کد خبر : 126922
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - 12:48
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

منصور حقیقت پور: لاریجانی نه اصولگراست نه اصلاح طلب/ رهبری انقلاب علی لاریجانی را مامور مدیریت قرارداد ۲۵ساله ایران و چین کرده بودند

منصور حقیقت پور: لاریجانی نه اصولگراست نه اصلاح طلب/ رهبری انقلاب علی لاریجانی را مامور مدیریت قرارداد ۲۵ساله ایران و چین کرده بودند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  او گفت: آقای لاریجانی هم کار اجرائی کرده است و هم کار امنیتی و هم فرهنگی و درعین‌حال یک شخصیت کاملا علمی است. در ابعاد جهانی هم شناخته‌شده است و اگر به کشوری سفر کند، فقط شخصیت‌هایی در حد رئیس‌جمهور آن کشور با او می‌توانند دیدار کنند. به‌ خاطر دارم که سفری با ایشان به تونس برای رونمایی از قانون اساسی جدید این کشور داشتیم. رئیس‌جمهور موقت تونس وقتی با او دیدار کرد، گفت که من سال‌هاست شما را می‌شناسم و تمام مذاکراتی که با اتحادیه اروپا داشتید زمانی که رئیس‌ شورای امنیت ملی ایران بودید، پیگیری می‌کردم». او ادامه داد: «آقای لاریجانی علاوه بر اینها به مسائل داخلی کشور هم تسلط بسیار خوبی دارد و مشکلات را می‌شناسد و برای حل آنها راهکار دارد.

او دارای تیم است؛ یعنی اگر بخواهد مجموعه مسائل امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کند، افرادی را برای مسئولیت‌های مختلف می‌گمارد که از شایستگی لازم برخوردارند.

با چنین توانمندی‌ای او کاملا در حوزه‌های مختلف راهبرد دارد. از سویی آقای لاریجانی مورد وثوق نیروهای سیاسی و مذهبی است. خاطرم هست وقتی به نجف رفته بود، مراجع نجف به او احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند و مراجع عزیزمان در قم هم با او همین‌طور رفتار می‌کنند و همیشه احترام او را داشته‌اند. اکنون هم که مقام معظم رهبری او را به سِمت مشاور خود و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده‌اند». حقیقت‌پور درباره نقش لاریجانی در قرارداد ۲۵ساله ایران و چین هم گفت: «آقای لاریجانی علاوه بر موارد فوق نقش ویژه‌ای در قرارداد راهبردی ایران و چین دارد و او برای پیگیری این قرارداد مهم، مدنظر رهبر انقلاب بود تا بتواند مناسبات ایران و چین را در این قرارداد مدیریت کند تا سندی اجرائی و عملیاتی به ثمر بنشیند. او فردی مطمئن نزد رهبر انقلاب است».

او درباره جایگاه سیاسی علی لاریجانی میان نیروهای سیاسی موجود در کشور هم اظهار کرد: «علی لاریحانی یک نیروی اصولگرای منطقی و معتدل است و نمی‌توان تندی‌ و افراط در رفتار و منش او دید و همواره کوشیده است که عاقلانه عمل کند؛ به‌ همین دلیل است که جریان‌های مختلف به او احترام می‌گذارند و می‌بینیم که اصلاح‌طلبان هم احترام او را دارند و به او به‌عنوان یک ظرفیت ملی نگاه می‌کنند. البته دیگر او را نمی‌توان منحصر در یک جریان دانست؛ زیرا به یک نیروی فراجناحی تبدیل شده است و می‌توان گفت که او نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب؛ بلکه یک نیروی انقلابی است».

حقیقت‌پور در پاسخ به این پرسش که اگر لاریجانی انقلابی است، چرا نیروهای مدعی انقلابی‌گری در مجلس کنونی، به‌ویژه نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری همیشه با او زاویه‌های جدی داشته‌اند، یادآور شد: «انقلابی‌گری تعریف مشخصی دارد و معلوم است چه کسی انقلابی است و چه کسی اقداماتش به منافع انقلاب لطمه می‌زند. خیلی‌ها هستند که ادعای انقلابی‌بودن دارند؛ اما اتفاقا بیش از همه به انقلاب آسیب می‌رسانند. شخص رهبری یک انقلابی تمام‌عیار است که می‌شود از ایشان الگو گرفت. این‌طور نیست که افرادی در مجلس بگویند انقلابی هستیم؛ اما هر تهمتی که می‌خواهند، به هر شخصیتی بزنند یا بر سر هر مقام و مسئولی فریاد بزنند. انقلابی‌بودن به معنای ضدقانون رفتارکردن و اتهام‌زنی نیست؛ بنابراین آنهایی که به آقای لاریجانی می‌گویند انقلابی نیستی، در وهله نخست بروند انقلابی‌بودن خودشان را ثابت کنند».

مشاور لاریجانی کارهایی را که اکنون علی لاریجانی انجام می‌دهد، هم این‌گونه روایت کرد: «او اکنون مشغول مطالعه و جمع‌بندی گذشته است و به‌شدت در فکر انقلاب و کشور است و از مشکلات موجود بسیار ناراحت است. آقای لاریجانی به‌ طور دقیق آنچه را در مجلس می‌گذرد، پیگیری و نقاط مثبت و منفی مجلس را با دقت خاصی ارزیابی می‌کند». او در پایان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا علی لاریجانی را می‌توانیم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ بدانیم یا نه، گفت: «تردیدی نیست که او استعداد و ظرفیت لازم برای ریاست‌جمهوری را دارد؛ اما باید دید اقبال جامعه چگونه خواهد بود. آقای لاریجانی یک استراتژ و مجری کم‌نظیر است؛ یعنی هم خوب استراتژی تبیین می‌کند و هم قدرت بالایی در حوزه اجرا دارد. با چنین اوصافی شکی نیست که از هر نظر قابلیت ریاست‌جمهوری را دارد؛ اما باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی تا سال آینده رخ خواهد داد».

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است