کد خبر : 127117
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - 10:57
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ناصر قوامی: روحانی خودش به خرید برود تا ببیند مردم در چه وضعیتی زندگی می‌کنند/ صرف وجود کالا که کافی نیست، مردم باید قدرت خرید داشته باشند یا نه؟!/ واقعیت این است که مردم برای آقای روحانی هیچ اهمیتی ندارند

ناصر قوامی: روحانی خودش به خرید برود تا ببیند مردم در چه وضعیتی زندگی می‌کنند/ صرف وجود کالا که کافی نیست، مردم باید قدرت خرید داشته باشند یا نه؟!/ واقعیت این است که مردم برای آقای روحانی هیچ اهمیتی ندارند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ حسن روحانی، رئیس‌جمهور در سخنانی گفته است که ضرورات زندگی مردم در وضعیت خوبی است و کالا در بازار به وفور یافت می‌شود. این سخنان در حالی است که در چند وقت اخیر بسیاری از کارشناسان می‌گویند که مردم از نظر معیشتی در وضعیتی بغرنج قرار دارند. به همین دلیل باید بررسی کرد که در شرایط کنونی دولت چه نسبتی با ملت دارد؟ و آیا دولت در شرایطی که از شرایط واقعی مردم چندان اطلاع ندارد، می‌تواند مشکلات عدیده معیشتی را حل کند؟

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز درباره این موضوع گفت: «اینکه آقای روحانی در سخنان گفته‌اند که زندگی مردم در حداقل ضرورتشان به خوبی اداره شده‌ است یا آنکه گفته‌اند کالاها به وفور در اختیار مردم قرار دارد، نشان از بی‌اطلاعی آقای رئیس‌جمهور از وضع مردم دارد. یک بزرگی یک بار به من گفت خودت به خرید می‌روی؟ گفتم بله خودم می‌روم و احساس می‌کنم که چه هزینه‌های سنگینی بر مردم تحمیل می‌شود. آقای روحانی که خودش به خرید نمی‌رود و نمی‌داند که صرف وجود کالا کافی نیست و باید مردم قدرت خرید داشته باشند».

او در ادامه گفت: «دولت خود را از مردم جدا کرده است و اکنون که دیگر آقای روحانی خود را نیازمند رأی مردم نمی‌داند برای همین اهمیتی ندارد مردم در چه سطحی زندگی می‌کنند. واقعیت این است که مردم برای آقای روحانی هیچ اهمیتی ندارند. مردم این روزها به شدت احساس نارضایتی می‌کنند و تصور می‌کنند رها شده‌اند. یک کارگر که ماهی ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان درآمد دارد، چه‌طور می‌تواند تمام کالاهای ضروری زندگی‌اش را تأمین کند؛ به‌خصوص با وضعیت تورمی که در کشور ایجاد شده است. اگر مسئولان قدری به واقعیت زندگی مردم نزدیک شوند، متوجه خواهند شد که اتفاقا زندگی مردم در حد ضرورات اصلا به خوبی اداره نمی‌شود».

قوامی در پاسخ به این پرسش که چرا برای وعیده نمایندگان مجلس ۲۰۰میلیون درنظر گرفته می‌شود اما برای مردم وام اجاره ۵۰میلیونی تعیین می‌شود، اظهار کرد: «دولت باید پاسخ دهد که از چه منبعی می‌خواهد وام ۵۰میلیونی را تأمین کند؟ آیا می‌خواهد اسکناس چاپ کند؟ و در این صورت به عواقب تورمی آن اندیشیده است؟ دولت در اداره امور ناتوان شده و نمی‌تواند یک تصمیم بهنگام و درست بگیرد، نمی‌تواند به اوضاع اقتصادی سامان دهد و از طرفی وضعیت توسعه سیاسی هم نابسمان است. با چنین وضعیتی مردم بسیار ناامید شده‌اند».

این فعال سیاسی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا مردم به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده راضی می‌شوند یا نه، گفت: «دولت باید در وهله نخست وضعیت معیشتی مردم را درست کند. مردم بی‌اعتماد شده‌اند و اگر وضع به همین منوال پیش برود، در خوش‌بینانه‌ترین حالت مشارکت در شهرهای کوچک خواهد بود و پیش بینی من این است که انتخابات سال آینده هم بسیار کم رمق برگزار می‌شود».

قوامی در پایان درباره اینکه آیا بعد از گذشت این سال‌ها از حمایت خود از روحانی پشیمان است یا خبر، گفت: «ما بین بد و بدتر روحانی را انتخاب کردیم؛ هرچند در سال۹۲ من مخالف حمایت از روحانی بودم اما به دلیل حمایت آقای خاتمی از او ما هم حمایت کردیم. در آن زمان اولویت مطرح شده برداشتن سایه جنگ از سر کشور بود و واقعا هم این اتفاق رخ داد و حتی در دولت اول آقای روحانی انعقاد برجام رخداد بسیار مهمی بود اما در ادامه با خارج شدن آمریکا از برجام اوضاع تغییر کرد و روحانی و دولتش هم هیچ تلاشی برای سامان‌دهی اوضاع نکردند».

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است