصلی خانواده بانوان هستند و بانوانی که ساخته‌شده‌اند می‌توانند خانواده و بعد جامعه بسازند و برود به سمت تمدن و بدون این‌ها نمی‌شود چراکه زن خانه است که جامعه‌ساز است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران است که هم در کلان علمی کشور باید شاخص باشد و هم در مساله جامعه سازی به‌طور تخصصی و در بخش زنان و خانواده باید کار کنند.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب دربیانی حوزه علمیه خواهران را پدیده دانسته‌اند، افزود: برای اهمیت حوزه علمیه خواهران کلام خدای تعالی در آیه ۳۳ سوره مبارکه فصلت بهترین تعریف و بیان است که وظیفه و کار طلاب چه اندازه مهم و اثرگذار است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه کار ما از بالاترین کارهاست چون دعوت به خدای تعالی می‌کنیم، تصریح کرد: ما در کار طلبگی از خدا میگویم پس پراهمیت است چراکه کار انبیا الهی نیز همین بوده و آن‌ها آمدند تا با کلام خدا تمدن سازی و انسان‌سازی کنند و جامعه را تربیت الهی و مردم را موحد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه موحد شدن و موحد کردن انسان‌ها تنها یک کار فرهنگی و تربیتی نیست و کاملا سیاسی است، اظهار داشت: ما در اسلام هیچ دستوری چه دستورات فردی و چه اجتماعی نداریم که آن دستور سیاسی نباشد حتی دستورات فردی هم با تحلیلی که وجود دارد مربوط به سیاست است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه توحید یک امر سیاسی است یعنی کسی که موحد شود دغدغه مند می‌شود، افزود: کسی که موحد شد دشمن‌شناس می‌شود بنابراین برای توحیدی که در انسان دشمن‌شناسی و استکبارستیزی و دغدغه محرومین و مستضعفین ایجاد نکند آن توحید ناقص است.

امام‌جمعه کرج یاد آورشد: زمانی که کسانی را می‌بینیم یا می‌شنویم که راجع به اسلام نکاتی را بیان می‌کنند که بعضی از گوشه‌های اسلام آن ساییده شده و یا به طور مثال نسبت به برخی احکام نظرات خاصی دارند این نشان‌دهنده این است که اسلام را خوب نفهمیده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه برخی در مقایسه بین بانوان و برادران حرف‌های قشنگ و ظاهر زیبا می‌زنند، اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند تطبیقی دهند با مسایل روز و مسایل اومانیستی که هست بنابراین در همین بحث حجاب که زده می‌شود که دست مردم باشد، این محدوده‌اش چه می‌شود. چه چیزی کم شود درست می‌شود، بنابراین در اختیار مردم نمی‌شود باشد و برداشتن چادر و روسری این‌ها نقص واردکردن به همان اصل جامع است.

وی در ادامه بابیان اینکه باید فهم جامع از اسلام داشت و بعد هم این فهم را فهماند و بعد مستقرش کرد، افزود: جایگاه حوزه علمیه بست توحید است و در این زمینه باید تلاش کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه مهم‌تر از کار کمی کار کیفی کردن است، گفت: کار تربیتی کمیت بردار نیست و بنده مکرر در جلسات عرض کردم بحث تربیت در اندازه‌گیری‌های معمول نمی‌آید و می‌شود سرفصل‌هایی برایش قرارداد اما نمی‌شود برای آن ظرفیت سنجی کرد لذا در بحث تربیت باید دید قابلیت‌ها در فرد مقابل هست یا خیر.

اخبار مرتبط:
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این قبیل خودروها اقدام می‌کنند.

برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از برخورد قانونی با ۶ پزشک متخصص در این استان خبرداد که از بیماران زیرمیزی می‌گرفتند.

زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند
زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: استقبال مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان برای زیارت بیت‌الله الحرام بی‌سابقه است. اشتیاق مردم به زیارت سرزمین وحی نشانگر عمق اعتقاد مردم به مسأله حج است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است